تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

نا آرامی‌های کوی دانشگاه تهران شدت یافت

در پی تجمع روز جمعه دانشجویان کوی دانشگاه تهران در اعتراض به کیفیت نامناسب غذا و امکانات رفاهی، شب گذشته نیز جمعی از دانشجویان این کوی در تجمعی دیگر خواسته‌های خود را تکرار کردند.

به گزارش ایسنا در این تجمع که گفته می‌شد صنفی است شعارهایی غیر صنفی نیز داده شد. در این تجمع برخی دانشجویان اقدام به پرتاب سنگ از محوطه دانشگاه به سوی خیابان کردند که نهایتاً با داخل راندن دانشجویان خارج شده از کوی توسط پلیس ضد شورش، این تجمع به اتمام رسید.

روز جمعه نیز تجمع اعتراضی دیگری با حضور قریب به ۱۵۰۰ دانشجو برگزار شده بود که پس توهین مسئولین کوی به دانشجویان، دو طرف با هم درگیر شدند. در درگیری روز جمعه تعدادی از دانشجویان نیز مورد ضرب و شتم نیروهای ضد شورش قرار گرفتند.

دکتر ضیایی، مدیر کل روابط عمومی دانشگاه تهران در گفتگو با ایسنا وعده داد با بهبود کیفیت مواد اولیه، کیفیت غذای کوی نیز بهبود یابد.

ادامه ناآرامی‌ها
براساس گزارش‌های دریافتی، اوضاع كوي دانشگاه تهران هم اکنون ( یکشنبه، ساعت 9شب) با تجمع دانشجويان در مقابل درب پايين اين كوي بحرانی گزارش شده است.

در پي آغاز مجدد اعتراض دانشجويان، تعداد نيروهاي پليس ضد‌شورش نيز هر لحظه افزايش مي‌يابد. دانشجويان شعار" دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد " سر می‌دهند. نيروهاي پليس ضد شورش كه تعداد آن‌ها بيش از هفتاد نفر برآورد مي‌شود با تعدا زیادی خودرو از جمله دو اتوبوس، چهار ميني‌بوس و يك خودروي كوركننده آنتن تلفن همراه، در اطراف كوي دانشگاه مستقر شده‌اند.

نيروهاي پليس ضد‌شورش درون خودروهاي خود استقرار يافته‌اند و تاکنون ترددی مشهود در اطراف كوي دانشگاه نداشته‌اند.

براساس آخرین اخبار دریافتی (10شب) دانشجويان به طور موقت به خوابگاه‌هاي خود بازگشته‌اند، ولي نيروهاي پليس ضد‌شورش كماكان در اطراف كوي دانشگاه حضور دارند.

درگیری پلیس و دانشجویان
اين گزارش مي افزايد، دانشجويان معترض در كوي دانشگاه تهران، ساعاتي پس از تجمع با استقرار در پشت بام يكي از خوابگاه‌ها در نزديكي درب اصلي كوي، اقدام به پرتاب سنگ به سوي نيروهاي ضد شورش کردند. اين نيروها به حالت نشسته در حالي كه سپرها را در مقابل خود قرار داده اند، در ضلع شمالي درب اصلي كوي مستقر شده‌اند. بر اثر پرتاب سنگ از سوي دانشجويان معترض دو تن از نيروهاي پليس مجروح شدند، كه به مراكز امدادي انتقال يافتند.

دانشجويان معترض همچنين با قاشق و چنگال به قابلمه‌هايي كه با خود همراه دارند، مي كوبند.

هم اکنون همه راه‌هاي منتهي به كوي دانشگاه توسط پلیس مسدود شده است.

به گزارش ادوار نیوز دانشجویان که در شبهای گذشته عمدتا خواسته های صنفی داشته اند در تجمع امشب اقدام به سر دادن شعارهای تند سیاسی کردند. مهمترین شعار دانشجویان برکناری عمید زنجانی رییس روحانی دانشگاه تهران است

این منبع خبری گفت، پلیس با ورود محدود به محوطه کوی دانشگاه تهران اقدام به ضرب و شتم دانشجویان کرد. در درگیری دانشجویان و پلیس تعدادی از دانشجویان از ناحیه سر و دست دچار شکستگی شدند. در مقابل تعدادی از نیروهای پلیس نیز زخمی شدند و با امبولانس از خیابان امیراباد به بیمارستان انتقال داده شدند. نیروهای پلیس پس از عقب راندن دانشجویان از محوطه کوی خارج شده اند.

نظرهای خوانندگان

نخیر عزیز جان نیروهای ضدشورش به کوی وارد شدند و دانشجویان را مضروب ساختند.3 شب است کوی دانشگاه شلوغ است شما خبر نمی دهید بعد هم که خبر می دهید خبر دروغ می دهید

-- سعید ، Jan 27, 2008 در ساعت 05:50 PM

در ساعت یازده شب ماموران خیابان امیر آباد را بسته اند گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است چند کارگر سازمان آب هم مشغول کارند انگار لوله ترکیده است سال پیش که دانشجویان درختان را سوزانده بودند در ساعت 5 صبح ماموران شهرداری درخت کاشتند آی مردم آی رسانه ها خفقان و دروغ تا کی سانسور تا کی دلم می خواهد از پنجره از پنجره همین اتاق فریاد بکشم

-- بکتاش ، Jan 27, 2008 در ساعت 05:50 PM

مگه این دانشجو ها امتحان ندارند؟
غذاشون مگه چه جوریه؟
عجبا !

-- بدون نام ، Jan 28, 2008 در ساعت 05:50 PM

اعتراض به "غذا" تبدیل به یک سنت و تفریح دانشجویی شده است، که به نظرم کار زیبایی هم نیست. اعتراض به غذا بهانه ای است برای ایجاد تجربه ای مهیج و شاد- که البته گاهی به بازی خطرناکی هم تبدیل می شود- که برای نوجوانان و جوانانی که به تازگی از دبیرستان به دانشگاه آمده اند به ویژه لذت بخش است. فکر می کنم نیروهای فکور تر دانشجویی باید این اعتراضات را به سوی اعتراضاتی معقولانه تر- چه از نظر هدف و چه از نظر شیوه- سوق دهند. مثلآ آیا تا حال اعتراضی به کیفیت دروس و نحوه ی برنامه ریزی درسی دانشگاه ها صورت گرفته است؟ آیا تا حال دانشجویان به طور گروهی و منظم از نحوه ی انتخاب اساتید و بی سوادی آنها شکایت گسترده ای کرده اند؟ تا حالا از عدم حمایت مالی دانشگاه ها از تحقیقات دانشجویی و پایان نامه ها شکایتی شده است؟ ظاهراً برای اولیای دانشگاهی زیاد هم بد نیست که فکر دانشجو از حد خوراک بالاتر نرود. یک بار آقای عمید زنجانی رئیس دانشگاه تهران به مالزی رفته بود- همین چند وقت پیش- تا از دانشگاه های آنجا دیدار کند. در یک دانشگاه و هنگام صرف نهار با مسؤولین دانشگاهی برای ایشان و همراهان شان غذاهای محلی سرو شد که زیاد مورد علاقه ی ایرانی جماعت نیست. ایشان یک بار گفت چیز دیگری نیست برای ما بیاورید؟ مسؤولین دانشگاه مالزیایی عذر خواستند چون رستوران های دانشگاه از همین نوع فذا ها داشتند. ایشان دوباره مطرح کرد و گفت "اگر این غذا را ما به دانشجویان ایرانی بدهیم از خوابگاه تا سلف سرویس ظروف شان را می چینند" و اصرار کرد که مترجم این عبارت توهین آمیز را ترجمه کند. یکی از مسوؤلیت ارشد دانشگاه مالزیایی هم پاسخی داد که بی مایگی رئیس دانشگاه تهران و ذهنیت حقیر ش را برجسته می کرد، ایشان گفت: "ما اینجا دانش سرو می کنیم، نه غذا".

-- مهدی ، Jan 28, 2008 در ساعت 05:50 PM

aghaye amidi ra avaz konand,hal mishe.farzaneh

-- بدون نام ، Jan 28, 2008 در ساعت 05:50 PM

سلام من خودم دانشجوي كوي هستم من نمي دانم كه ما چه چيز بزرگي مي خوايم كه اين طوري با ما برخورد مي شه ما فقط خواستار حق اصلي خودمان كه بايد هر انساني داشته باشد هستيم .نيروي انتظامي با حمله به كوي انگار دارد در مقابل اسرائيل مي جنگد من واقعا متاسفم .درود بر برادر و خواهر آزاده ام .

-- دانشجوي كوي ، Jan 28, 2008 در ساعت 05:50 PM

جمعه غذا ميدهند تو امتحانا که ما به زحمت نایوفتيم
بو شاش مي داد
اعتراض کرديم
کسي جواب نداد
انبار کوي رو گرقتيم
امتحان داديم
شورش نکرديم
امشب امير اباد عاشوراست
کي ميدونه يزيدش کيه

-- داقون ، Jan 28, 2008 در ساعت 05:50 PM

عزیز، ما بچه دبیرستانی نیستیم

-- حمید ، Jan 28, 2008 در ساعت 05:50 PM

همتون دروغ می گویید راستشو بنویسید بنویسید که نیروهای ضد شورش به داخل کوی آمدند که ورود آنها به کوی ممنوع است
عمید زنجانی بیاد جواب دانشجوها را بدهد نه نیروی ضد شورش.

-- میدیا ، Jan 28, 2008 در ساعت 05:50 PM

Chand rooz sokoute khabari va allanam khabar resani be sabke KEYHAN!
Chera dorough neveshteid ke avval daneshjooyan khoshunat ra shorou kardand?
Kaash sokout mikardid na dorough parakani?
Che pedar koshtegi ba daneshjouyan darid?

-- HATEF ، Jan 28, 2008 در ساعت 05:50 PM

من از دانشجويان معترض كوي هستم .تا زمانيكه نياز اوليه جوان ايراني كه غذا .سرپناه .سكس. پول . شغل . اينده. است تامين نباشد.صحبت كردن از علم ودانش و ارتقا دادن ان كاملا بي معنيست بايد بنوبت نيازها رابراورده كرد.
.حميداز كويدانشگاه

-- حميد ، Jan 28, 2008 در ساعت 05:50 PM

شما کی از نا ارامی ها خبر دادید که حالا از شدت گرفتنش خبر می دید؟!
خبر را به سبک برادر حسین تهیه کرده اید، دست مریزاد!!!

-- امین ، Jan 28, 2008 در ساعت 05:50 PM

در پاسخ به مهدي بايد بگويم بله،‌سابقه داشته. حدود 4 سال پيش در دانشگاه هنر اصفهان تحصن و اعتراض شد. به دليل بي كفايتي رييس و معاونان؛ ندادن بن كتاب و جيره خشك دانشجويان در طي سالها؛ نا ممكن كردن فعاليت هاي فوق برنامه و عدم تخصيص بودجه آن،‌كيفيت پايين آموزشي و درخواست براي چند استاد پروازي از تهران و ... . دانشجويان خواستار يك جلسه پرسش و پاسخ با رياست و طرح مشكلات بودند كه رياست حاضر نشد. يك ماهي يا بيشتر دانشگاه در تحصن بود و كلاس تشكيل نمي شد؛ بيانيه ها در مطبوعات منعكس نمي شد يا به طور محدود. كار به جايي رسيد كه دانشجويان ساختمان آموزش در چهارراه خاقاني را تصرف كردند و شبها هم آنجادر سرما مي خوابيدند و همچنان پيگير مطالبت منطقي و بر حق خود بودند. اما آخرش چه شد؟ آقايي از وزارت خانه براي رفع و رجوع اوضاع آمد و پس از ساعتها جلسات فرسايشي گفتگو با دانشجويان كه جز بازي دادن نبود مفادي امضا شد كه هيچ وقت به جايي نرسيد. فقط ما را مجاب كردند كه سر كلاسها بر گرديم، رياست تا پايان سال تحصيلي ماند و سال بعد با ارتقاي پست به جاي ديگر منتقل شد و يكي بدتر از او آمد، رهبر ها و نماينده هاي دانشجويان در تحصن كه از همه طيف ها بودند را گوشمالي دادند و ستاره دار و از ادامه تحصيل محروم كردند، و هيچ يك از آرمان هاي ما محقق نشد. اين پدر سوخته ها رسم شان اين است .همانطور كه با معلم ها و اصناف اين كار را مي كنند. اينها به جاي حل مساله ،صورت مسأله را پاك مي كنند.

-- بدون نام ، Jan 28, 2008 در ساعت 05:50 PM

اگه غذای شما هم بوی لنگه جوراب فتحعلی شاهو بده چی کار می کنین ؟

-- سروش ، Jan 30, 2008 در ساعت 05:50 PM

ازماست که بر ماست

-- علی ، Feb 2, 2008 در ساعت 05:50 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)