تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"تشکیل جبهه متحد رهبران اصلاحات"

رهبران ارشد ميانه‌رو در ايران از قدرت‌مندترين شخصيت ايران می‌خواهند اختلاف سياسي جدی بر سر ردصلاحيت‌هاي گسترده داوطلبان اصلاح‌طلب را حل كند.

خبرگزاری رويترز نوشته است:" اختلافات انتخاباتي، بازتاب جنگ قدرت طولاني مدت بين اصلاح‌طلبان و محافظه‌كاران درايران است. اصلاح‌طلبان بر این باورند که ردصلاحيت جمعي آنها شیوه‌ای است تا به كانديداهاي محافظه‌كار براي دراختيار گرفتن كنترل 290 کرسی مجلس کمک شود."


اگرچه پارلمان ايران درباره مسايل مهمی چون اختلاف هسته‌اي ايران باغرب، كاری انجام نمی دهد؛ اما تحليل‌گران مي‌گويند نتیجه انتخابات، محبوبيت محمود احمدي نژاد و شانس وي براي انتخاب مجدد در انتخابات رياست جمهوري سال 2009 را نمایان می‌سازد.

محمد خاتمي، مهدي كروبي و اكبرهاشمي رفسنجاني، جبهه متحدي را براي بررسی رد‌صلاحیت‌ها در انتخابات تشكيل داده اند. درجريان انتخابات پارلماني درسال 1383 شوراي نگهبان، مانع ورود 2000 كانديداي اصلاح‌طلب به رقابت‌ها شد و در نتیجه محافظه‌كاران به یک پيروزي سراسري دست یافتند.

با نزديك شدن به زمان برگزاري انتخابات، اصلاح‌طلبان با تاکید بر تحريم نکردن انتخابات، اعلام كرده‌اند نتيجه ضعيف انتخابات مي‌تواند موجب تضعیف مشروعيت حاكميت ايران شود آن هم در شرایطی که كشور به دليل اختلاف برسر مسايل هسته‌اي با غرب، تحت فشار خارجي قراردارد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)