تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

مدیر رادیو زمانه خبر تعطیلی قریب الوقوع این رسانه را تکذیب کرد

به دنبال انتشار خبری در خبرگزاری فارس مبنی بر عدم پرداخت حقوق روزنامه نگاران ایرانی از سوی رادیو زمانه و احتمال تعطیلی قریب الوقوع آن، مهدی جامی مدیر این رادیو این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش زمانه، خبرگزاری فارس در خبری بدون ذکر منبع مدعی شده بود: "تعدادي از رونامه نگاران ايراني كه در ماه‌هاي گذشته گزارش‌ها و اخباري را براي راديوي زمانه وابسته به اپوزيسيون ايراني ساكن هلند تهيه كرده‌اند اعلام كردند كه مسئولين اين راديو از پرداخت حقوق آنها سرباز مي‌زنند."


رادیو زمانه دومین سال فعالیت خود را آغاز کرده است و بسیاری از روزنامه نگاران ایرانی با آن همکاری دارند

این خبرگزاری که به جناح محافظه کار در حکومت ایران نزدیک است همچنین مدعی شده بود که رادیو زمانه با تماس با روزنامه نگاران وعده پرداخت حقوق هشتصد هزار تا یک میلیون تومانی، اقامت در هلند، شهروندی اروپایی و منزل مسکونی را می دهد.

این خبرگزاری نوشته است: به روزنامه نگاران همکار این رادیو هیچ مبلغی پرداخت نمی شود و به آنها پاسخ داده می شود که باید شماره حسابی در هلند داشته باشند.

خبرگزاری فارس همچنین نوشته است: برخي منابع نزديك به راديو زمانه با توجه به پايان يافتن اعتبارات مصوب اين راديو، اقدام مذكور را با مرتبط با كاهش نقدينگي و احتمال تعطيلي فعاليت‌هاي اين راديو ارزيابي مي‌كنند.

مهدی جامی، مدیر رادیو زمانه با تکذیب این خبر، گفت: این شاید آرزوی این دوستان باشد که رادیو زمانه تعطیل شود و به این صورت آن را در قالب یک خبر تنظیم کرده اند. یعنی خواسته اند بگویند که ای کاش رادیو زمانه تعطیل شود.

بشنوید: گفته های مدیر رادیو زمانه

مدیر رادیو زمانه گفت: این رادیو مرحله اول گسترش کار خود را با موفقیت طی کرده و در حال تدارک بخش دوم گسترش کارهای خود است.

مهدی جامی در پاسخ به سوال مربوط به پرداخت حق التحریر به روزنامه نگاران همکار رادیو زمانه گفت: تا آنجا که گزارشهای بخش مالی نشان می دهد ما تمام پرداخت های سال گذشته تا ماه نوامبر را انجام داده ایم و در مورد ماه دسامبر نیز پرداخت ها در حال انجام است.

وی گفت که مشکل پرداخت به موقع به همکاران رادیو زمانه در ایران ناشی از نقدینگی یا بی اعتنایی نیست، بلکه مشکل ما به تحریم اقتصادی مربوط می شود زیرا انتقال پول از بانکهای اروپایی به ایران غیر ممکن شده است و ما همواره در تلاش بوده ایم که با استفاده از شیوه های دیگر، حق الزحمه همکاران مان را در ایران به دست آنها برسانیم.

مدیر رادیو زمانه در مورد ادعای خبرگزاری فارس مبنی بر وعده های رادیو زمانه به روزنامه نگاران ایرانی آنها را ناشی از تخیلات دست اندرکاران خبرگزاری فارس خواند و گفت تنها رسانه ای که در اروپا منزل مسکونی در اختیار کارمندانش قرار می دهد رادیو آزادی است که رسانه ای بزرگ است و بخش های مختلفی از جمله فارسی دارد.

وی گفت خبرگزاری فارس در پی آن بوده است تا جذابیت های اقتصادی را عامل جذب روزنامه نگاران ایرانی به رادیو زمانه نشان دهد و نه امکان آزادی عمل و بیان آنها در این رسانه.

مهدی جامی گفت رادیو زمانه بصورت غیر متمرکز و در بیشتر از سی شهر جهان به فعالیت می پردازد و این که قرار باشد همه همکاران رادیو زمانه به آمستردام دعوت بشوند زاده خیالپردازی خبرگزاری فارس است.

وی می گوید دلیل اصلی جذابیت رادیو زمانه برای روزنامه نگاران ایرانی در روش دمکراتیک آن و آزادی بیانی است که در کار خود دارند و اینکه در زمانه سانسور و سفارشی در کار نیست.

جامی می گوید این روش خبرپراکنی اعتبار این خبرگزاری را زیر سوال می برد. وی آمادگی خود را برای پاسخگویی به هر سوال، شبهه یا شایعه ای در زمینه فعالیت های این رسانه اعلام کرد.


در همین ارتباط:
خبرگزاری فارس:راديو "زمانه" حقوق روزنامه نگاران ايراني را پرداخت نمي‌كند

نظرهای خوانندگان

ای کاش پاسخی داده نمی شد ! همین پاسخ یعنی تایید غیر مستقیم وگرنه چه نیازی به عتاب هست . زنده باد ایران و ازادی ایران از شر تعصب و غرور و منیت و استبداد ذهنی

-- lمیهمان روز جشن ، Jan 12, 2008 در ساعت 05:11 PM

خبرگزاری فارس از اقدامات روزنامه کیهان ناامید شده و خود تصمیصم به خراب کردن وجهه رادیو زمانه گرفته است. منتظر اقدامات بعدی آقایان باشید!؟

-- قاسم ، Jan 12, 2008 در ساعت 05:11 PM

خوشحالم از آنچه تا کنون کیهان و فارس در مورد زمانه نوشته اند. بهتر از این نمیتوان برای زمانه تبلیغ کرد. در کارتان ثابت قدم بمانید.
سیامک

-- بدون نام ، Jan 13, 2008 در ساعت 05:11 PM

dast marizad, kheili aali bood Aghaie Jaami; javab ziba va ba-estehkam etoon ro tahsin mikonam. kheili aali bood, dar zemn amoozande ham hast baraie ma irani-ha ke baiad sai konim bishtar dar goftane aghaiedemoon shoja bashim, hamoontor ke shoma zahmat keshidid va sohbat kardid. arezooie movafaghiate besiar ziad baraie radio zamane daram

-- malile ، Jan 13, 2008 در ساعت 05:11 PM

این برای من جالبه که این همه رسانه های ریز و درشت تو ایران و خارج از ایران کار می کنند و هر کدام به فرا خور حال حق پایمال می کنند اما فقط موضع نگرانی فارس و امثالهم شده زمانه. دردتان جای دیگر است که خودتان بهتر می دانید. تحمل یک رسانه که به دنبال بر اندازی نیست به نظر سخت تر از بر انداز ها است. ادامه بدید دوستان فارسی و کیهانی و یا لثاراتی ببینیم ته اش چه از کار در می آید.

-- اردوان ، Jan 13, 2008 در ساعت 05:11 PM

خبرگزاری فارس ادمه خط رسانه ای کیهان است و بسیاری از همکاران مطبوعاتی را از روی ناگزیری و با امید ثبات شغلی در خدمت گرفته و با سوبسید های پیدا و پنهان اموراتش می چرخد. انتشار چنین خبری نشانمی دهدکه چقدر جمهوری اسلامی از همکاری روزنامه نگاران با رادیو زمانه نگران است.

-- علی اصغر رمضانپور ، Jan 13, 2008 در ساعت 05:11 PM

در ضمن فراموش نشود که برادر حسن شایانفر و مدیر سرویس سیاسی خبرگزاری فارس رابطه مرید و مرادی دارند .
زنده بادا پیروان راه ترویج دمکراسی

-- میهمان روز جشن ( یک سالگی رادیو ) ، Jan 13, 2008 در ساعت 05:11 PM

قطعا اين خبر را پيام فضلي نژاد داده. دشمن يك راديو زمانه اين بازجوي سابق و محقق امروز است.

-- بدون نام ، Jan 13, 2008 در ساعت 05:11 PM

زکی! از کی تا حالا رادیو زمانه شده ماله اپوزیسون؟ رادیو زمانه که بیشتر بهش میاد برای کمک کردن به خاتمیست ها فعالیت میکنه. بعضی از نویسنده هاش (شهرنوش پارسی پور) هم که مثل هلو از صیغه گری تعریف و تمجید میکنن! پس فردا هم از قطع دست و پا حمایت میکنن. بعدش میگن در شرایط فعلی استفاده از جرثقیل برای دار زدن ایده ی خیلی خوبیه. بابا بی خیال حاجی...

-- بدون نام ، Jan 13, 2008 در ساعت 05:11 PM

روزگاری در ایران دو خبرگزاری رسمی فعالیت می کرد، اما پس از انقلاب و متلاشی کردن کادر حرفه ای این دو خبرگزاری معتبر و حتی تغییر نام یکی از پارس به چیز دیگری افاقه نکرده، حالا خبرگزاری های سوپر رسمی جمهوری اسلامی ایران به مصداق آیات سوره مباکه رحمان به سخن پراکنی های کذب مشغول هستند تا ببینند چگونه می توانند علاوه بر تخریب رسانه های داخلی به تخریب رسانه های آزاد شکل گرفته در خارج از ایران بپردازند. واقعا شرم آور است.

-- فرج بال افکن ، Jan 13, 2008 در ساعت 05:11 PM

امیدوارم کذب محض باشد .وآرزوی اقتدار گرایان بر باد برود

-- بدون نام ، Jan 13, 2008 در ساعت 05:11 PM

امیدوارم کذب محض باشد .وآرزوی اقتدار گرایان بر باد برود

-- بدون نام ، Jan 13, 2008 در ساعت 05:11 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)