تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

متکی: ایران پاسخ تحریم‌ها را خواهد داد

وزیرامورخارجه ایران، به شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد که درصورت صدور قطعنامه جدید علیه این کشور، این شورا با پاسخ صریح تهران مواجه خواهد شد.

منوچهر متکی هرچند نگفت که ایران چه پاسخی به این تصمیم خواهد داد، اما با این هشدار در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه‌تلویزیون بی‌بی‌سی که از وی خواست تا بیشتر در این مورد توضیح دهد، گفت: "ما در مورد چنين تصميم نادرستي نگران نيستيم، اما اگر آن‌ها چنين كردند، اجازه بدهيد در زمان مقتضي به اين امر بپردازيم و قطعا پاسخي در خور اين تصميم از سوي ايران نشان داده خواهد شد."

متکی تاکید کرد:"ما اميدواريم شوراي امنيت با احتياط و عقلاني نسبت به اين موضوع اقدام كند. ما اميدواريم شوراي امنيت اقدام به تصميمي نادرست نگيرد كه توجيهي براي آن نداشته باشد و نتواند در برابر افكار عمومي پاسخگو باشد."

وی همچنین در گفت وگویی دیگر با خبرگزاري آسوشيتدپرس ضمن درخواست از پنج كشور عضو شوراي امنيت براي "جبران اشتباهات گذشته"، خواستار ارجاع پرونده هسته‌اي ايران از شوراي امنيت سازمان ملل‌متحد به آژانس بين‌المللي انرژی اتمی شد.

وزیر امورخارجه در پاسخ به پرسشي درباره ماهيت پيام وي به شوراي امنيت گفت: "زمان آن فرا رسيده تا شوراي امنيت اشتباهات قبلي خود را جبران كند. دست‌كم شوراي امنيت بايد منتظر بماند تا آژانس بين المللي انرژي اتمي تحقيقات خود را درباره فعاليت‌هاي هسته‌اي گذشته ايران يعني تا اوايل ماه مارس تكميل كند."

شوراي امنيت سازمان ملل در تلاش است كه به ايران اعمال فشار كند تا غني‌سازي اورانيوم را به حال تعليق درآورد. تا کنون حال ايران بارها از پذیرش تعلیق خودداري كرده است و مسئوولان آژانس بين المللي انرژي اتمي به طور غيررسمي اعلام كرده‌اند كه تهران در حال گسترش برنامه هسته‌اي خود است. ايران تاكيد دارد كه برنامه هسته‌اي اين كشور تنها براي توليد سوخت راكتور‌هاي هسته‌اي است كه برق توليد مي‌كنند. با اين حال آمريكا و اتحاديه اروپا بيم آن دارند كه هدف اصلي ايران دستيابي به بمب اتمي باشد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)