تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پاکستان: مظنون به قتل بی نظیر بوتو دستگیر شد

مقامات امنیتی پاکستان امروز از دستگیری یک نوجوان به عنوان یکی از اعضای تیم ترور بی نظیر بوتو، رهبر فقید حزب مردم پاکستان، خبر دادند.


از زمان ترور بوتو تا کنون، این کشور با بحران سیاسی دامنه داری روبرو بوده است

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع در وزارت کشور پاکستان گفته است آیت زاز شاه، پانزده ساله، روز گذشته در حال تدارک برای یک حمله انتحاری به کاروان عزاداری عاشورا در شهر درا اسماعیل خان بازداشت شده است.

به گفته مقامات امنیتی شاه در بازجویی گفته است که یکی از اعضای تیم ذخیره سه نفره حامل بمب در زمان ترور بی نظیر بوتو در ششم دی ماه بوده است تا در صورت عدم موفقیت دو نفری که وی را مورد حمله قرار دادند، وارد عمل شوند.

با این حال اسماعیل چیمه، سخنگوی وزارت کشور از این بازداشت ابراز بی اطلاعی کرد.

بی نظیر بوتو در حین آغاز یک راهپیمایی انتخاباتی در شهر راولپندی هدف تیراندازی و حمله انتحاری قرار گرفت و کشته شد. سی آی ا و دولت پاکستان معتقدند که عناصر وابسته به القاعده مسئول ترور وی هستند ولی سخنگویان بیت الله محسود که از وی به عنوان رهبر القاعده پاکستان نام برده می شود، این موضوع را تکذیب کرده اند.

مقامات امنیتی می گویند شاه در یک اردوگاه وابسته به نیروهای محسود در ایالت مرزی وزیرستان آموزش دیده است.

شاه همچنین تایید کرده است که نام قاتلان بوتو، بلال و اکرام الله بوده است، همان نامهایی که در مکالمه تلفنی که وزارت کشور پاکستان می گوید بین محسود و یکی از اعضای شبکه اش پس از ترور بوتو، صورت گرفته، مورد اشاره قرار گرفته بودند.

یکی از افسران بلند پایه پلیس به خبرگزاری فرانسه گفته است که شاه ماموریت داشته است تا به کنسولگری آمریکا در کراچی حمله کند ولی به دلیل افزایش تدابیر امنیتی، ماموریتش تغییر کرده و قصد داشت تا در روز عاشورا شیعیان را هدف حمله انتحاری خود سازد.

در همین حال محمد عمر، سخنگوی طالبان در پاکستان هر گونه ارتباط شاه با نیروهای خود را تکذیب کرد و تاکید کرد: "ما در این حمله نقشی نداشتیم و اطلاعات ارائه شده به قصد بدنام کردن ما صورت گرفته است."

محمد عمر همچنین افزود که نیت از انتشار این خبر توسط دولت پاکستان آن است که گزارش سی آی ا مبنی بر دست داشتن شبکه محسود در ترور بوتو را تایید کند.

به دنبال ترور بی نظیر بوتو که از شانس بسیاری برای پیروزی در انتخابات مجلس این کشور برخوردار بود، اعضای ارشد حزب وی، دولت پاکستان و نیروهای امنیتی آن را مسئول ترور وی اعلام کردند ولی پرویز مشرف هر گونه دخالت نیروهای دولتی در این ترور را به شدت رد کرد.


در همین رابطه:
بی نظیر بوتو کشته شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)