رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۸۶

ابعاد تازه‌ رد صلاحیت اصلاح طلبان در انتخابات

مصطفی تاج‌زاده ابعاد تازه‌ای از رد صلاحیت‌های احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس هشتم را از سوی وزارت کشور فاش کرد.

تاج‌زاده در گفت وگو با سایت نوروز، از به‌دست آوردن اطلاعاتی خبر داده است که نشان می‌دهد وزارت كشور از بی‌طرفی خارج و اشخاصی را به عضویت هیات‌های اجرایی منصوب كرده است كه به «جناح‌راست» وابسته هستند. این افراد از سوی وی، طرفدار حذف و ردصلاحیت رقبای جناح متبوع خود معرفی شده‌اند.

عضو حزب مشارکت شنیده‌ است كه عده‌ای درصدد هستند كه علیه داوطلبان به روش‌های غیرقانونی پرونده‌سازی كنند؛ به همین دلیل اصلاح‌طلبان نگران عمل‌كرد هیات‌های اجرایی منتخب مسئولان وزارت كشور هستند.

او می‌گوید قرار است داوطلبان اصلاح‌طلب به صورت فله‌ای ردصلاحیت و سپس با توصیه مقامات عالی درصد اندكی از آنان را قطره‌چكانی تاییدصلاحیت کنند.

تاج‌زاده تاکید کرده است طرح «انقلاب مخملی» توسط «اقتدارگراها» زمینه‌سازی به منظور انجام «كودتای مخملی» یا «كودتای نرم» توسط آنان بوده است. یعنی به جای آوردن توپ و تانك به خیابان‌ها، می‌كوشند رقبای خود را ردصلاحیت كنند و اجازه شركت در انتخابات را به آنان ندهند و مجلس فرمایشی دیگری ضعیف‌تر از مجلس هفتم تشكیل دهند.

عضو شورای مركزی جبهه مشاركت در پاسخ به سخنان سخن‌گوی دولت که گفته بود اتکای اصلاح طلبان مبتنی بر حمایت بیگانگان است، گفته است:« در ایران هیچ‌كس به اندازه اصلاح‌طلبان از شكست آقای بوش در انتخابات آتی ریاست جمهوری خشنود نمی‌شود، زیرا عملكرد تجاوزكارانه دولت كنونی آمریكا روند دموكراسی‌خواهی بومی و ملی را در منطقه و ایران تضعیف و بنیادگراها را در منطقه و اقتدارگرایان را در ایران تقویت كرده است. به همین دلیل، جنگ‌طلبان ایرانی از شكست جناح جنگ‌افروز آمریكا نگرانند، چرا كه بهانه برای ایجاد انسداد در داخل را از دست می‌دهند.»

او همچنین خطاب به سخن‌گوی دولت از زبان امام سوم شیعیان گفته است: «اگر آزاده نیستید، دست‌كم مسلمانی كنید» و در ایراد سخن و رفتارهای خود موازین اسلامی را رعایت كنید و از دروغ و تهمت بپرهیزید.»

او همچنین به سخن‌گوی دولت نهم یادآوری كرد كه در كتیبه داریوش بزرگ ثبت است كه او از خداوند درخواست كرده بود ایران را از شر دروغ، خشكسالی و دشمن ایمن نگه دارد و نتیجه گرفت: دولت نهم نباید به گونه‌ای عمل كند كه مردم بگویند در زمان خاتمی خشكسالی داشتیم، اما از دروغ و دشمن خبری نبود، اما در دوره احمدی‌نژاد خشكسالی نداشتیم، اما دروغ و دشمنی بیداد می‌كرد. بگذریم از این‌كه عملكرد غلط دولت نهم موجب شده است به‌رغم افزایش دو برابر و نیم قیمت نفت، گرانی و تورم و بیكاری، فشارهای زیادی به مردم، بویژه محرومان وارد كند.

محمد خاتمی، رییس جمهور سابق ایران دیروز در دیدار با برخی از اصلاح‌طبان گفته بود اخباري به دستش رسيده كه حاكي از نوعي تنگ‌نظري و اقدام براي محروم كردن بسياري از نيروهاي مؤمن و مجرب و روشن از حضور در عرصه انتخابات است.
خاتمي تاکید کرده بود علاوه بر شايعات عمومي، اخباری به دستم رسيده كه در صورت صحت، بدون ترديد به زيان نظام و جامعه خواهد بود.

نظرهای خوانندگان

اولین فردی که با اون همه سابقه منفی باید رد صلاحیت بشه همین تاج زاده
است .

-- بدون نام ، Jan 18, 2008 در ساعت 01:07 PM

خوشحال می شوم

-- بدون نام ، Jan 19, 2008 در ساعت 01:07 PM

شرح حال این اوضاع نابسامان فقط به شرح حال ضرب المثل "هر که به فکر خویشه ..." بر می گرده!
بذار نفت صادر بشه!بذار گاز و هر چقدر که می خوان بفروشن!بذار اسلامو به بهترین نحو پیاده کنن!
من که فقط امید دارم یه روزی آخرالزمان بشه!
یه روزی مهدی موعود بیاد!
آنوقت ببینم بازم جمهوری اسلامی رو همین جوری پیاده می کنه!
بازم من دانشجو باید واسه گرفتن نمره از استادم اونم نمره ای که حقمه، برم توی ستادشو واسش تبلیغات کنم!؟
فقط آرزو می کنم اگه یه روز از عمرم مونده باشه مهدی بیاد!

-- عسل ، Jan 27, 2008 در ساعت 01:07 PM