تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

انتقاد تند روزنامه جمهوری اسلامی از رد صلاحیت ها

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود، با انتقاد شدید از عملکرد "سلیقه‌ای" هیات‌های اجرایی در ردصلاحیت تعداد بی‌شماری از نامزد‌های انتخاباتی، خواستار تجدید‌نظر سریع این هیات درتصمیمات خود شد.

جمهوری اسلامی، روزنامه‌ سنتی محافظه‌کاری است که نسبت به عملکرد دولت احمدی‌نژاد در دوسال اخیر، نقد‌ها و اعتراض‌های فراوانی منتشر کرده است.

این روزنامه در سرمقاله امروز خود باردیگر با انتقاد از عملکرد زیرمجموعه‌های دولت، به‌خصوص هیات‌های اجرایی (نزدیک به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها) در واکنش به ردصلاحیت نامزد‌های انتخاباتی نوشته است:"تهمت «عدم اعتقاد به نظام جمهوري اسلامي قانون اساسي و ولايت فقيه » توسط هيئت‌هاي اجرائي براي هيچ‌كس قابل‌قبول نيست. كساني كه چنين تصميماتي گرفته‌اند بايد به اين سئوال پاسخ بدهندكه معيار آنها براي سنجش این معیار چیست؟"

این روزنامه در بخش دیگری از انتقاد خود به هیات‌های اجرای می‌نویسد:"عدم حسن شهرت نيز ابزار جديدي است كه هيئت‌هاي اجرائي در اختيار گرفته‌اند و عده اي را به اين دليل و با بهانه اين‌كه حسن شهرت آنها احراز نشده ردصلاحيت كرده‌اند! مگر شما مي‌خواهيد «مجلس مشاهير» تشكيل بدهيد كه عده‌اي از داوطلبان را به بهانه عدم احراز حسن شهرت مردود دانسته‌ايد همين اندازه كه سوء سابقه كسي احراز نشود كافي است، در اين زمينه شما بيش از اين وظيفه‌اي نداريد."

جمهوری اسلامی در پایان سرمقاله امروز خود همچنین در خصوص بحث مناقشه‌برانگیز "التزام به ولایت‌فقیه" آورده است:"دست اندركاران انتخابات هرگز نبايد كارگزاران و مسئولان اجرائي را در جايگاه اسلام و نظام قرار دهند و موافقت يا مخالفت با آن‌ها را معيار صلاحيت ديگران بدانند. اگر چنين چيزي معيار باشد مجلسي كه از افرادي با چنين معيارهائي تشكيل شود هرگز مجلسي كه نمايندگان آن مثل مدرس در برابر قلدرهائي همانند رضاخان بايستند نخواهد بود، بلكه يك مجلس مرعوب خواهد بود كه كشور و ملت را به آساني خواهد فروخت و فداي اميال اين و آن خواهد كرد. براي آن‌كه چنين مجلسي نداشته باشيم بايد صلاحيت ها براساس معيارهاي واقعي كه به اشخاص متوقف نيستند ارزيابي شوند."

هفته گذشته از سوی هیات‌های اجرایی در انتخابات مجلس هشتم، بیش از 2 هزار نامزد‌ انتخاباتی به دلایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ردصلاحیت شدند.

نظرهای خوانندگان

Enteghad Jomhoriye Esali azin mozo' ajib be nazar mirese... be har haal shekaf beyne osol gerayan ghable tavajoh shode

-- Sina ، Jan 28, 2008 در ساعت 03:50 PM

Enteghad Jomhoriye Esali azin mozo' ajib be nazar mirese... be har haal shekaf beyne osol gerayan ghable tavajoh shode

-- Sina ، Jan 28, 2008 در ساعت 03:50 PM

واقعا نظر اکثریت مردم همین است.دیگر همه از این سیاسی کاریهای خلاف شرع و قانون خسته شدهایم. چرا به جای ما تصمیم میگیرند و افراد متخصص ودیندار را با تهمت رد میکنند و جالب است که فریاد وااسلاما سرمیدهند.ایا رهبری این منکرات را نمیبینند. چرابهانه به دشمن میدهند و نظام را زیر سوال می برند.چرا ما را دلسرد میکنند.شما را به خدا کاری کنید.

-- علی ، Jan 28, 2008 در ساعت 03:50 PM

Doose gerami, Ali, hanooz ham bavard darid ke nezame Eslami joz in chize digari khahad bood?

-- Hossein ، Jan 28, 2008 در ساعت 03:50 PM

akhare ghazye chemishavad: tedadi ra ba bogho korna mashmoole salahyat elam mikonand ,bad gorohaye mokhtalefe khodi be har hal razi be bargozari entekhabat mishavand va daste akhar adamhai mesle majalese ghabli (behtare begooyam bi bo va bikhasyat )be majles miravand va nahayatan in dava bar sare lahafe mola tamam mishavad;dostane aziz begholi"shoma khodesho narahat nakon"siah bazie in hokomat tamami nadare!

-- babak ، Jan 28, 2008 در ساعت 03:50 PM

خانه از پای بسا وبران است . ولی !
سلطان به سلامت باد!!! بله!؟؟! بله.
www.shocaran.blogspot.com

-- شوکران ، Jan 29, 2008 در ساعت 03:50 PM

درود
پیروز و موفق باشید

-- هادی ، Jan 29, 2008 در ساعت 03:50 PM

سلام بر ملت شریف ایران روزنامه ی جمهوری اسلامی روزنامه ی رئالیسمی بود این حرف های دوم خردادی از چنین روزنامه ای بعید است که این دو حالت دارد یا این مطالب بالا دروغ است یا نفوذیان اصلاح طلبان به این روزنامه راه پیدا کردند

-- محمد ، Feb 4, 2008 در ساعت 03:50 PM

روزنامه ی جمهوری اسلامی روزنامه ی رئالیسمی بود این حرف های دوم خردادی از چنین روزنامه ای بعید است که این دو حالت دارد یا این مطالب بالا دروغ است یا نفوذیان اصلاح طلبان به این روزنامه راه پیدا کردند

-- محمد ، Feb 4, 2008 در ساعت 03:50 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)