تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پیروزی اوباما در کارولینای جنوبی

باراك اوباما در انتخابات مقدماتی ايالت كارولينای جنوبی بر رقبایش هیلاری کلینتون و جان ادواردز پیروز شد.
شمارش آراء انتخابات كاروليناي جنوبي حاکی از آن است که اوباما ۵۵درصد آراء، كلينتون ۲۷درصد و ادواردز ۱۸درصد آراء را از آن خود کرده اند. در کنگره ملی دمکراتها كلينتون با ۲۴۹نماینده در صدر قرار دارد . اوباما با ۱۶۷نماينده و ادواردز با ۵۸نماينده به ترتیب، بعد ازاو قرار دارند.

به گزارش آسوشيتدپرس، پيروزي اوباما بر کلینتون، در آستانه‌ برگزاري انتخابات بزرگ و سراسری ۵ فوريه در بيش از ۲۰ايالت امریکا - كه طي آن حدود ۱۶۰۰نماينده‌ حزبي اجازه ورود به كنگره ملي دموكرات‌ها را می یابند و نامزد اصلی حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری در دسامبر ۲۰۰۸ نیز انتخاب می شود - صورت گرفته است .

پس از شمارش آراء، اوباما در میان هواداران پر شورش گفت: «در این انتخابات مسائل منطقه ای، مذهبی و جنسیتی اهمیتی ندارد. این انتخابات، صف آرایی اغنیا در برابر فقرا یا جوانان علیه سالخوردگان و سیاه پوستان و سفید پوستان نیست بلکه انتخاب آینده در برابر گذشته است.»

رویترز گزارش داد این پیروزی پس از دو شکست اوباما درنیو همپشایر و نوادا در مقابل کلینتون، به او برای شرکت در انتخابات پنجم فوریه انرژی و شتاب بیشتری می بخشد.

اوباما بعد از این پیروزی اعلام کرد: «در روزهای باقیمانده، بقیه مردم هم فرصت دارند تا به ما بپیوندند. ما از وضعیت همیشگی حاکم بر واشنگتن خسته شده ایم، تشنه تغییرات هستیم و آماده می شویم تا به باور جدیدی روی بیاوریم.»

هواداران اوباما در حالی که پس از کسب بیش از ۵۵درصد آراء، منتظر حضور او در میان خود بودند فریاد می زدند که مسائل نژادی فاقد اهمیت هستند.

شعار اصلی اوباما که در میان جوانان طرفداران بسیاری دارد تغییر است. هرچند وی مانند رقبایش از سابقه کار سیاسی بالایی در واشنگتن برخوردار نیست اما همین شعار تغییر باعث جذب بسیاری از دمکرات ها و نیز جمهوری خواهان خسته از سیاست های حزبشان در هشت سال گذشته شده است. نکته جالب توجه روی آوردن بقیه نمایندگان از هر دو حزب به این شعار پس از دیدن استقبال رای دهندگان وعطش آنان برای عوض کردن وضع سیاسی موجود است.

در آخرین نظرخواهی ها به نظر می رسد موضوعات مورد توجه مردم به ترتیب وضع نابسامان اقتصادی، وضعیت بیمه درمانی و جنگ در عراق است. این در حالیست که جنگ تا چندی قبل در صدر موضوعات مورد توجه مردم قرار داشت، اما سقوط بازار و نیز وضعیت بسیار نامطمئن خرید و فروش املاک از طرفی و نیز مانور رسانه ها در خصوص آرام شدن وضعیت در عراق و نیز برطرف شدن ترس از ایران اتمی توجه مردم را از جنگ به مسائل داخلی جلب کرد.

special-page-us08elections=true

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)