تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خاتمی: هیات‌های اجرایی تسویه حساب کرده‌اند

محمدخاتمي می‌گوید هيات‌هاي اجرايي در ردصلاحیت نامزد‌های انتخاباتی به تسويه حساب عجيبي دست‌زده‌اند.

پيش از اين رییس جمهور سابق ایران، نسبت به نوعي "تنگ نظري" و اقدام "براي محروم كردن" بسياري از نيروهاي "مجرب و روشن" از حضور در صحنه انتخابات هشدار داده بود.

به‌گزارش دبيرخانه كميته تبليغات و اطلاع‌رساني ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان، خاتمي در دیدار با برخی از چهره‌های اصلاح طلب در موضع‌گیری شفاف و روشنی اعلام کرد:"در وضعيت فعلي نه‌تنها در اكثر حوزه‌ها امكان رقابت بين گروه‌هاي سياسي وجود ندارد، بلكه وضعيت به گونه‌اي است كه نيروهاي مستقل هم امكان رقابت ندارند به اين ترتيب مهمترين شرط انتخابات خوب و ارزشمند يعني رقابت منتفي شده، امري كه يقينا مورد نظر مقامات عالي رتبه نظام نخواهد بود."

وی تاکید کرده است: "اقدامات هيات‌هاي اجرايي نه تنها نيروهاي اصلاح‌طلب، بلكه بسياري از نيروهاي مستقل و مجرب را از امكان حضور در انتخابات محروم کرده است."

گفته می شود، سياستمداران ايراني ميانه‌رو كه از شركت در انتخابات مجلس منع شده‌اند روز پنج شنبه عهد كرده‌اند در مقابل ردصلاحيت شدن خود ايستادگي كنند‌.

هفته گذشته مسئوولان انتخابات ايران بیش از دوهزار داوطلب انتخابات را كه خواستار شركت در انتخابات 24 اسفند بودند واجد شرايط ندانستند. به گفته این مقامات، برخي از آن‌ها سوابق مجرمانه مانند "اختلاس" يا "كلاهبرداري" داشته‌اند و یا از گروه‌هاي "تروريستي" حمايت كرده‌اند. در مورد برخی گفته شده است که آنان به فرقه‌هاي "منحرف" گرايش داشته‌اند. بسياري از افراد رد‌صلاحيت شده از اصلاح‌طلبان هستند كه پس از انتخابات دوم خرداد 1376 تلاش کردند فرهنگ سياسي ايران را تغيير دهند.

نظرهای خوانندگان

با ادامه این وضعیت بهترین راه به نظر من تحریم
انتخابات میباشد

-- sajad ، Jan 27, 2008 در ساعت 06:24 PM

آقاي خاتمي چرا زماني كه وقتش بود كاري نكرديد؟
حالا ديگه دير شده.

-- بدون نام ، Jan 27, 2008 در ساعت 06:24 PM

اتفاقا" هنوز دير نشده و بايد روي شركت در انتخابات و رأي به چند اصلاح طلب باقي مانده فكر كرد. حتما" چيزي هست كه تندروها با دستپاچگي دارند همه اركان جامعه را تصرف مي كنند.

-- بدون نام ، Jan 28, 2008 در ساعت 06:24 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)