تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دیدار رهبران بلند‌پایه اصلاحات با رهبر ایران

منابع نزدیک به رهبران بلند‌پایه اصلاحات می‌گویند: "نتیجه دیدار شب گذشته محمدخاتمی، اکبر هاشمی‌رفسنجانی و مهدی کروبی برای بررسی مساله ردصلاحیت‌های انتخاباتی، منجر به تصمیم دیدار جداگانه هریک از آنان با آیت‌الله خامنه‌ای در چند روز آینده شده است."

هفته‌گذشته وزارت‌کشور ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، بیش از دوهزار داوطلب انتخابات مجلس که در روز 24 اسفند برگزار خواهد شد از سوی هیات‌های اجرایی ردصلاحیت شده‌اند. براساس گزارش منابع رسمی، نامزد‌های اصلاح‌طلب بیشترین کسانی هستند که از حضور در این انتخابات منع شده‌اند.

دیدار شب‌گذشته این سه‌رهبر بلندپایه، به دعوت مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد‌ملی، در منزل شخصی هاشمی رفسنجانی صورت گرفت.

خبرگزاری نیمه رسمی مهر پیش بینی کرد: "کلیه گروه‌های وابسته به جریان اصلاح‌طلب، از تصمیم شب گذشته این رهبران پیروی خواهند کرد."

مهدی کروبی درباره نتایج نشست شب گذشته به این خبرگزاری گفته است: "اولین تصمیم مکلف بودن همه گروه‌ها برای شرکت فعال در انتخابات مجلس هشتم بود."

وی همچنین در تشریح تصمیم دوم این رهبران، از رایزنی گسترده با مقامات رسمی کشور و شورای‌نگهبان در روز‌های آینده خبر داده است.

براساس آن‌چه‌که کروبی اعلام کرده است: "سومین تصمیم جمعی و مهم این بود که با پرهیز از هرگونه افراط و تنش و همچنین رفتارهایی که موجب دلسردی مردم می‌شود، تمام تلاش‌ها از طریق دیدار، گفت وگو و عقلانیت و اعتدال پی‌گیری شود."

پایگاه اطلاع‌رسانی "فرارو" نیز در گفت و گویی با محمدرضا تابش دبيركل فراكسيون اقلیت مجلس هفتم به نقل از وی خبر داده است: "خاتمی در روزهای آینده با رهبر ایران دیدار و گفتگو خواهند داشت."

این پایگاه خبری می‌نویسد: "خاتمی با رهبر ایران هرماه به طور منظم دیدار و گفتگوی خصوصی دارد."

سخنگوي حزب اعتمادملي هم صبح امروز در حاشیه مجلس خبرداده است: "در هفته جاری هاشمي‌رفسنجاني ومحمدخاتمي با رهبری ديدار خواهند كرد و اوايل هفته آينده نيز مهدی كروبي با وی ديدار خواهد داشت."

وي همچنين از گفت وگوهايي در خصوص بررسي صلاحيت داوطلبان نمايندگي مجلس هشتم با "علي اكبر ناطق نوري" از شخصيت‌هاي برجسته جريان محافظه‌کاران خبر داد.

این درحالی است‌که رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران‌بزرگ در مورد نتایج دیدار شب گذشته رهبران اصلاحات، می‌گوید: "با توجه به تجربیات گذشته این دیدارها نمی‌تواند اثر گذار باشد."

مرتضی حاجی، روز یکشنبه به خبرنگار" فرارو" گفت: "نمی توانم بگویم دیدارهای این چنین برای تغییر در تصمیم‌گیری نهادهای اجرایی و نظارتی انتخابات که منجر به تضییع حقوق اصلاح‌طلبان شده است، عمل درستی است یا نه."

پایگاه خبری "عصرایران" نزدیک به محافظه‌کاران نیز در واکنش به انتشار خبر دیدار رهبران اصلاح‌طلب با آقای خامنه‌ای نوشت: "به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان برای تایید صلاحیت بسیاری از کاندیداهای خود از طیق شورای نگهبان ناامید شده‌اند و از این رو، تنها راه برون رفت از این وضعیت را در استمداد از رهبری می‌بینند."

نظرهای خوانندگان

یعنی همیشه شما چند تا مهره سیاسی باید کشور را بچرخانید ؟ بقیه گروه ها و افراد در ایران آدم نیستند ؟؟ 8 سال آقای رفسنجانی با کابینه اش ریاست کرد > 8 سال آقای خاتمی و کابینه اش ریاست کرد مگر مجلس و ریاست موروثی است که باز دوباره همین افراد برگردند و ریاست کنند بقیه افراد درایران بوق هستند ؟ تازه این آقایون چه گلی به سر ایران زدند که بقیه نتوانند همان کارها را بکنند .

-- امیر حسین ، Jan 27, 2008 در ساعت 06:15 PM

پس احمدي نژاد چه گلي به سر مردم زده؟
مگه قرار نبود پول نفت رو بياره سر سفره مردم؟
كه به جاش بنزين رو سهميه بندي كرد و ميخواد گاز رو هم گرون كنه.

-- بدون نام ، Jan 27, 2008 در ساعت 06:15 PM

ba salam-man fekr mikonam begozarid har kasi mikhahad biyayad,chon mardome iran hanoz be an agahi naresidehand ke enhara beshenasand-magar mogolha nabodand-tarikhe iran farazo nashib dashte vali hanoz mellate iran vagt darand ke khod ra beshenasand-pas sabr dashte bashid ke naslhaye ayandeh shayad 400 sal tol bekeshad va arzesh darad-va man motmaen hastam ke digar eshtebah nemikonand.reza az danmark

-- reza ، Jan 27, 2008 در ساعت 06:15 PM

وقتی قراره رهبر نمایندگان را از اول مشخص کنند دیگه این دید و باز دید ها و چونه زنی و التماس برای چیه ؟ از آقای خاتمی آدم متعجب میشه که دست بر دارنیستند .

-- nazli ، Jan 27, 2008 در ساعت 06:15 PM

باز هم سانسور؟ چرا همیشه یادتون میره که سانسور نکنید؟ خوب اگر دوست ندارید نظر خواهی هم نکنید. کسی محبورتون نکرده

-- داریوش ، Jan 28, 2008 در ساعت 06:15 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)