تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

الجزیره: ایران زندان خبرنگاران است

شبكه تلويزيوني الجزيره شب گذشته با پخش برنامه‌ای درباره فعالیت رسانه‌ای در ایران گفت: "غرب ايران را يكي از بدترين كشورها در زمنيه آزادي رسانه‌ها مي‌داند.

این شبکه با اشاره به وضعیت روزنامه‌نگاران و شبکه‌های ماهواره‌ای در این کشور گزارش کرده است: "ايران بزرگ‌ترين زندان برای خبرنگاران در بين كشورهاي غرب آسيا است.كسي كه در تهران گذري داشته باشد با ديش‌هاي متعدد در بام منازل مردم اين شهر مواجه مي‌شود، در حالي‌كه استفاده از ماهواره بر اساس قانون ممنوع است .نظام معتقد است برداشتن اين ممنوعيت به منزله تسليم شدن در برابر فرهنگ غربي است."
الجزيره در گزارش خود درباره فعالیت مطبوعات مکتوب و الكترونيك در ایران گفت،" ايراني‌ها در بين مردم منطقه بيشترين استقبال را از اينترنت داشته‌اند، ولي اين نظام حاكم است كه تصميم مي‌گيرد چه چيز مجاز يا ممنوع است و ملاك اين امر هماهنگي با احكام شريعت و اخلاق اسلامي است. اين مساله درباره مطبوعات مكتوب هم صادق است. اين روزنامه‌ها بايد به قانون مطبوعات متعهد باشند."

در ادامه گزارش الجزیره آمده است " حدود 1300 روزنامه و مجله در ايران منتشر مي‌شود كه 80 درصد آنها روزانه و سياسي هستند و بزرگ‌ترين آن‌ها 5 روزنامه وابسته به سازمانهاي دولتي هستند.

نظرهای خوانندگان

بياييد تا مشتي بر در بكوبيم پنجه در پنجره ها بساييم.
بياييد از خفقاني را كه به آن دچاريم هواري بزنيم، فريادي بزنيم.

آي آدمها كه در ساحل نشسته شاد و خندانيد،
يك نفر، نه
صد نفر،‌ نه
ايران دارد مي سپارد جان...

http://masih.faradokht.com

-- الهام ، Jan 21, 2008 در ساعت 04:35 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)