تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خاوير كلمنته سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد

خاوير كلمنته امروز با عقد قراردادی سه ساله رسما رهبری تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گرفت.


كلمنته طبق قراردادی که‌ با فدراسيون فوتبال ايران بسته است، تا سال 2011 سرمربی‌گری تیم فوتبال این کشور را برعهده خواهد داشت. وی قرار است به همراه یک مربی بدن‌ساز و یک مربی درواز‌ه‌بان 8 بهمن به ایران بیاید.

ناصر شفق، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، به سایت اینترنتی شبکه خبر گفت: "دو دستیار خارجی و دو دستیار ایرانی در كنار وی برای هدایت تیم ملی خواهند بود، البته این بند هم در قرارداد ایشان گنجانده شده است كه همه برنامه‌های وی باید با هماهنگی مدیر تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال باشد."

مهدی تاج، نايب رئيس فدراسيون فوتبال ايران، در مورد دلایل انتخاب این سرمربی به خبرگزاری ایسنا گفته است: "ما برای انتخاب سرمربی تیم ملی سه معیار را در نظر داشتیم که اولی مربی‌گری در رقابت‌های جام جهانی بود، دومی دارا بودن سابقه مربی‌گری یک تیم ملی رده بالا و سومی رهبری یک باشگاه تراز اول. که کلمنته حائز تمام سه شرط است."

خبرگزاری مهر نیز حقوق ماهیانه این مربی را 30 هزار یورو اعلام کرده و در مورد سوابق کلمنته نوشته است: "کلمنته سابقه مربی‌گری تیم ملی اسپانیا را دارد. ضمن اینکه با اتلتیک بیلبائو به دو عنوان قهرمانی در رقابت‌های لالیگا رسیده است. او در جام‌های جهانی 1994 و 1998 هدایت تیم ملی اسپانیا را بر عهده داشت. ضمن اینکه در یورو 96 هم مربی تیم ملی کشورش بود."

نظرهای خوانندگان

خدا را شکر که باز هم آقای کلمنته جایگزین آرتور جورج شد.اما شخصا اعتقاد به مربیان درجه 1 هلند و فرانسه دارم.ای کاش قبل از این انتخاب با مربیانی چون امه زاکه و لوئیس ونگال و یا حتی اوتمار هیتسفیلد که اعلام کرده از این به بعد فقط در رده های ملی مربیگری میکند هم مذاکره می شد.ولی باز هم خدا را صد هزار مرتبه شکر که پای یک ویچ دیگر را به تیم ملی باز نکردند.به فال نیک میگیریم.انشا الله که موفق باشد تیم ملی با هدایت آقای کلمنته.

-- سهراب دستگیر ، Jan 26, 2008 در ساعت 12:50 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)