تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اعدام در ملاءعام لغو شد

سخنگوي رئيس‌قوه قضاييه ايران، امروز چهارشنبه اعلام كرد از اين پس اجراي حكم به دار آويخته شدن مجرمان در ملا‌عام، تنها با موافقت رئيس قوه قضاييه صورت مي‌گيرد.

به‌گزارش خبرگزاری فارس،"عليرضا جمشيدي"گفت، طبق فرماني كه روز گذشته (سه‌شنبه) ازسوي" آيت‌ا‌لله‌محمود هاشمي شاهرودي"رييس قوه قضاييه صادر شد،"اعدام‌ها در ملاء‌عام، تنها با تاييد ايشان و براساس ملزومات اجتماعي اجرا خواهد شد."

بر اساس اين حكم از اين پس انتشار هرگونه تصاوير مربوط به دار آويختن مجرمان در ملاء عام ممنوع خواهد بود.

خبرگزاری‌‌های ایران در حالی بخشنامه جدید رییس قوه قضاییه را منتشر می‌کنند که سرهنگ قورچي جانشين فرمانده انتظامي كرج امروز چهارشنبه، از اجرای حكم شلاق 4 متجاوز به عنف در ملاء‌عام خبر داده است.

به گزارش فارس، طبق گفته مقام‌های پلیس،"اين افراد از اشرار و سارقان مسلحي هستند كه در پرونده خود تجاورز به عنف را نيز دارند."

ايران تاکنون در سال‌جاري 28 محكوم را در ملاء عام اعدام كرده است.

خبرگزاري فرانسه امروز، شمار اعدام‌های سال گذشته در ایران را 298 اعلام کرد.

نظرهای خوانندگان

تصمیم خوبیست.. در کوتاه مدت چهره ی ایران را در جوامع خارجی اپسیلونی اصلاح می کند و در دراز مدت هم توحش را کمی از مشتاقان تماشای اعدام به دور می کند. اما همه ی این ها به شرطیس که "براساس ملزومات اجتماعي" که گفته اند هر اعدامی را شامل نشود.

-- طاها بذري ، Jan 30, 2008 در ساعت 07:12 PM

حالا در ملاء عام اعدام می کردند نا امنی اینقدر زیاد شده بود. اگر این کار را کنار بگذارند معلوم نیست اوضاع چطور خواهد شد. کاش اینقدر که از تبلیغات سازمانهای حقوق بشر خارجی، که بیشتر یک ابزار سیاسی هستند و در مواقع لزوم لال می شوند!، می ترسند کمی هم بفکر مردم داخل کشور بودند.

-- شهرام ، Jan 30, 2008 در ساعت 07:12 PM

واقعا متاسفم برای ملتی که اجازه می دهد جوانانش را به جرم اشرار و اوباش و اراذل اعدام کنند زندانیانش را در زندان بکشند بی آن که به کسی پاسخگو باشند...یعنی برای خودمان متاسفم...حکم اعدام و زندانی های طویل المدت و انفرادی و مصاحبه های چندش آور تلویزیونی و اتهامات اخلاقی و کنکاش در زندگی خصوصی مردم همه باید لغو شوند

-- vida.z ، Jan 30, 2008 در ساعت 07:12 PM

هر ده سال بعد از ده ها قدم پسروی, نیم قدمی هم چون این قانون تبصره دار پیشروی می کنند! این نشان دهنده ی فرهنگ اکثریت ایرانی است که هنوز فرسنگ ها با حقوق بشر فاصله دار است.

-- شهرزاد ، Jan 30, 2008 در ساعت 07:12 PM

صحت خواب یا شیخ. اگر اعدام در ملاء عام عمل زشتی است، پس چرا در عرض این سی سال که از عمر رژیمتان می گذرد به فکر ممنوعیت آن نیفتادید، مگر خواب بودید؟! وانگهی "موارد بخصوص" دیگر چه صیغه ای است؟

-- Mirza ، Jan 30, 2008 در ساعت 07:12 PM

به کدام دستور شاهرودی اهمیت دادن که به این یکی بدهند؟ اعدام در هر صورت‌اش باید لغو شود چه در ملاء عام و چه در ملاء خاص!

-- بدون نام ، Jan 30, 2008 در ساعت 07:12 PM

man in soal be zehne koochakam resid ke chera dastoorat va bakhshnameha hamishe madde vahede va tabsarehaie daran ke oon ghanoon ya dastoor ya ... ro amalan birabt jelve midan. in mozoo kamelan dar nazarat e ghabl az man mashhood e, va be nazar khah nakhah bakhshi jodanashodani az sakhtar e andisheha va negareshhaye mardom iran shode. che bokoim?! be ghowl e bazia alloho a'alam!
shhad bashid va sar boland

-- mehdi ، Jan 31, 2008 در ساعت 07:12 PM

این فقط برای یک ژست سیاسی است باور نکنید سرانجامی داشته باشد

-- astyak ، Jan 31, 2008 در ساعت 07:12 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)