تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خاتمی: صلاحیت ها باید بازگردانده شود

محمد‌خاتمی در دیدار با جمعی از مسوولان دفتر استاني ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان از آنان خواست تا مشخص شدن نتیجه نهایی ردصلاحیت‌ها، صبر و از هرگونه اظهارنظر در خصوص تحریم انتخابات دوری کنند.

به گزارش بنیاد باران، رییس‌جمهور سابق ایران به همه اصلاح‌طلبان توصیه کرد:"براي اين‌كه بدانيم چه كار كنيم، به نظر من بايد منتظر بمانيم تا ببينيم چه دردست داريم و تمام جوانب كار را براي تصميم‌گيري در نظر بگيريم."

به‌نظر می‌رسد خاتمی در انتظار تحقق وعده‌های احتمالی‌ای است که گمان می‌رود روز گذشته رهبر ایران به وی داده باشد.

خاتمی همچنین درمورد پیگیری‌های حقوقی و قانونی اصلاح‌طلبان برای روشن شدن وضعیت انتخاباتی‌شان، تاکید کرد:"با استفاده از ابزارهايي كه قانون اساسي در اختيار ما گذاشته سلايق خود را به جامعه عرضه مي‌كنيم، كسي هم حق ندارد جلو ما را بگيرد. ما دلمان مي‌خواهد در عرصه باشيم و جريان‌هاي موجود هم با تمام توان به عرصه مي‌آيند؛ اما حضور در حالي كه كه هيچ نامزدي نداشته باشيم، معنا ندارد."

وی معتقد است"صلاحيت بسياري از ردصلاحيت‌شدگان بايد بازگردانده شود و آن‌چه در هيات‌هاي اجرايي اتفاق افتاده يك فاجعه است و نمي‌دانيم چه كساني اين كار را انجام داده‌اند."

با توجه به نگراني اصلاح‌طلبان از اين كه بسياري از آن‌ها توسط هيات‌هاي اجرايي تحت‌كنترل دولت و نيز نهاد‌های نظارتي "شوراي نگهبان" از دور رقابت‌ها كنار گذاشته خواهند شد، بخش زيادي از تحولات آتي به مداخله آيت‌الله‌خامنه‌اي براي حفظ يك تعادل و توازن بستگي خواهد داشت. "عصر امروز" یکی از رسانه‌های وابسته به محافظه‌کاران، در خبری از دیدار روزگذشته خاتمی با آقای خامنه‌ای به منظور حل و فصل ردصلاحیت‌ها خبر داد.

نظرهای خوانندگان

این آقای خاتمی مثل اینکه صلاحیت را با زمین و ملک اشتباه گرفته است. نه آقا صلاحیت شیئی مادی نیست که گرفته شود و دوباره بازپس داده شود. اصلا بفرمایید از چه ارگان صلاحیت داری شما دارید درخواست صلاحیت میکنید و برای چه اشخاصی شما صلاحیت می طلبید؟؟؟ این رژیم صلاحیت یک ملت را گرفته است و شما برای تعدادی گدایی صلاحیت میکنیم؟
اقای خاتمی بارها گفته ام که دیگر هرگز سیاه شما نخواهیم شد.

-- داریوش ، Jan 30, 2008 در ساعت 07:10 PM

با کلیت نظر دوستمون داریوش موافقم و من هم دلیلی بر سپاهی بودن برای هیچ یک از اقایان نمیبینم ولی در همین حال نباید فاجعه سوم تیر را از یاد برد. در انتخابات مجلس هفتم و نیز سوم تیر، بنده هم به همراه بسیاری از دیگر هموطنانان سرخوره همین شیوه و استراتژی را به شدت تمام دنبال میکردم. ولی نتیجه همانی شد که الان هست و بواقع باب دل اصولگرایان و طالبان شیعه عمل نمودیم.
اینبار اینچنین نخواهم کرد

-- دانیال ، Jan 30, 2008 در ساعت 07:10 PM

جناب آقای داریوش
لطفا راه حل را هم بفرمایید. خوب سیاه آقای خاتمی نشویم پس چکار کنیم؟ تا حالا به این مساله فکر کردید؟ از آمریکایی ها دعوت کنیم؟ خائنان و وطن فروشان جواب پس داده را بر خود حاکم کنیم؟ سلطنت طلبان عصر حجر با مغزهای فسیل شده را دوباره بر خود حاکم کنیم؟
تا وقتی آلترناتیو مناسبی وجود نداشته باشد مردم ایران در چهارچوب همین نظام حاکم مطالبات خود را پی گیری خواهند کرد. چون انتخاب دیگری ندارند.

-- شهرام ، Jan 31, 2008 در ساعت 07:10 PM

دوست عزیز دانیال گرامی فاجعه سوم تیر را هم همین آقای خاتمی دانسته و یا ندانسته اجرا کرد و برنامه ریز و مجری انتخابات گذشته همین سید بود و آن مجلس به اصطلاح اصلاح طلبان. من اصلا با ایشان مشکل شخصی ندارم و احترام برای ایشان قائل هستم ولی فکر میکنم که ایشان بهتر است به عنوان سیاست مدار تا حد وزیر ارشاد باشد و بیش از این از توان آقای خاتمی خارج است و ایشان نمی تواند راهنما و کارگشا برای معضلات ایران باشد. ایشان اگر حرفی دارد به طور جدی با مردم بیان کند و اگر هم نمی تواند با مردم حرفش را بزند پس ساکت باشد و بگذارد که اوضاع سیر طبیعی خود را طی کند. تا کی باید ایشان نقش سوپاپ را برای این رژیم ایفا کند؟ تاکی باید اشتباهات را تکرار کنیم؟ دیگر بس است مردم را نباید بازی داد. ایشان 8 سال حکومت کرد و دایم تهدید میکرد که حرفش را با مردم میزند. حرف با مردم زدن تهدید نیست باید به ملت گفت که چه در مملکت میگذرد و چه کسی اخلال در کار میکند. مملکت از آن مردم است و حکومتگران اگر منتخب مردم نباشند غصبی است. و انتخابات اگر آزادانه نباشد انتخابات نیست.

-- داریوش ، Jan 31, 2008 در ساعت 07:10 PM

حق گرفتنی است اقای خاتمی باالتماس نمیتوان حق راگرفت.

-- سیروس ، Feb 1, 2008 در ساعت 07:10 PM

آقاي داريوش، اگر آقاي خاتمي بايد در حد وزير ارشاد باقي بماند و جهت ورود تاج زاده و ساير اصلاح طلبان شاخص به مجلس هم تلاش نكند،‌ پس چه كسي نماينده ملت شود؟ همين تندروهاي تازه به دوران رسيده و احمقي كه با ذهنيت عقب مانده و كج و كوله شان مصالح كشور را در خطر يك سريال تلويزيوني يا ورود ژوليت بينوش به ايران يا تلاش جدا سازي كتاب هاي درسي دختران و پسران و هزار مورد سخيف و خنده دار ديگر مي بينند؟ حداقل چهار نفر وارد مجلس شوند كه سطحشان تا حدي بالاتر باشد كه بهتر است . حالا اگر در مسائل كلان هم دو تا تصميم بهتر بگيرند كه فبها. سالهاست كه از ميان بد و بدتر غاصبان انقلاب 57 ، داريم انتخاب مي كنيم يا نمي كنيم. آينده روشني هم نمي بينيم. اما وقتي آلترناتيوي نيست كار بهتري جز انتخاب بد از بدتر مي شود كرد؟

-- شيما ، Feb 1, 2008 در ساعت 07:10 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)