تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

هجوم هزاران فلسطینی به مصر

خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي از نوار غزه با اشاره به صحنه‌هاي تخريب حصار مرزي غزه و مصر و ورود ساكنان غزه به اين كشور نوشت: "مشاهده اين صحنه‌ها اسرائيل، مصر و جامعه بين‌المللي را به بازنگري در سياست دو سال گذشته خود وا داشته است."

هجوم صدها هزار نفر از ساكنان غزه و شكستن محاصره منطقه در حالتی صورت گرفته است که ساکنان غزه مدتی است که در شرایط فشار شدید قرار گرفته اند.

این خبرگزاری در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد:" هرگونه كاهش محاصره حماس موجب تحكيم موقعيت اين جنبش و تثبيت حكومت آن در نوار غزه مي‌شود و اين چيزي نيست كه خوشايند غرب باشد، ولي به عقيده تحليل‌گران از طرفي كاهش محدوديت‌هاي مرزي غزه، ممكن است حماس را به متوقف ساختن حملات موشكي مجبور کند."

آسوشيتدپرس به نقل از تحليل‌گران سیاسی می‌نویسد: "دست حسني مبارك رئيس جمهور مصر در اين قضيه بسته است، زيرا با توجه به فشارهاي بي‌امان جهان عرب براي كمك به ساكنان بحران زده غزه وي نمي‌تواند نيروهاي گارد مرزي مصر را براي مقابله با سيل عظيم ساكنان غزه به منطقه اعزام كند."

اين در حالي است كه شبه نظاميان حماس برخلاف دفعات گذشته با وسيع‌تر كردن معابر ايجاد شده در حصار گذرگاه مرزي به مصر نشان داده‌اند که اين بار خواهان مذاكره در خصوص تبيين رژيم جديد مرزي هستند.
این خبرگزاری در پایان نتیجه گرفته است:" اسرائيل از احتمال ورود و خروج شبه نظاميان و سلاح ميان غزه و مصر احساس نگراني مي‌کند."

صدها هزار فلسطيني از چهارشنبه گذشته با گشوده شدن مرز رفح توسط نيروهاي حماس، به سمت خاك مصر درحرکت هستند تا مايحتاج اساسي خود را تهیه كنند. براساس گزارش خبرگزاری‌ها هزاران نفر از مردم غزه امروز شنبه براي نخستين‌بار سوار بر خودرو در حال گذر از مرز و ورود به مصر هستند.

به گزارش شین‌هوا، اكمل الدين احسان اوغلو، رئيس سازمان‌كنفرانس اسلامي امروز شنبه از همه سازمان‌هاي جامعه مدني و نهادهاي امدادي در كشورهاي اسلامي خواست هرچه سريعتر از مردم تحت محاصره نوار غزه حمايت كنند.

نماينده سازمان‌ملل در امور آوارگان فلسطيني هم، محاصره مردم غزه توسط نيروهاي اسراییل را غيرانساني توصيف كرده است."كارين كونينگ ابوزيد"در مقاله‌اي كه امروز در نشريه آلماني "فرانكفورتر روندشاو "منتشر كرد، نوشته است:"با اين اقدام شكل جديدي از درد و رنج به‌طور عمدي براي مردم فلسطين رقم زده شده است."
اسراییل اعلام كرده است تا زماني كه شليك موشك از غزه ادامه داشته باشد، محاصره اين شهر همچنان ادامه خواهد داشت. به گزارش روز شنبه شبكه تلويزيوني" الجزيره"قطر،"شيمون پرز"تاكيد كرده است: "مساله ادامه محاصره غزه قابل مذاكره نيست."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)