تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"مشکل گاز حل شد"

شرکت ملی گاز ایران می‌گوید مشکل تمام مناطقی که با افت و قطعی گاز مواجه بوده‌اند مرتفع شده است.

به گفته سید رضا کسایی زاده، مدیر عامل این شرکت، قطعی‌های پراکنده‌ای ‌هم که در این شهرها وجود دارد، ناشی از خرابی رگلاتورهای اعلام شده که مسوولان اداره گاز در حال رفع اشکالات آن‌ها هستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر صدا و سیمای ایران، مدیرعامل شرکت ملی گاز امروز با اعلام این خبر گفته است: شهرهای شمالی کشور در حال حاضر گاز دار شده‌اند و افت فشاری که منجر به قطعی گاز شود، نداریم.

شبکه خبر هم به نقل از وی خبر داده است گازتحویلی به نیروگاه‌ها افزایش یافته و به 23 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

این در حالی است که خبرگزاری ایسنا گزارش می‌دهد در بخش‌هایی از شهر‌هایی مانند کاشمر که انتهایی‌ترین بخش خط انتقال گاز در خراسان جنوبی است، قطعی گاز همچنان وجود دارد. ساکنان این منطقه می‌گویند از حدود دو هفته پیش تاکنون با وجود سرمای حدود منهای30 درجه، گاز این منطقه قطع است و تا امروز - شنبه 29 دی - وصل نشده است.

از سوی دیگر در شهر شاهرود، گاز از بامداد روز جمعه 28 دی وصل شده، ولی براساس اعلام مسوولان این شهر، گاز از روز یکشنبه - 30 دی - تا تکمیل عملیات ساخت خط لوله 48 اینچ دامغان ـ سمنان قطع و تا حدود یک ماه دیگر این شرایط ادامه پیدا خواهد کرد.

در این راستا شهر‌های شمال غربی کشور نیز ضمن اعلام وصل گاز از فشار بسیار کم آن گله‌مند هستند؛ به طوری که براساس گزارش‌ها در برخی نقاط شهر خلخال حداکثر استفاده از یک بخاری با فشار کم در هر خانه امکان‌پذیر است.

رییس ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه لرستان هم به خبرنگار ایرنا گفته است: مشکل قطعی و افت شدید فشار گاز مشترکان در خرم‌آباد و کوهدشت به طور کامل رفع شده و هم اکنون گاز صددرصد مشترکان استان وصل و مشکلی در زمینه قطع گاز وجود ندارد.

فرماندار مشگین‌شهر هم از افزایش فشار گاز، مشکل قطع و یا کاهش فشار گاز این خبر داده است.

علی حیدری، فرماندار مشگین شهر در این‌باره به خبرنگار ایرنا گفته است: مشکل قطعی گاز در این شهرستان در پی افزایش فشار گاز از ‪ ۲۵‬پوند به ‪۱۶۰‬ پوند رفع شده است.

پیش از این مقام‌های اداره گاز اعلام کرده بودند براساس برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده، قرار بود امسال با مصرف بهینه، مشکل افت فشار و قطعی گاز نداشته باشند، ولی قطع ناگهانی گاز وارداتی از ترکمنستان موجب به هم ریختن برنامه‌ریزی‌ها، تغییر آرایش انتقال گاز در خطوط لوله با هدف استفاده بهینه از گاز، افت فشار و قطعی پراکنده گاز برای حدود 20 درصد از مشترکان گاز در کشور شد.

نظرهای خوانندگان

to gofti o ma bavar kardim!!!

-- Nam ، Jan 21, 2008 در ساعت 02:47 PM

بیش از سه هفته است گاز در کاشمر قطع است .دریغ از توجه مسئولین . عدالت محوری یعنی همین . باید چند نفر دیگر در کاشمر از سرما بمیرند تا آقایان را راضی کند .

-- محمد ، Jan 22, 2008 در ساعت 02:47 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)