تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

مراکز پستی اطلاعات داوطلبان کنکور را می فروشند

برخی مراکز پستی در ایران با دریافت فرم مشخصات از اطلاعات خصوصی داوطلبان کنکور سواستفاده می کنند. مراکز پستی فرمی را به داوطلبان شرکت در آزمون دانشگاههای سراسر کشور می دهند که در آنها نام، نشانی پستی و تلفن داوطلب درج شده است.

گفته می شود برخی از این مراکز سپس اطلاعات را در اختیار موسسات آموزشی کنکور قرار می دهند، تا آنها برای این مشتریان پیام های تبلیغاتی پستی و تلفنی بفرستد.

در همین حال سازمان سنجش و آموزش با شرکت پست تفاهم نامه ای را منعقد کرده است که مراکز پستی از داوطلبان مشخصاتی دریافت نکنند و داوطلبان تنها از طریق اینترنت برای شرکت در کنکور ثبت نام کنند.

دکتر حسین توکلی معاون اجرایی سازمان سنجش به خبرگزاری مهرگفت: هیچ مرکز پستی حق ندارد از داوطلبان آزمون سراسری فرم دریافت کند و سازمان سنجش نیز تنها فرم مشخصات الکترونیکی را برای ثبت نام دریافت می کند لذا داوطلبان برای شرکت در هر آزمون سراسری به پر کردن فرم مشخصات در مراکز پستی نیازی ندارند.


با این حال خبرنگار زمانه از تهران گزارش می دهد که علی رغم غیرقانونی بودن دریافت فرم مشخصات، برخی شرکت های پستی اقدام به دریافت فرم مشخصات می کنند.

معاون اجرایی سازمان سنجش افزود: برخی ادارات پست متخلف که در روزهای اخیر نیز فرم مشخصات را از داوطلبان کنکورهای سراسری دریافت کرده بودند شناسایی و از ادامه تخلف در این مراکز جلوگیری به عمل آمده و فرمهای مشخصات این مراکز نیز جمع آوری شد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)