تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

گاز ایران وجه‌المصالحه انرژی هسته‌ای

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس بلغارستان از اصرار ایران برای اجرای پروژه انتقال گاز به اروپا خبر داده است.

غلامعلی حدادعادل در حالی بر تحقق صدور گاز ایران به اروپا پافشاری می‌کند که علی‌رغم اعلام مسوولان دولتی، هنوز گاز بسیاری از شهر‌های کوچک و روستاهای سردسیر کشور با مشکل افت فشار یا قطع کامل روبروست.

خبرگزاری مهر، امروز از محل دیدار حداد عادل و سولومون پاسی گزارش داده است که دو طرف بر ضرورت اجرای چنین پروژه عظیمی تاکید کرده و خواستار ترسیم چشم انداز جدیدی در مناسبات دو کشور شده‌اند

این دیدار در حالی صورت گرفت که پیش از این دبير شوراي عالي امنيت ملي ایران در ديدار با رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس بلغارستان گفته بود "مناسبات ايران و بلغارستان مي‌تواند وارد مرحله‌اي جديد و راهبردي شود."

خبرگزاری فارس با مخابره صورت مذاکرات این دیدار به نقل از جلیلی نوشته بود: " ‌ايران و بلغارستان ظرفيت‌هاي بسيار خوبي براي همكاري دارند و مناسبات في‌مابين مي‌تواند وارد مرحله‌اي جديد و راهبردي شود."

در سویی دیگر امروز خبرگزاری ایسنا از عزیمت غیرمنتظره منوچهر متکی به صوفیه پایتخت بلغارستان خبر داده است.

وزير امور خارجه ایران به همراه يك هيات سياسي و اقتصادي عازم صوفيه شده است وی قرار است پس از بلغارستان به پرتغال و از آن‌جا به منظور شركت در اجلاس داووس به سوييس برود.

به‌نظر می‌رسد با برکناری لاریحانی از سمت دبير شوراي عالي امنيت ملي، دولت محمود احمدی‌نژاد در کنار رویکرد نگاه به شرق باردیگر روی‌کرد نگاه به خاورمیانه و غرب را در دستور سیاست‌خارجی خود قرار داده است. در این میان ارایه گزینه‌های تشویقی مثل انتقال گاز ایران به اروپا و عقد قرارداد‌های اقتصادی با کشور‌های درجه دوم اروپایی برای جلب حمایت این کشورها از فعالیت هسته‌ای تهران از بارزترین مختصات چنین سیاستی باشد.

نظرهای خوانندگان

من نميدانم تا كي بايد به خاطر اين انرژي هسته اي لعنتي (يا به عبارتي بمب هسته اي) به كشورهاي ديگر باج بدهيم و آيا اينقدر ارزش دارد كه به قيمت فقر و بدبختي و فلاكت مردم ايران تمام شود؟

-- بدون نام ، Jan 22, 2008 در ساعت 01:54 PM

salam khobe faght ye khahesh akhbar ro be mail ersal konid mamnon misham ba tashakor

-- atena ، Feb 18, 2008 در ساعت 01:54 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)