تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سوهارتو درگذشت

سوهارتو دیکتاتور سابق اندونزی که 3 دهه با مشت آهنین بر این کشور حکمرانی کرد روز یکشنبه در سن 86 سالگی در بیمارستانی در جاکارتا درگذشت.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد مرگ سوهارتو درست یک روز پس از آن روی داد که پزشک معالجش گفت وضعیت او به طرز چشمگیری بهبود یافته است.

به گزارش بی بی سی از کارافتادگی چند عضو سوهارتو برای دومین بار در ماه اخیر موجب مرگ او شد. به گفته پزشکان، او در ساعت یک و ده دقیقه به وقت محلی به کما رفت و فوت کرد.

در طول 32 سال حکومت وی، اقتصاد اندونزی پیشرفت کرد اما هزاران نفر در تیمور شرقی مورد تعرض قرار گرفتند و درایالت های دیگر به قتل رسیدند. سوهارتو به خاطر اعتراضات گسترده علیه فساد و ارتشاء و اقدامات مغایر با حقوق بشر مجبور به کناره گیری از قدرت شد اما به دلیل وضعیت جسمی قادر به حضور در دادگاه نگردید و در نتیجه هیچ کس به خاطر انجام جنایات دوران او محاکمه نشد.

رویترز گزارش داد ساسیلو بامبنگ رئیس جمهور فعلی اندونزی در بیانیه ای از مردم این کشور خواست به درگاه خداوند بزرگ برای پذیرفتن اقدامات خوب و فداکاری هایی که سوهارتو برای ملت اندونزی انجام داده دعا کرده و از او برای بازماندگانش توان تحمل این آزمایش الهی را مسئلت کنند.

سوهارتو از 4 ژانویه که در بیمارستان بستری شد در وضعیت بحرانی به سر می برد و با وجود اقدامات تحقیر آمیز او در سال 1998 بسیاری از رهبران محلی و روشنفکران اندونزیایی بر بالین او حاضر شدند تا احترام خود را در هنگام مرگ سوهارتو به وی ادا کنند.

نظرهای خوانندگان

خدا بیامرزدش

-- بدون نام ، Jan 28, 2008 در ساعت 01:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)