تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سخنرانی جلیلی برای پارلمان اتحادیه اروپا

خبرگزاری‌های ایران امروز خبر دادند، دبیر شورای عالی امنیت ملی این کشورکه راهی بروکسل شده است در نشست ویژه‌ پارلمان اروپا سخن‌رانی خواهد کرد.

جلیلی اولین دبیر شورای امنیت ایران خواهد بود که در پارلمان اروپا سخن‌رانی می‌کند.پارلمان اروپا از جمله نهادهاي اصلي اتحاديه اروپايي است كه از 785 نماينده از 27 كشور عضو اتحاديه اروپا تركيب يافته است.

به گزارش ایرنا، موضوع سخن‌رانی وی در رابطه با دورنمای روابط تهران و اتحادیه اروپا خواهد بود.

این مذاکره‌کننده ارشد ایران قرار است در بروکسل با چهره‌های سرشناس دیپلماتیک بلژیک و اتحادیه اروپا دیدار کرده و درباره مشکلات مبرم بین‌المللی، منطقه‌ای و برنامه هسته‌ای ایران گفت وگو کند. خبرگزاری ایسنا نیز در خبری دیگر از برنامه‌های احتمالی جلیلی در بروکسل گزارش داده است: قراري براي ديدار سولانا و جليلي تعيين نشده است.

این سفر جلیلی به بروکسل، هم‌زمان با دیدار گروه 1+5 (پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به‌علاوه آلمان) در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران است که در برلین برگزار می‌شود.

این نشست در حالی پیرامون مناقشه هسته‌ای ایران برگزار می‌شود که خبرگزاری فارس امروز از ارسال پنجمین محموله سوخت نیروگاه اتمی بوشهر از سوی روسیه خبر داده است.

این خبرگزاری می‌نویسد: " شركت «اتم استروي اكسپورت» پيمانكار روسي ساخت و تجهيز نيروگاه اتمي بوشهر، خبر تحويل پنجمين محموله سوخت هسته‌اي به اولين نيروگاه اتمي ايران را تاييد كرده است."

روسيه از 16 دسامبر عرضه سوخت هسته‌اي به نيروگاه بوشهر را آغاز كرده و در كل بايد 82 تن سوخت به اين نيروگاه عرضه كند كه طي هشت محموله خواهد بود.

تحويل سوخت هسته اي به ايران، بر اساس توافقنامه ايران- روسيه درباره ساخت نيروگاه اتمي بوشهر تحت كنترل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي صورت مي‌گيرد.

نظرهای خوانندگان

بله، در جريانيم. شبكه خبر جمهوري اسلامي امروز صبح پخش زنده! پرسش و پاسخ جليلي و اروپايييان را داشت و عجب پخش زنده اي. مترجمي كه صحبت هاي انگليسي را به فارسي بر مي گرداند جاهايي را كه صلاح نبود مردم شريف و هميشه در صحنه بدانند علنا" سانسور مي كرد. يكبار وقتي طرف به انگليسي سليس گفت دو سؤال مهم دارم و هنگامي كه سؤالهايش به وضع حقوق بشر در ايران منتهي شد، از ترجمه به فارسي خودداري كردند و در موارد بعدي كه كه پرسش ها جدا از مسايل هسته اي و مربوط به امور داخلي بود كلا" صدا را قطع مي كردند. اينها فكر مي كنند مردم احمقند و نمي فهمند؟!! چقدر توهين به شعور ما؟

-- شيما ، Jan 23, 2008 در ساعت 03:20 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)