تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ابراز نگرانی از ناپدید شدن یک دانشجو

برخی از فعالان حقوق بشر و فعالان دانشجویی در ایران از سرنوشت یک دانشجو که گفته می شود از 45 روز پیش تا کنون ناپدید شده است، ابراز نگرانی کرده اند.

بنا بر اعلام فعالان حقوق بشر ایران، بیتا نقاشان پس از شرکت در تجمع اعتراضی دانشجویان چپ در دانشگاه تهران در سیزدهم آذرماه که با حمله نیروهای امنیتی روبرو شد، ناپدید شده است .

فعالان حقوق بشر می گویند وی در حوزه حقوق زنان و روزنامه نگاری نیز دارای سابقه فعالیت میباشد و در حال حاضر در حال تحصیل در رشته مترجمی زبان فرانسه است.

در همین رابطه شیوا نظرآهاری عضو کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر به زمانه گفت: ما خبر ناپدید شدن بیتا نقاشان را پیگیری کرده ایم و از منابع مختلف شنیده ایم که به خانواده اش بعد از گذشت یک ماه و نیم هیچ پاسخی داده نشده است.


گفته می شود که فاطمه گفتاری قبلا نیز در بازداشت نیروهای امنیتی قرار داشته است

از سوی دیگر برخی از فعالان دانشجویی و سایت های اینترنتی دانشجویان خبر از بازداشت فاطمه گفتاری مادر یاسر گلی دانشجوی چپ گرای بازداشتی در سنندج را داده اند.

شیوا نظرآهاری با تایید این خبر گفت که قبلا پدر یاسرگلی هم بازداشت شده بود وی گفت که فرزند دیگر وی گفته است که حکم بازداشت مادرش توسط شعبه ۴ بازپرسی دادگاه انقلاب امضا صادر شده است.

به گفته شیوا نظرآهاری یاسرگلی، به دلیل اقدام علیه امنیت ملی بیش از چهار ماه است که در بازداشت به سر می برد و پیش از این دانشجوی دانشگاه آزاد سنندج و در زمره دانشجویان محروم از ادامه تحصیل موسوم به "ستاره دار "بود.

در همین حال برخی گزارشها از ایران حاکی است که شب گذشته 9 دانشجوی دیگر نیز بازداشت شده اند.

وزیر اطلاعات ایران چند روز پیش گفته بود که رهبران دانشجویان کمونیست بازداشت شده اند و پرونده بازداشت شدگان در حال تکمیل است.

نظرهای خوانندگان

hameye in etefaghat man ro yad e halo havayee pish az enghelab miandazeh.

-- sahar ، Jan 16, 2008 در ساعت 04:10 PM

FIND HER,hameye ina mano yade mosseeleenee mindaze

-- بدون نام ، Jan 18, 2008 در ساعت 04:10 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)