تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

حمایت رهبر از مجلس در مقابل رئیس جمهور

آيت‌الله خامنه‌اي رهبر ايران از مجلس اين كشور در مناقشه با محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري، حمايت كرد.

به‌گزارش خبرگزاری‌های ایران، آقای خامنه‌اي در نامه‌اي به غلام‌علي حداد عادل رئيس مجلس ايران که صبح امروز در صحن علنی مجلس قرائت شد، نوشته است: "قوانين مصوب از طريق فرايند تعريف شده در قانون اساسي بايد توسط تمام نهادها محترم شمرده شوند."

رئیس جمهور در نامه‌ای غیرمحرمانه به حداد عادل ضمن مخالفت دولت با یکی از قوانین مصوب مجلس که اختصاص به برخی اصلاحات در جداول مربوط به قانون برنامه چهارم و قانون بودجه سال 1386 بود، آن را مغایر اصل 75 قانون اساسی دانسته و از امضای آن خودداری کرده بود.

شبکه شش تلویزیون ایران امروز گزارش داد حداد عادل در پي‌ دريافت گلايه احمدي‌نژاد، نظر رهبری را كه حرف آخر را در تمام مسائل مهم مي‌زند، جويا شده بود. حداد عادل گفت: "از اين كار رئيس جمهوري متعجب شدم كه در نامه‌اي به مجلس يكي از مصوبات را مغاير با قانون اساسي دانسته است". وي تاكيد كرد كه تصميم‌گيري درباره تطابق يا مغايرت مصوبات با قانون اساسي وظيفه شوراي نگهبان است.

خبرگزاری فرانسه نیز از تهران گزارش کرد احمدي‌نژاد از زمان به قدرت رسيدن در سال 2005 درصدد كنترل بيشتر اقتصاد بوده تا از اين طريق بتواند به قول انتخاباتي خود مبني بر توزيع عادلانه‌تر ثروت نفتي، عمل كند.

احمدي‌نژاد با اين حال با انتقادهايي از جانب هردو جناح اصلاح‌طلب و محافظه‌كار روبه رو شده است. محافظه‌كارها كه متعلق به جناح سياسي احمدي‌نژاد هستند، مي‌گويند سياست‌هاي اقتصادي انبساطي وی به تورم دامن زده است.

احمدي‌نژاد تاکنون نارضایتی خود را از چندين طرح مصوب نمايندگان مجلس نشان داده بود. او از مجلس تحت‌كنترل محافظه‌كارهاي هم‌جناح خود، به دليل لغو تصميمش براي انحلال چندين موسسه از جمله "شوراي پول و اعتبار" و نيز كنارگذاشتن ساعت تابستاني در ايران، انتقاداتی کرده بود.

نظرهای خوانندگان

Hata ba in bi fazayie siassi, gandash dar oumadeh

-- Nam ، Jan 21, 2008 در ساعت 11:51 PM

خوب وقتی آقای احمدی نژاد خودش را مساوی شورای نگهبان و شورا را مساوی خودش ببیند، [که هست] معلوم‌است که یک دفعه توهم زده، قاطی هم بکند و بخواهد کار شورا را خودش انجام بدهد!

-- سوشیانت ، Jan 21, 2008 در ساعت 11:51 PM

اينهم کلک تازه اي در آستانه برگذاري اجلاس وزراي خارجه1+5 براي برقراري تحريم هاي تازه است.يک ضرب المثل ايراني ميگويد:آخوندها گوشت و پوست يکديگر را ممکن است بخورند ولي استخوانش را دور نمي اندازند.افسوس که جهان غرب را کم تجربه ها وساده لوحان مديريت ميکنند

-- بيطرف ، Jan 21, 2008 در ساعت 11:51 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)