تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

محکومیت سه مدیر شرکت ملی گاز

علي‌رضا جمشيدي، سخن‌گوي قوه قضاييه روز سه‌شنبه جزييات پرونده‌اي را فاش‌كرد كه متهمان آن سه مدير شركت‌ملي گاز ايران بودند و راي دادگاه بدوي عليه آن‌ها صادر شده است.

جرايم اين سه ‌مديرشركت ملي گازايران، «تباني» ‌با پيمان‌كاران ‌و «دريافت رشوه» بوده است.

به گزارش ايرنا، جمشیدی در گفت وگو با خبرنگاران داخلي و خارجي در تهران با اعلام این خبر گفته است رسيدگي به اين پرونده هفته گذشته در مجتمع قضايي ويژه امور اقتصادي به پايان رسيده و قاضي دادگاه بدوي رسيدگي‌كننده به اين پرونده راي خود را صادر كرده است.

سخن‌گوي قوه قضاييه با بيان اين‌كه اين پرونده تا سه ماه آينده مراحل تجديدنظر را طي خواهدكرد و راي نهايي صادر مي‌شود تاکید کرده است به همين دليل از اعلام اسامي متهمان اين پرونده با صدور راي نهايي خودداري مي‌شود.

جمشيدي توضيح داد که در اين پرونده سه مدير شركت ملي گاز ايران متهم به اخذ رشوه‌اي معادل ‪ ۲۳‬ميليارد ريال از پيمانكاران طرف قرارداد شركت ملي گاز ايران هستند.

اين پرونده به استناد گزارش سازمان بازرسي كل كشور در مجتمع قضايي ويژه امور اقتصادي تشكيل شد و متهمان رديف يك تا سه اين پرونده هر كدام به تحمل حداكثر مجازات قانوني معادل ‪ ۱۰‬سال حبس محكوم شدند. همچنين متهمان اين پرونده به جزاي نقدي معادل هشت ميليارد ريال، هر كدام به ‪ ۷۴‬ضربه شلاق تعزيري و انفصال دائم از خدمات دولتي محكوم شده‌اند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)