تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

قهر یاران هاشمی با انتخابات مجلس

صبح امروز از سوی وزير اسبق آموزش و پرورش ایران دلیل، اصلی غیبت مهمترین یاران سیاسی هاشمی رفسنجانی در عرصه انتخابات مجلس هشتم اعلام شد.

محمد‌علی نجفي غيبت اعضاي شوراي مرکزي حزب اعتدال و توسعه در مرحله ثبت نام داوطلبان هشتمين دوره مجلس را نتیجه یک دلخوری سیاسی دانسته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نجفی، جامعه روحانيت مبارز تهران اصرار داشت در صورت حضور روحاني وی حتما در ليست باشد، در حالي‌که رايحه خوش خدمت تهديد کرده بودند در صورت حضور روحانی از ليست خارج خواهند شد و روحاني نیز در مجموع به اين نتيجه رسيده بود که ممکن است حضورش باعث به هم خوردن ائتلاف اصول‌گرايان شود و از طرفي مطمئن نبود در ليست اصلاح‌طلبان هم قرار خواهد گرفت.

نجفی در ادامه گفت: در مجموع روحانی به اين نتيجه رسيد که کانديدا نشود. متعاقب این تصمیم در جلسه شوراي مرکزي حزب اعتدال و توسعه نيز اختلاف نظري بر سر اين مساله پيش آمد و وقتي روحانی نظر بقيه اعضا را نپذيرفت، نوبخت نيز اعلام کرد که کانديدا نمي‌شود و بالاخره کل اعضاي شوراي مرکزي حزب اعتدال و توسعه همه به خاطر يک دلخوري و جر و بحث پيش آمده از کانديداتوري منصرف شدند.

محمد عطريانفر عضو حزب کارگزاران هم در گفت و گو با رادیو دویچه‌وله دليل عدم کانديداتوري حسن روحاني در انتخابات مجلس را مخالفت شديد حاميان احمدي نژاد اعلام کرد و گفت:« آقاي روحاني به هرحال چهره اي بود که مي‌توانست به عنوان يکي از کانديداهاي شاخص براي مجلس آينده ثبت نام بکند، اما تا آنجايي که من مطلع هستم، به هرحال توقع از گروه‌هاي حامي آقاي روحاني اين بود که آقاي روحاني را دعوت و از حضور ايشان در انتخابات استقبال بکنند.»

او تاکید کرده است: «تا آنجايي که من مطلع هستم، جامعه روحانيت مبارز تهران نسبت به آقاي روحاني نظر مثبت داشت، اما گروه‌هاي طرفدار آقاي احمدي‌نژاد که با گروه‌هاي ديگر اصول‌گرا گروهي به نام 5+6 را تشکيل داده‌اند، از حضور آقاي روحاني برآشفتند و حضور ايشان را به عنوان يک جريان سکتاريستي و جدايي طلبانه درون اصول‌گرايان تلقي کردند. ظاهراً به گونه يي اين حس را منتقل کردند که اگر آقاي روحاني مورد حمايت جريان اصول‌گرا قرار بگيرد و به عنوان يک چهره شاخص در انتخابات بخواهد شرکت کند، يک سياست تخريبي را عليه ايشان پيش خواهند کشيد.»

پیش از این بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی معتقد بودند که ائتلاف یاران هاشمی و خاتمی یکی از مهمترین جریان‌های خواهد بود که در عرصه انتخابات ظاهر خواهد شد.اما امتناع یاران هاشمی و در صدر آن‌ها حزب اعتدال و توسعه از حضور در انتخابات تمام پیش‌بینی‌ها را تغییر داد.

نظرهای خوانندگان

اينان با هم مشکلی ندارند. مشکلشان بر سر کلاه ملت است اينان بر سر تقسيم با هم دعوا دارند نه بر سر عقيده.
هر شب ستاره ای به زمين می کشند و باز...
اين آسمان غمزده غرق ستاره هاست.
آری صبحی نيست که از خواب بيدار شويم و شبی نيست که به خبر توجه کنيم و سر بازان خوشنام امام زمان به دختر و پسری و زنی و مردی تجاوز نکرده و شکنجه نکرده و به قتلش نرسانده باشند. تاريخ اين مرز و بوم از نامردان و نابکاران و قاتلان و متجاوزان به خود زياد ديده. گر چه اين يکی در سفاکی روی تمامی روسياهان را سفيد کرده و لی به قول مادری که از قول پسرش از زندان اوين نقل می کرد اين نيز بگذرد. زنده باد شادی و مرگ بر مرگ و مرگ بر عزا و ماتم.

-- اردوان تهران ، Jan 20, 2008 در ساعت 02:01 PM

شما بنا بر کدام معيار حرف سخن ديگران را رد و يا سانسور می کنيد؟ تجربه ما و دوستانمان نشان می دهد که شما هم در نوع خودتان بی نظيريد! شما هر چه را که در خط خودتان نباشد را رد می کنيد. و گويا خط شما خاتمی و هاشمی رفسنجاني هستند. اگر ايران را می خواهيد و در راستای منافع ايرا نهستيد بدانيد که هر دوجناح ايران را يک رست به جنگ داخلی و يا تهاجم خارجی خواهند برد. تا کنون چندين چند اظهار نظر را که توهينی هم به کسی نبوده را منتشر نکرده ايد. بگذاريد آبروتان بماند. ما بارها به شما گفته ايم که دانشجويان فقيری هستيم و چند نفری از دودستگاه که يکی از آنها خراب است و تنها يک خط اينترنت استفاده می کنيم. ولی گويا شما باورتان نمی شود که دانشجويان در ايران باشند که حتا به نان شبشان هم محتاج باشند. و بدانيد که نامزد يکی از دوستان به خاطر فقر او او را رها کرد و اين را به زبان آورد...

-- بدون نام ، Jan 21, 2008 در ساعت 02:01 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)