تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

افشار: آمار ردصلاحیت‌ها بالا نیست

معاون‌سياسي وزير‌كشور روز پنج‌شنبه اعلام کرد ردصلاحیت 31 درصدی نامزد‌های انتخابات مجلس هشتم در مقایسه با دوره‌های گذشته آمار بالایی نیست.

به گزارش ایسنا، علی‌رضا افشار که در بيست و يكمين همايش فصلي خانه احزاب سخنرانی می‌کرد، تاکید کرد: "اگر اين انتخابات را با انتخاب‌هاي قبل مقايسه كنيم خواهيم ديد كه آمار ‌٣١ درصد ردصلاحيت كه ‌١٠ درصد آن عدم احراز است آمار بالايي نيست."

وی می‌افزاید:"در مجلس چهارم و پنجم به ترتيب ‌٣٨ و ‌٣٩ درصد از كانديداها ردصلاحيت شدند و البته در مجلس ششم و هفتم آمار ‌٥/٣ و ‌٨ درصد را داشتيم كه بعد از آن هيات نظارت مجلس هفتم ‌٤٤ درصد را رد‌صلاحيت كرد."

معاون سياسي وزير كشور با بيان اين‌كه در حوزه‌هايي مثل تهران، اصفهان و كرمان آمار ردصلاحيت‌ها كمتر از ‌٣٠ درصد است افزود: "اين آمار ‌٣١ درصدي ميانگين كل كشور است و از نظر كميت رقم زيادي نيست."

جريان اصلاح‌طلب در ايران پيش از برگزاري انتخابات پارلماني كه قرار است در 24 اسفند برگزار شود و در واکنش به ردصلاحیت‌ها نشست بحران تشكيل دادند. اين نشست پس از آن برگزار شد كه آنان اعلام کردند تعداد زیادی از نامزد‌های اصلاح‌طلب در انتخابات ردصلاحیت شده‌اند.

این نشست بحران در منزل هاشمي رفسنجاني رئيس مجلس‌خبرگان تشكيل شد. در اين نشست محمد خاتمي رئيس‌جمهور پيشين و مهدي كروبي رئيس حزب اعتماد ملي دو قطب جريان اصلاح‌طلب حضور داشتند. در اين نشست با توجه به نزديك شدن زمان برگزاري انتخابات كه اصلاح‌طلبان آن را فرصتي اساسي براي بازگشت به پارلمان ايران مي‌دانند بر سه نكته توافق شد؛ نخست تحريم نكردن انتخابات صرف‌نظر از تصميمات نهايي شوراي نگهبان، دوم عدم ايجاد شكاف در صف اصلاح طلبان و سوم توسل به شوراي نگهبان و پيگيري وضع نامزدهاي اصلاح طلبان، با اين اميد كه تغييراتي در تصميمات گرفته شده در رد‌صلاحيت نامزدها ايجاد شود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)