تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پروانه انتشار روزنامه آریا لغو شد

پروانه انتشار روزنامه آریا در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي لغو شد.

محمد پرویزی، مدیركل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به خبرگزاري فارس گفت: روزنامه «آریا» مشمول ماده 16 قانون مطبوعات شده است و اجازه انتشار ندارد.

پرویزی، توضیحات بیشتری در مورد اینكه چرا این روزنامه مشمول ماده 16 قانون مطبوعات شده است، ارائه نداد. اين در حالي است كه دست‌اندركاران روزنامه آريا مي‌گويند كه شماره صفر اين روزنامه هر روز منتشر مي‌ شده و به وزرات ارشاد فرستاده مي‌شد.

بر‌اساس ماده 16 قانون مطبوعات، صاحب امتیاز موظف است ظرف 6 ماه پس از صدور پروانه، نشریه مربوطه را منتشر كند و در غیر این صورت با یك بار اخطار كتبی و دادن فرصت 15 روزه دیگر در صورت عدم عذر موجه اعتبار پروانه از بین می‌رود، عدم انتشار منظم نشریه در یك‌سال نیز اگر بدون عذر موجه (به تشخیص هیئت نظارت) باشد، موجب لغو پروانه خواهد بود.

روزنامه «آریا» قرار بود با تیمی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب منتشر شود اما بر سر زمان انتشار آن هنوز تصميم گيري نشده بود.

از زمان روي كار آمدن دولت محمود احمدي نژاد فعاليت بسياري از روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب محدود شده يا به محاق توقيف رفته اند. در سال جاري دو روزنامه هم‌ميهن و شرق توقيف شدند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)