تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سردار رشید: احتمالا به ایران حمله می‌شود

جانشين ستاد‌كل نيروهاي‌مسلح ایران، خبر از احتمال آغاز جنگ آمریکا و اسراییل علیه این کشور در سال 2008 ميلادي داد.

این برای اولین‌بار است یک مقام بلندپایه نظامی به خطر بروز جنگ علیه ایران اعتراف می‌کند.

امروز نیز فرمانده‌کل سپاه پاسداران به آمریکا هشدار داده است که در صورت وقوع جنگ نظامیان این کشور در منطقه خلیج‌فارس در تیررس نیروهای نظامی ایران هستند.

محمد‌علی جعفری که با شبکه الجزیره گفت وگو می‌کرد، تاکید کرد: "نظامیان آمریکایی در صورت حمله به ایران در تیررس ما هستند و البته ما هرگز در صورت حمله آمریکا ملت‌های منطقه را در معرض خطر قرار نخواهیم داد."

به گفته یک منبع آگاه از روابط عمومی سازمان پدافند غيرعامل، سردار "غلام‌علی رشيد" در همايش توجيهي سند راهبرد ملي پدافند غيرعامل ایران، گفته است: "تا پايان سال 2008 ميلادي احتمال حمله به ايران وجود دارد. وی تاکید کرده است:"تهديد عليه ايران از سايه و فضاي استراتژيك خارج و وارد فضاي عملياتي شده است."

براساس گزارش‌های دریافتی، رشید که از ژنرال‌های بلندپایه سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی است، حادثه كوي دانشگاه تهران، تلاش گروه‌هاي تجزيه‌طلب در خوزستان، كردستان، سيستان وبلوچستان، تئوري فشار از بيرون و تغيير ازدرون، تبليغات و عمليات رواني عليه جمهوري اسلامي به بهانه تسلیحات هسته‌اي، دخالت در امور عراق را از جمله برنامه‌های دانسته است که از "سوی دشمن" برای "سرنگونی جمهوری اسلامی" انجام گرفته و می‌گیرد.


سردار رشید گفت: "تهديد عليه ايران از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون وجود داشته است و همه اين تهديدها دراقصي نقاط كشور تحت حمايت‌هاي مادي و معنوي آمريكا، صهيونيسم در 29سال گذشته ادامه داشته، اما پس ازحادثه 11 سپتامبر روي‌كرد امنيتي و نظامي جديدي به خود گرفته است."

جانشين فرمانده ستاد كل نيروهاي مسلح تاکید کرده است:"جمهوري اسلامي ايران از هيچ جنگي استقبال نمي‌كند، اما نجنگيدن را تا حدي تحمل مي‌كند كه هزينه آن از جنگ كمتر باشد."

نظرهای خوانندگان

منطق منجمد و پوسيده چند نظامي "عاليرتبه" كه همهء پديده هاي اجتماعي را با معيار برسر قدرت ماندن و چاپيدن مردم مي سنجند. هنوز نفهميده اند كه امنيت يك نظام فقط و فقط بر دوش مردمي قرار دارد كه به ماندنش بيش از رفتنش معتقد باشند.

-- سهراب ، Jan 28, 2008 در ساعت 05:36 PM

اين هم از آن شگردهاي هميشگي در جمهوري اسلامي ايران است كه در آستانه انتخابات فرمايشي ؛براي افزايش حضور مردم بر روي خطر خارجي تاكيد ميكنند تا جنبش دموكراسي خواهي را به تعويق بيندازند.مطمئن باشيد هيچ جنگي در كار نيست .توافق پشت پرده سياست در شرف انجام است

-- jalal ، Jan 28, 2008 در ساعت 05:36 PM

وقتی بر ملتی زور بگویند باید حق دفاع و حمله را برای آن کشور محفوظ بدانند
آنها با قطعنامه های متعدد و یکطرفه تقریبا اعلان جنگ کرده اند پس حق دفاع برای ایران محفوظ است

-- بدون نام ، Jan 28, 2008 در ساعت 05:36 PM

يك كلام ختم كلام ما آمريكا را خواهيم گرفت
با فلسفه برتر
حسين حسن اميرالمومنين

-- علي ، Jan 28, 2008 در ساعت 05:36 PM

نیازی به فریب دادن مردم توسط حکومت نیست. خود آمریکایی ها با ساختن فیلمهای کودکانه و توهین آمیزی مثل 300 و تهدیدهای تو خالی اما پر سر و صدای رسانه هایشان کار آقایان را راحت کرده و مردم ما را وادار به سکوت در برابر اقدامات آقایان در داخل کشور کرده اند. حالا هم نزدیک انتخابات باز هم توصیه های آقای بوش و قطعنامه های جدید آنها مردم احساساتی ما را به پای صندوقهای رای خواهد کشاند!.

-- شهرام ، Jan 28, 2008 در ساعت 05:36 PM

ina hamash chert o perte, khodetoonam midoonid. amrica emkan nadare be iran hamle kone. khodeshoonam elam kardan.

-- kian ، Jan 28, 2008 در ساعت 05:36 PM

سلام اگر آمریکا و متحدانش چنین حماقتی کنند ما ایرانیها مثل اعراب بی غیرت نیستیم که تماشایشان کنیم در ایران روزگارشان را سیاه میکنیم ایرانیان هیچوقت در تاریخ آقا بالاسر بیگانه را تحمل نکرده اند

-- مبینا ، Apr 2, 2008 در ساعت 05:36 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)