تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

محکومیت اسرائیل برای محاصره و قطع آب و برق غزه

شب گذشته دومین توربین نیروگاه برق غزه نیز به دلیل فقدان سوخت از کار افتاد و تمام منطقه با یک و نیم میلیون نفر جمعیتش در خاموشی فرو رفت.

به گزارش الجزیره، در همین حال اسرائیل در هنگام خاموشی، دست به حمله هوایی به غزه زد که منجر به کشته شدن دو نفر و مجروح شدن شش نفر شد.


مردم غزه شب گذشته در میان تاریکی با تجمع در خیابانهای شهر علیه محاصره این منطقه اعتراض کردند

درار ابو سی سی مدیر نیروگاه برق غزه امروز گفت: حداقل 800 هزار نفر با قطع برق روبرو شده اند و این فاجعه همه جنبه های زندگی شهری را از بیمارستان ها، کلینک ها و کارخانه ها تا خانه ها را در برمی گیرد.

مویه حسنین، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین نیز گفت: تنها راه پیش روی ما آن است که برق را در بخش زایشگاه بیمارستان یا بخش جراحی قلب قطع کنیم و یا اینکه برق همه بیمارستان را قطع کنیم.

بیمارستان های غزه تنها برای چند روز قادر به تولید برق هستند و به این ترتیب جان صدها بیمار در خطر است.

دکتر مدحت عباس، رئیس مدیریت بحرانها در وزارت بهداشت می گوید: ژنراتور برق بیمارستان کودکان الناصریه ظرف چند ساعت آینده از کار خواهد ایستاد و کودکان بیمار با خطر مرگ روبرو خواهند شد.

به گزارش الجزیره، گیشا، یک گروه اسرائیلی که تلاش می کند تا علیه تصمیم دولت اسرائیل در محاصره غزه به دیوان عالی این کشور شکایت کند می گوید تنبیه یک و نیم میلیون نفر از ساکنان این منطقه، به شلیک موشک خاتمه نخواهد داد، تنها سبب رنج و مصیبت مردم در دو سوی مرز خواهد شد.

سازمان های خیریه حاضر در منطقه و دفتر امدادرسانی سازمان ملل در غزه نیز این اقدام دولت اسرائیل را تقبیح کرده و گفته اند که نوار غزه هم اکنون با یک فاجعه انسانی روبرو است

خبرگزاری فرانسه نیز از غزه گزارش داده است که در حال حاضر جریان برق و آب قطع شده است، سیستم فاضلاب شهری از کار افتاده است، پمپ بنزین ها و سایر خدمات شهری نظیر نانوایی ها نیز ناچار به قطع فعالیت خود شده اند.

در همین حال، اتحادیه عرب با تشکیل یک اجلاس اضطراری اقدام اسرائیل مبنی بر محاصره نوار غزه را به شدت محکوم کرده و خواستار تشکیل اجلاس فوری شورای امنیت سازمان ملل شده است.

اتحادیه اروپا نیز امروز در بیانیه ای با محکومیت اسرائیل برای اقدام به تنبیه جمعی مردم این منطقه، خواستار پایان بخشیدن به این گونه اقدامات شد.

به گزارش رویتر، بنیتا فررو والدنر، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای تصریح کرد که مخالف این تنبیه جمعی و خواستار پایان بخشیدن به محاصره و استمرار سوخت رسانی به نیروگاه برق غزه است.

وی همچنین گفت که نه محاصره منطقه و نه حملات نظامی مانع از استمرار پرتاب موشک به اسرائیل نخواهد شد، بلکه توافقات سیاسی همچون اجلاس آناپولیس راه حل پایان بخشیدن به خشونت ها است.

در همین حال، وزارت خارجه اسرائیل می گوید مسئولیت قطع برق غزه با حماس است و این سازمان بحران انسانی این منطقه را اغراق آمیز جلوه می دهد.

اسرائیل از روز جمعه به محاصره این منطقه و مسدود کردن راههای آن اقدام کرده و آن را عکس العملی در برابر شلیک موشک و خمپاره به اسرائیل، اعلام کرده بود.


در همین رابطه:
قطع آب و برق در غزه

نظرهای خوانندگان

زماني نسل کشی یهودیان بود حال نسل کشی فلسطینیان. هر دو اشتباه است. اما صهیونیست ها واقعا شورش را در آورده اند. اگر تمام مردم این منطقه هم بمیرند کک دولتمردان اسرائیلی نمی گزد. چون آنها هم به نوعی بنیادگرا هستند.
امریکا هم در مقابل این حرکت حمایت پشت پرده و ضمنی می کند. چرا که چیزی که اصولا مهم نیست همان حقوق بشر و ارزش انسان است.

-- طاها بذري ، Jan 22, 2008 در ساعت 04:10 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)