تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دو انفجار درعزاداری شیعیان در پاکستان و عراق

بر اثر دو انفجار قوی در پاکستان و عراق بیش از 49 تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حمله به یك حسینیه در شهر پیشاور پاكستان تاكنون شش نفر كشته و 30 نفر زخمی شده‌اند. این حمله زمانی روی داد كه شیعیان در حسینیه در حال عزاداری ایام محرم بودند.

وزارت كشور پاكستان اعلام كرد: مأموران امنیتی و پلیس پاكستان محل وقوع حادثه را به محاصره خود درآورده و تدابیر شدید امنیتی در سراسر این شهر اتخاذ كرده‌اند.

در این حال منابع امنیتی پاكستان از وخیم بودن حال برخی زخمی‌ها و احتمال افزایش شمار کشته‌های این حمله تروریستی خبر می‌دهند.

آسوشیتدپرس هم ساعاتی پیش از عراق خبر داد براثر انفجار بمب در داخل مسجد شیعیان در شهر بعقوبه در شمال بغداد ده نفر كشته شده‌اند. این انفجار دومین حمله انتحاری در طول دو روز گذشته در استان دیاله عراق است.

خبرگزاري فرانسه هم از بعقوبه به نقل از منابع پليس عراق اعلام كرد هم‌زمان با خروج گروهي از سوگواران از مسجدي در بعقوبه، يك عامل انتحاري اقدام به انفجار مواد منفجره‌اي كرد كه در زير لباس خود پنهان كرده بود. این خبرگزاری تعداد تلفات این انفجار را هشت کشته و ‪ ۱۳‬زخمي اعلام کرده است.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد كه شیعیان عراق خود را برای برگزاری مراسم عاشورا در دهم محرم آماده می‌كنند. استان دیاله یكی از كانون‌های خطرخیز عراق است به طوری كه ماه گذشته در اثر حمله‌هاي تروریستی در این استان بیش از 213 نفر كشته شدند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)