تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

چکیده سرمقاله‌های مطبوعات

چه انتظاري از شوراي نگهبان مي‌رود؟
روزنامه اعتمادملی در سرمقاله امروز خود به نقش احتمالی شورای نگهبان در تعدیل نظر هیات‌های اجرایی در ردصلاحیت برخی داوطلبان انتخاباتی پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد:" تاييد رفتار غلط و فله‌اي هيات‌هاي اجرايي از سوي شوراي نگهبان نه‌تنها هزينه‌هاي سياسي و امنيتي جمهوري اسلا‌مي را افزايش مي‌دهد، بلكه دامنه افراط و تندروي در حوزه سياست را گسترش مي‌دهد."

سرمقاله‌نوس این روزنامه معتقد است:" شوراي نگهبان با نحوه مديريت و نظارت خود بايد به نيروهاي معتقد، باورمند، معتدل و البته اصلا‌ح‌طلب كمك كند. در غير اين صورت تحليل كساني كه مدعي هستند، نقشه‌ها از قبل طراحي شده بود، به عينيت درخواهد آمد."

قضاوت با مردم
روزنامه کیهان یادداشت روز خود را به پاسخ‌گویی به اعتراض اصلاح‌طلبان به ردصلاحیت‌های گسترده داوطلبان نمایندگی مجلس اختصاص داده است.

کیهان معتقد است اصلاح‌طلبان "برخلاف ظاهر عبوس و ناخرسندشان، خيلي هم ناراحت نيستند و نمي‌توانند هم باشند،" چرا که "پيش بيني ردصلاحيت‌ها كار دشوار و پيچيده‌اي نيست."

این روزنامه بر این باور است که ردصلاحیت‌ها سرپوشی برای اختفای اختلاف درونی جبهه اصلاحات بوده است.

یادداشت‌نویس این روزنامه در پایان نتیجه گرفته است که در صورت تایید صلاحیت نامزد‌های این جریان، مردم به آن‌ها رای نمی‌دادند.

تاكيدي بر ضرورت تشكيل ارتش اسلامی
روزنامه سیاست‌روز در سرمقاله امروز خود از غفلت جمهوری‌اسلامی در تشکیل و راه‌اندازی هسته‌های مقاومت در جهان انتقاد کرده است.

این روزنامه با تاکید بر این‌که جمهوی اسلامی باید به سمت تشکیل ارتشی واحد در جهان اسلام اقدام کند، می‌نویسد:" نظاميان ما از رسالت جهاني خود براي ساماندهي به هسته‌هاي مقاومت در ديگر كشورهاي جهان غفلت كرده‌اند، بياييد موضوع تشكيل ارتش جهاني اسلام را جدي‌تر از گذشته دنبال نماييم."

از كمبود گاز تا خاموشي‌هاي شبانه
روزنامه مردم‌سالاری در سرمقاله امروز خود به انتقاد از قطعی‌های برق شبانه پرداخته است.

این روزنامه با اشاره به منابع عظیم گاز و نفت در ایران و قطعی گاز و برق در شهر‌ها و روستاها این کشور می‌نویسد:" اگر سالهاست در ساخت پالايشگاه براي توليد بنزين دچار عقب‌ماندگي هستيم و اگر توليد نفت ما هيچ پيشرفت معناداري را تجربه نمي‌كند، فقط به دليل برنامه‌ريزي نادرست برخي مسوولان است و در اين ميان، مردم هستند كه در كشوري با اين منابع غني، بايد تاوان اين عدم برنامه‌ريزي را بدهند."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)