تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وزیر اقتصاد: ایران انرژی جهان را تضمین می‌کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی، برای ایران نقش مهمی در تامین انرژی جهان پیش بین کرده است.
دانش‌جعفری معتقد است، ایران ذخایرعظیم نفت و گاز دارد و این کشور به علت موقعیت مرکزی در منطقه خلیج فارس و آسیای مرکزی می‌تواند نقش مهمی برای تضمین نیازهای انرژی در جهان ایفا کند.

به‌گزارش تلویزیون دولتی ایران، دانش جعفری در یک همایش بین المللی در هند با تشریح سیاست‌های اقتصادی ایران، این کشور را تضمین ‌کننده مهم و تاثیرگذاری برای رفع نیازهای انرژی آسیا و جهان دانست.

خبرگزاری مهر نیز به نقل از یک روزنامه پاکستانی که سخنان دانش جعفری را منتشر کرده است، گزارش داد که ایران در آینده نزدیک مازاد برق هسته‌ای خود را به پاکستان و هند صادر خواهد کرد.

در این همایش اقتصادی مقامات بلندپایه و هیئت هایی از 31 کشور از جمله ایران ، مجارستان ، اندونزی ، ژاپن ، افغانستان ، کانادا ، مصر و انگلیس حضور دارند.

وزیر اموراقتصادی و دارایی در حالی خبر از تضمین تامین انرژی جهان از سوی ایران می‌دهد که در چند هفته گذشته به سبب کاهش دمای اغلب شهر‌های ایران و قطع گاز بسیاری از مناطق سردسیر، مشکلات فراونی برای مردم این مناطق به‌وجود آمده است.

نظرهای خوانندگان

Fe'elan be mardom-e IRAN gaaz va benzin bersoonid asb savaari pish kesh

-- Majid ، Jan 19, 2008 در ساعت 02:59 PM

آقای دانش جعفری به جای اینکه انرژی تمام جهان را تامین کنند بیایند و انرژی مناطق سردسیر ایران را که از قطعی گاز رنج می برند تامین کنند.واقعاً جای تاسف است که کشوری که دومین ذخایر گازی جهان را دارد اینگونه ملتش از نبود گاز رنج ببرند و مرتب از این بابت تلفات دهند.ما که در سقز زندگی می کنیم با این سرمای سوزناک که خودشان می گویند 31 درجه زیر صفر است البته اگر راست بگویند و قطعی گاز بیش از 40 % از مردم شهر ،زندگی را برای ساکنان اینجا فلج کرده است.خلاصه اینکه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

-- چیا ، Jan 19, 2008 در ساعت 02:59 PM

آقاي احمدي نژاد و اعضاي دولت او همواره به فكر برنامه ريزيهاي كلان براي كل بشريت هستند و مي خواهند انرژي كل جهان را تامين كنند و به فكر مسايل پيش پا افتاده اي مثل تامين گاز مصرفي ايرانيان در اين سرماي زمستان نيستند.

-- بدون نام ، Jan 19, 2008 در ساعت 02:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)