تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

نوروز: فعالیت گسترده وزارت کشور برای رد صلاحیت ها

سایت نوروز خبرداد وزارت کشور فعالیت گسترده‌ای برای پرونده‌سازی علیه داوطلبان انتخابات و ردصلاحیت‌های کلان در هیات‌های اجرایی تدارک دیده است.

این سایت نزدیک به حزب مشارکت نوشته است: وزارت کشور با ارسال نامه‌ای به نهادهای چهارگانه مسئول بررسی مستندات و سوابق کاندیداها از آن‌ها مواردی را استعلام کرده علاوه بر این‌که در انتخابات گذشته سابقه بررسی این موارد وجود نداشته است، بلکه فراتر از مواردی است که به لحاظ قانونی برای بررسی صلاحیت کاندیداها پیش‌بینی شده است.

به نوشته این منبع خبری، در نامه وزارت کشور که ظاهرا از سوی سردار افشار رییس ستاد انتخابات ارسال شده است برای نخستین بار از وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال درخواست شده که ارسال مستندات و سوابق نامزدهای انتخابات نه تنها در 5 روز تعیین‌شده در قانون، بلکه تا روز برگزاری انتخابات (24 اسفندماه) ممکن است.

نوروز همچنین آورده است: وزارت کشور از مراجع جدیدی نظیر بسیج و سازمان بازرسی نیز استعلام کرده است. هدف از استعلام از سازمان بازرسی و نهادهای مشابه آن است که اگر کاندیدایی در این سازمان‌ها پرونده‌ای دارد و هنوز حکم آن پرونده در دستگاه قضایی مشخص نشده است، از آن اطلاع یابد و عملا «اصل برائت» که مجرمیت افراد را منوط به حکم دادگاه صالحه می‌داند، منتفی کرده است.

در نامه مذکور همچنین خواسته شده کپی همه پرونده‌ها و همه صفحات پرونده‌های افراد (چه حکم آنها برائت بوده باشد و چه محکومیت)، به این وزارتخانه ارسال شود.

رد صلاحیت گسترده بیش از 2 هزار کاندیدای اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس هفتم و نگرانی از تکرار چنین اقدمی از سوی هیات‌های اجرایی و نظارتی پیش از این از سوی برخی رهبران جریان اصلاحات پیش‌بینی شده بود.

نظرهای خوانندگان

درباره انتخابات مجلس هشتم مطالب بیشتری بنویسید.

-- احمد زیار ، Jan 17, 2008 در ساعت 05:05 PM

خلق گرسنه ترسو و گناهکار هم میشوند.امیدی به این امت نیست.دیگر عمری هم برای تباه شدن نداریم.

-- آرش آهنگر ، Jan 23, 2008 در ساعت 05:05 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)