تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پرونده زهرا كاظمي به دادسرا ارجاع شد

پرونده مرگ زهرا كاظمي براي ارجاع به دادگاه كيفري استان تهران، در دو بخش به دادسرا و شعبه 34 دادگاه تجديدنظر استان تهران ارسال شد.

به گزارش ایسنا، سيدمحمد سيف‌زاده، يكي از وكلاي اولياي دم زهرا كاظمي با بيان اين خبر گفته است با توجه به وجود دو اعتراض در پرونده، بخشي از اعتراض وكلا كه مربوط به عدم رسيدگي به موضوع قتل عمدي بود، به دادگاه تجديدنظر و بخشي ديگر كه مربوط به اعتراض دادستان تهران به صدور قرار منع قرار پي‌گرد براي مامور وزارت اطلاعات بود، به دادسرا ارجاع شد تا نهايتا اين پرونده در دادگاه كيفري استان تهران مورد رسيدگي قرار گيرد.

زهرا کاظمی در ژوئًیه 2003 توسط نیروهای امنیتی ایران به هنگام عکس‌برداری در جلوی زندان اوین بازداشت شد و بعد از چند روز از زندان اوین به بیمارستان بقیه الله تهران منتقل شد و درگذشت. بازداشت وی تحت نظارت سعید مرتضوی مدعی العموم وقت تهران انجام گرفت.

بر اساس گزارشهای دیدبان حقوق بشر، در تحقیق کمیسیون اصل 90 مجلس ششم که در اکتبر 2003 منتشر شد، دلیل مرگ کاظمی ضربه شدیدی به سر وی به هنگام بازداشت اعلام شد. این گزارش عاملان مرگ کاظمی را شناسائی نکرد. به‌دنبال این گزارش، قوه قضائیه یک مأمور وزارت اطلاعات ایران رضا احمدی را به جرم قتل غیرعمد کاظمی دادگاهی کرد. با وجود اعتراضات وسیع وزارت اطلاعات در ژوئًیه 2004، دادگاه احمدی تشکیل شد ولی به دلیل نبودن شواهد و مدارک تبرئه شد. در پی اعتراض وکیلان خانواده کاظمی به نحوه رسیدگی این پرونده، در 22 دسامبر پرونده زهرا کاظمی به دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع شد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)