تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

هشتاد درصد مردم شاهرود گاز ندارند

در حالي كه دو هفته از قطع گاز شهرستان شاهرود مي‌گذرد، استاندار سمنان از حل شدن اين تا يك ماه آينده خبر داد. علي عبداللهي به ايرنا گفت: «با ايجاد خط انتقال ‪ ۴۸‬اينجي گاز بين دامغان تا شاهرود مشكل مردم شاهرود حل خواهد شد.»

گاز شهرستان شاهرود از خط شمال تامين مي‌شود و پس از قطع وارادات گاز تركمنستان مردم اين شهر نيز با مشكل سرما روبرو هستند.

ادارات و مدارس شهرستان شاهرود در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه به علت افت شديد فشار گاز و برودت هوا تعطيل اعلام شده است. اين تصميم پس از آن اتخاذ شد كه شمار مشتركاني كه با قطع گاز مواجه‌اند از ‪ ۷۰‬درصد روز سه‌شنبه به ‪ ۸۰‬درصد در روز چهارشنبه افزايش يافته است.

وضعيت فوق العاده شهرستان شاهرود باعث شده تا هیاتی به دستور رییس جمهور برای بررسی وضع گاز شهرستان شاهرود ساعت 9 صبح روز پنج شنبه وارد این شهرستان شوند. این هیات متشکل از سعیدلو معاون رییس جمهور، پورمحمدی وزیر کشور، باقری رییس حوادث و سوانح غیر مترقبه و رمضانی رئیس گازرسانی کشور است .

در طي دوهفته گذشته مدارس شهرستان شاهرود به طور مرتب تعطيل بوده اند. رحيمي فرماندار شهرستان شاهرود به خبرگزاري فارس گفته است كه هم اكنون 70 درصد مردم شهرستان شاهرود گاز ندارند. وي از مسئولان خواسته با قطع گاز صنايع اطراف شاهرود فشار گاز اين شهرستان را افزايش دهند.

در همين حال يكي از ساكنين شاهرود در نامه‌اي به محمود احمدي نژاد نوشت كه سايت تابناك بخشهايي از آن را منتشر كرده است. اين شهروند شاهرودي نوشته است: «گاز شهرستان ما تا اين لحظه، بيست روز است که قطع است و به گفته استاندار که رسما در سيما مطرح کردند تا يک ماه ديگر قطع خواهد بود. ولي متأسفانه‌ شما به گلستان و مازندران سفر مي‌کنيد و حتي اسمي از شاهرود نمي‌آوريد!

مگر ما جرئي از اين کشور نيستيم؟ در شهر ما گاز به مراتب زودتر از گلستان و مازندران قطع شده بود ولي قطعي گاز در شاهرود هم اکنون به يک مسئله کاملا عادي تبديل شده است. درمانگاه‌ها و بيمارستان‌ها مملو از کودکان و بزرگسالان بيمار شده است.

آيا شما تاکنون سرماي 26 درجه زير صفر را بدون گاز تجربه کرده‌ايد؟ در حالي که مردم کودک و بچه شيرخوار در خانه دارند، هم‌اينک گاز 95 درصد شاهرود قطع بوده و در هيچ کدام از رسانه‌ها مطرح نمي‌شود.

آيا بهتر نبود علاوه بر پيگيري قطع گاز در گلستان و مازندران، درباره قطع گاز بيست روزه شهر ما پيگيري مي‌کرديد؟»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)