تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

آغاز اجلاس جهانی اقتصاد در داووس سوئیس

سی و هشتمین اجلاس جهانی اقتصاد با تمرکز بر روی روابط جهانی از امروز در داووس سوئیس آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری سوئیس، آندری اشنایدر محور برخی از مباحث اصلی امسال اجلاس را کاهش نرخ بهره در آمریکا، وضعیت اقتصاد آمریکا و مسائل مرتبط با آب و هوا، اعلام کرده است.


تونی بلر و هنری کسینجر در جلسه امروز صبح اجلاس اقتصاد جهانی در سوئیس

در حدود 2500 نفر از مدیران ارشد و سیاستگزاران اقتصادی 88 کشور جهان، تحت تدابیر امنیتی شدید در شهرک داووس در دامنه آلپ گرد آمده اند.

شنبه گذشته چپ های رادیکال و آنارشیست ها در تظاهرات غیرقانونی خود در برن با پلیس درگیر شدند که به دستگیری نزدیک به 250 نفر انجامید. طرفداران این احزاب همچنین امسال نیز وعده برگزاری تظاهرات و تجمع در اعتراض به اجلاس اقتصاد جهانی داده اند.

هم اکنون صدها مامور پلیس و ارتش در اطراف این شهرک مستقر شده اند تا از ورود مخالفان اجلاس به این شهرک جلوگیری کنند.

کاندالیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا و پاسکال کوشپن رئیس شورای حکومتی سوئیس امروز بعدازظهر رسما طی مراسمی اجلاس را افتتاح می کنند.

حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان نیز در جلسه افتتاحیه سخنرانی خواهد کرد.

پرویز مشرف رئیس جمهور پاکستان که در سفر اروپایی خود به سر می برد یکی از رهبران کشورهای شرکت کننده در این اجلاس است که پیش بینی می شود در این ضمن ملاقاتی غیر علنی با کاندالیزا رایس برای تبادل نظر در باره اوضاع پاکستان پس از ترور بوتو، نیز داشته باشد.

گوردن براون، نخست وزیر بریتانیا، گلوریا آرویو، رئیس جمهور فلیپین، ال گور معاون سابق رئیس جمهور آمریکا، حسین الشهرستانی، وزیر نفت عراق، ویکتور یوشچنکو، رئیس جمهور اکراین، جان پیتربالکنیندی، نخست وزیر هلند، هنری کسینجر، وزیر خارجه پیشین آمریکا و تونی بلر، نخست وزیر پیشین بریتانیا برخی از سخنرانان این اجلاس خواهند بود.

بسیاری از مدیران شرکت های عظیم جهانی چون بیل گیتس مدیر مایکروسافت و ایندیرا نویی مدیر عامل پپسی نیز در این اجلاس شرکت دارند.

در جلسه امروز در باره موضوعاتی چون: نظام آموزشی، بازیگران تازه در اقتصاد آسیا، تغییرات آب و هوایی، فن آوریهای تازه، نوآوری و سنت، تحولات فرهنگی و روانشناسی اقتصاد مباحثی مطرح شد، در این اجلاس همچنین همایشی نیز در باره روابط اسلام و غرب با شرکت صاحب نظران برگزار می شود.

اجلاس جهانی اقتصاد در داووس تا 28 ژانویه ادامه خواهد یافت و علاوه بر سیاستمداران، اندیشمندان و هنرمندان، در اجلاس امسال نزدیک به ششصد روزنامه نگار نیز حضور یافته اند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)