تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

كشف بيش از يك كيلو كراك در قم

ماموران انتظامي قم طي عمليات ضربتي يك كيلو و ‪۱۲۳‬گرم كراك را كشف و ضبط كردند.

خبرگزاري ايرنا به نقل از مركز اطلاع رساني پليس قم خبر داده كه اين مواد از يك خرده فروش در شهر قم به دست آمده است.

اوائل سال جاري نيز عده اي از جوانان قمي بر اثر نوشيدن مشروبات الكلي راهي بيمارستان شدند.

قم يكي از شهرهاي مذهبي ايران است كه روحانيون براي تحصيل علوم فقهي به آنجا مي روند.

مراجع مذهبي استفاده از موادمخدر و مشتقات را حرام مي‌دانند مگر آنكه براي مصارف دارويي استفاده است.

در ايران مصرف كراك افزايش يافته است. براساس آخرين ارزيابي سريع وضعيت اعتياد در86 كه به تازگي منتشر شده، مصرف كراك به 5/44 درصد از ساير مواد مخدر رسيده است.

‌كراك كه نوعي هروئين ناخالص است يكي از مخرب‌ترين مواد مخدر محسوب مي‌شود. اين ماده عفونت‌هاي شديدي در اكثر بخش‌هاي بدن نظير ريه، سيستم گوارش، دستگاه تناسلي و پوست ايجاد مي‌كند.

کارشناسان گفته اند که جسد معتادان کراک پس از مرگ ظرف چند ساعت پوسیده و از هم می پاشد. غسالخانه بهشت زهرای تهران چندی قبل رسما اعلام کرد از شستشوی مردگان معتاد به کراک معذور است.

فرمانده نیروی انتظامی هفته گذشته اعلام کرد که تعداد یک میلیون و 200 هزار معتاد دائمی و 700 هزار معتاد تفننی در ایران وجود دارد، اما کارشناسان دولت و برخی نمایندگان مجلس معتقدند که تعداد معتادان دائمی بیش از چهار میلیون نفر و تعداد معتادان تفننی حدود 2.5 میلیون نفر هستند. مرکز پژوهشهای مجلس میزان خسارت مواد مخدر را سالانه بالغ بر 11 میلیارد دلار اعلام کرد.

نظرهای خوانندگان

اشتباه می فرمائید ! کراک استحصال از کوکائین است و ارتباطی با هروئین که استحصال مرفین است ندارد . اگر از مساله ای اطلاع ندارید بهتر است چیزی نگوئید و با یک کارشناس تماس بگیرید .

-- احسان ، Jan 26, 2008 در ساعت 04:40 PM

Doost aziz Ehsan
shoma eshtebah mikonid va craki ke dar Iran estefade mishavad az heroin dorst shode va zaheran shoma bayad dar in mored bishtar etela peyda konid.

-- Davood ، Jan 27, 2008 در ساعت 04:40 PM

(درباره نظر احسان) بله، آن چه در اروپا و آمریکا به نام کراک شناخته می‌شود از کوکایین به دست آمده است. ولی آن چه در ایران به نام کراک شناخته می‌شود مشتق از هرویین است. البته من تا بحال مطلبی که به طور علمی در مورد کراک در ایران توضیح بدهد ندیده‌ام. متاسفانه نبود بررسی و آگاهی درست تنها به نفع قاچاقچیان است.

-- فرامرز ، Jan 27, 2008 در ساعت 04:40 PM

(درباره نظر احسان) به این خبر بی‌بی‌سی توجه کنید
http://www.bbc.co.uk/persian/seventhday/
story/2007/05/070513_bs_crack.shtml

-- فرامرز ، Jan 27, 2008 در ساعت 04:40 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)