تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

شریعتمداری: به مراکز صهیونیستی حمله کنیم

روزنامه کیهان امروز در یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری خواستار حمله نظامی مسلمانان جهان به منافع صهیونیسم در جهان شد.

به‌گزارش زمانه، کیهان با انتقاد از حمایت رهبران سه کشور بحرین، امارات و مصر از سیاست‌های آمریکا و اسراییل در منطقه نوشته است: "مدتهاست كه هر نهضتي عليه اشغالگران صهيونيست برپا شده و در پي آزادسازي وطن خود باشد، از جانب آمريكا و متحدانش، به تروريست متهم مي‌شود و هركشوري را كه با اين نهضت‌ها همراهي كند مجازات مي‌كنند. چرا ملت‌هاي مسلمان، چنين نكنند و به همه حاميان صهيونيست‌ها در همه جاي جهان يورش نبرند؟"

حسین شریعتمداری در بخش‌ دیگری از یادداشت خود تاکید کرده است: "مگر نه اين‌كه هم اكنون در سراسر جهان، بسياري از مراكز حساس صهيونيست‌ها، آمريكايي‌ها و برخي از كشورهاي اروپايي حامي اسرائيل در دسترس مسلمانان قرار دارد؟ و مگرنه اين‌كه دسترسي به بسياري از صهيونيست‌ها در چهار گوشه دنيا به آساني امكان پذير است؟ بنابراين كدام قاعده انساني و حقوقي مي‌تواند مانع از حمله به اين مراكز و افراد باشد؟!"

کیهان براساس یک نظریه فقهی به تمام کشور‌های مسلمان تذکر داده است:" مطابق يك نظريه فقهي كه نزد هر دو مذهب شيعه و سني معتبر است، در جريان جنگ با دشمنان اسلام مي‌توان به كساني كه از سوي دشمن به عنوان سپر مورد استفاده قرار مي‌گيرند، حمله كرد. بنابراين، اگر حكام برخي از دولت هاي اسلامي مانع حمله ملت‌هاي مسلمان به صهيونيست‌ها و سد راه ياري رساندن به مردم مظلوم آن سامان هستند، مي‌توان اين سپرهاي دشمن را نيز از ميان برداشت."

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روزنامه کیهان پیش از این در يادداشتي در شماره 18 تیرماه سال‌جاری با عنوان "آواز كوچه باغي" به قلم شريعتمداري نوشته بود" اصلي‌ترين خواسته مردم بحرين، بازگشت اين استان جدا شده از ايران به سرزمين اصلي و مادري آن يعني ايران اسلامي است و بديهي است كه اين حق مسلم ايران و مردم استان جدا شده آن (بحرین) نبايد ناديده گرفته شود."

"شریعتمداری" اعلام کرده بود:"بحرین در جریان یک زد و بند غیرقانونی بین شاه معدوم و دولت های آمریکا و انگلیس از خاک ایران جدا شده است."

اظهارات شریعمتداری با واکنش رسمی از سوی منامه روبرو شد تا جایی که منوچهر متکی مجبور شد برای عذرخواهی راهی منامه شود.

نظرهای خوانندگان

صرفنظر از جهت گيري هاي فاشيستي شريعتمداري، اگر بخواهيم دنياي سياست را بصورت سياه و سفيد رصد نكنيم، ميتوان با اين رويكرد ايشان موافق بود زيرا گفتمان غالبي كه رسانه هاي جهان در مواجهه با تراژدي غزه در پيش گرفته اند آشكارا تبعيض آميز و ناجوانمردانه است.

-- سهراب ، Jan 26, 2008 در ساعت 12:39 PM

اين پيام اقاي شريعتمداري بنده را بيشتر به ياد پيامهايي كه بن لادن براي عوامل عملياتي اش در سرتاسر جهان مي فرستد مي اندازد

-- ahmad ، Jan 27, 2008 در ساعت 12:39 PM

ویران کردن اصلا کار دشواری نیست و شریعتمداری و دوستانش در این حرفه ی آسان استادند ! معماری جهانی مبتنی بر صلح ، تدبیر می خواهد و تجربه نشان داده است که همدردی های فاقد تدبیر ما با فلسطینی ها بر مصیبت های شان افزوده است

-- محمد ، Jan 27, 2008 در ساعت 12:39 PM

خوب مبارکه بحران افرینی جدید.....

-- astyak ، Jan 27, 2008 در ساعت 12:39 PM

این مطلب شاید پاسخی برای آقای شریعتمداری باشد:

http://roushangari.blogfa.com/
post-94.aspx

-- tabatabai ، Jan 27, 2008 در ساعت 12:39 PM

وقتی کشور با مشکلات خارجی بسیاری روبرو
استواین موضع گیریها تنها به ضرر کشور و وسو استفاده دشمنان میشود.

-- سجاد ، Jan 27, 2008 در ساعت 12:39 PM

اولا: مخوام به اهالی قلم و سیاست تسلیت عرض کنم که آدمهایی مثل شریعتمداری میخوان خودشون رو در حیطه قالب کنن.
ثانیا: آقای شریعتمداری از این مزخرفات می پرونن.
ثالثا:من متاسفم برای مسئولین ذیربط که به همچین کسانی اجازه میدن نظرات بچگانشون رو در یک رسانه جمعی منتشر بکنن.
با تشکر

-- جواد ، Apr 15, 2008 در ساعت 12:39 PM

آقای شریعتمداری از این مزخرفات زیاد می پرونن.
با تشکر

-- جواد ، Apr 15, 2008 در ساعت 12:39 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)