تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

نگرانی خاتمی از رد صلاحیت‌های گسترده

رئيس بنياد باران اعلام کرد: متأسفانه اخباري به دستم رسيده كه حاكي از نوعي تنگ‌نظري و اقدام براي محروم كردن بسياري از نيروهاي مؤمن و مجرب و روشن از حضور در عرصه انتخابات است.

بنا به اعلام دبیرخانه ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان، محمدخاتمي در جمع اعضاي اين ستاد با اعلام این خبر گفته است: علاوه بر شايعات عمومي، اخباری به دستم رسيده كه در صورت صحت، بدون ترديد به زيان نظام و جامعه خواهد بود.

خاتمي در عين‌حال ابراز اميدواري كرده است كه آن‌چه شنيده مي‌شود، سياست رسمی مسؤولان برگزاري انتخابات نباشد، بلكه ناشي از ديدگاه برخي افراد غيرمؤثر باشد. چراکه در غير اين صورت واضح است كه مهمترين شرط انتخابات خوب و ارزشمند يعني رقابت، منتفي خواهد شد كه يقيناً مورد نظر مقامات عالي‌رتبه‌ي نظام نخواهد بود.

خبرگزاری فارس هم در این مورد خبر داده است که برخی اعضاي ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان خبر از رد صلاحیت‌های انتخاباتی داده و از اخباري كه از درون محافل مسؤول اجراي انتخابات درباره نحوه رسيدگي به صلاحيت داوطلبان شنيده مي‌شود، به شدت ابراز نگراني كرده‌اند.

خبرگزاری مهر نیز به نقل از خاتمی نوشته است باید برای تصمیم‌گیری منتظر آینده ماند و لازم است کار با جدیت در ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان پی‌گیری شود.

سایت نوروز پیش از این خبر داده بود که وزارت کشور فعالیت گسترده‌ای برای پرونده‌سازی علیه داوطلبان انتخابات و ردصلاحیت‌های کلان در هیأت‌های اجرایی تدارک دیده است.

این سایت نزدیک به حزب مشارکت اعلام کرده بود وزارت کشور با ارسال نامه‌ای به نهادهای چهارگانه مسؤول بررسی مستندات و سوابق کاندیداها از آن‌ها مواردی را استعلام کرده. علاوه بر این‌که در انتخابات گذشته سابقه بررسی این موارد وجود نداشته است، بلکه فراتر از مواردی است که به لحاظ قانونی برای بررسی صلاحیت کاندیداها پیش‌بینی شده است.

نظرهای خوانندگان

ُکمی دیر نگران شده اید آقای خاتمی! آن وقتی که وقت اش بود هیچ کاری نکردید حالا نگران شدن شما چه دردی را دوا میکند.

-- بدون نام ، Jan 17, 2008 در ساعت 05:15 PM

ديگر كار از كار گذشته.
آب رفته به جوي بر نمي گردد.

-- بدون نام ، Jan 17, 2008 در ساعت 05:15 PM

آخه سید در زمان ریاست جمهوری خودت چه انتخاباتی برگزار شد که حالا از این نامردمان انتخابات آزاد توقع داری؟ خودتو زدی به اون راه یا مارو ابله فرض میکنی؟ برادر با یک سطل ماست نمی تونی دریا را دوغ کنی. اما هنوز هم دیر نشده اگه اقرار کنی که در زمان دولتمداری خودت چرا و چطور آن انتخابات برگزار شد و فاش کنی آنچه در خفا با خلفا برای این ملت رقم زدی شاید بتوانی اعتبار و اعتماد از دست رفته را برگردانی وگرنه ما دیگر سیاه شما نخواهیم شد. هرگز هرگز هرگز........

-- داریوش ، Jan 17, 2008 در ساعت 05:15 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)