تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تجمع اعتراض‌آميز مقابل فرمانداری شاهرود

قطع مجدد گاز باعث برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آميز مقابل اداره‌ها و فرمانداری شهرستان شاهرود شده است.

پيش از اين به دليل قطع 10روزه‌ی گاز، مدارس و اداره‌های شاهرود تعطيل شده بودند. اما فشار گاز تقويت‌شده از اواسط هفته بار ديگر با افت فشار مواجه شد و اماكن اداری و مسكونی شاهرود به سردی گراييد.

خبرگزاري ايرنا گزارش داده هرچند در مدت چند روز فشار گاز در شاهرود تقويت شد ولی دوباره مشتركان شاهرودی از روز يكشنبه با افت فشار و قطع گاز مواجه شده‌اند و هم اكنون بيش از ۹۰‬درصد از مشتركان شاهرودی گاز ندارند.

افت فشار و قطع گاز سه‌هفته‌ای در شهر شاهرود باعث نارضايتی شديد مردم و ايجاد مشكلات متعدد برای مردم اين شهرستان شده است. هر روز تعدادی ازمردم شاهرود در مقابل فرمانداری و اداره‌های مختلف اين شهر تجمع می‌كنند و خواستار رسيدگی هرچه‌زودتر به وضعیت فشار گاز مي‌شوند.

در همين حال امتحانات دانشگاه شاهرود برای سومین بار پياپي به تعویق افتاد. به گزارش خبرنامه اميركبير امتحانات دانشگاه صنعتی شاهرود طبق اطلاعیه دانشگاه قرار بود روز ششم بهمن ماه برگزار شود.
تعداد زیادی از دانشجویان در روزهای گذشته در تماس با مسئولان دانشگاه و همچنین نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی خواهان تعویق مجدد امتحانات شدند.

امروز، پنجشنبه، تعداد ۱۰۰ نفر از دانشجویان با حضور در ساختمان مرکزی دانشگاه ضمن اعتراض به برگزاری امتحانات در شرایط نامطلوبی که به واسطه قطع گاز ایجاد شده خواهان تعویق مجدد ایام امتحانات شدند. اما به دلیل عدم پاسخگویی مسئولان دانشگاه تجمع دانشجویان به مقابل فرمانداری کشیده شد.

در پی این تجمع و در پی هماهنگی مسئولان دانشگاه با ستاد حوادث پیش‌بینی‌نشده استان و فرمانداری شاهرود، امتحانات دانشگاه صنعتي شاهرود در تاریخ ۶ بهمن ماه برگزار نخواهد شد و تاریخ شروع امتحانات و تقویم نیم‌سال بعدی در اسرع وقت، از طریق وب‌سایت دانشگاه اعلام خواهد شد.

همچنين فرمانداری شاهرود برای داير شدن كلاس‌های درس مدارس تعدادي بخاری نفت‌سوز در اختيار آنها قرار داد كه به علت خطرساز بودن اين بخاری‌ها و گرمای كم آن‌ها برگزاری كلاس‌ها لغو شد.

همچنين تعدادی از كارمندان اداره‌های شاهرود در تماس با خبرگزاری ايرنا می‌گويند: «مجبوريم براي گرم كردن محيط كار با خود پتو و وسايل گرمازا به اداره بياوريم با اين وضعيت چگونه می‌توانيم به كار مردم رسيدگی كنيم.»

همچنين افت فشار و قطع گاز در شهر شاهرود در چند هفته گذشته باعث ازدحام در گرمابه‌های عمومی و نوبت‌بندی چندروزه برای استحمام شده ‌است.

كمبود سيلندرهای گاز مايع و ايجاد صف‌های طويل درمقابل مراكز عرضه گاز مايع از ديگر مشكلات مردم شاهرود در روزهای اخير است.

به گزارش ايسنا كاظم جلالي، نماينده شاهرود، در صحن علني مجلس با انتقاد از مسئولان اجرايي گفت: «اگر در ميزان گاز مصرفي دچار كمبود هستيم چنان‌چه پيش‌بيني لازم را كرده بوديم مي‌توانستيم به جاي استفاده از حساب ذخيره ارزی در امور كم‌اهميت‌تر، به اين امر مهم اهتمام بورزيم تا زمستانی اين‌چنين سياه و سخت را برای مردم خود رقم نزنيم.»

مشتركان شاهرودي از دهم آذرماه با افت فشار و قطع گاز مواجه شدند. حدود۸۰‬ درصد از گاز مصرفي شهرستان شاهرود از خط لوله سرخس - نكا و علي آباد- شاهرود تامين مي‌شود كه به علت قطع صادرات گاز تركمنستان و سرماي شديد هوا اين خط لوله با افت فشار مواجه شده است.

نظرهای خوانندگان

باز صد رحمت به شاهرودی ها . اینجا که هیچ بخاری از ساروی ها بلند نشد.

-- fati ، Jan 26, 2008 در ساعت 12:50 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)