تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

برای اولین بار در بغداد برف بارید

روز گذشته بارش برف در بغداد شور و هیجان بسیاری در این شهر برپا کرد، زیرا هیچ کس در طول زندگی اش شاهد بارش برف در این شهر نبوده است.


مردم بغداد می گویند هیچ گاه نشنیده بوده اند که در بغداد برف آمده باشد

به گزارش رویتر، مردم با شور و شوق به خیابانها ریخته و به لمس برف و بازی با آن پرداختند. بسیاری از مردم می گفتند تا کنون بارش برف را تنها در فیلم ها دیده بودند.

در عراق بارش برف در کوهستانهای کردستان امری عادی است ولی در اطراف بغداد جز بر روی ارتفاعات هیج گاه برفی نباریده بود.

با ورود یک توده هوای سرد به منطقه، پیش بینی می شود که در روزهای آینده دمای هوا در بغداد به زیر صفر برسد.

آیسر خالد، یک شهروند عراقی به رویتر گفت: "وقتی از خواب بیدار شدم دیدم برف در حال باریدن است، به سرعت همه اعضای خانواده را بیدار کردم تا برف را ببینند."

محمد عبدل الحسین، بازنشسته 63 ساله به آسوشیتدپرس گفت که او از پدرش شنیده بود که در اوایل دهه 1940 در ارتفاعات شمالی حومه بغداد برف باریده بوده است.

یک شهروند عراقی دیگر نیز گفت حتی مادربزرگ هشتاد ساله اش نیز چنین چیزی را به خاطر نداشته است و بارش برف در بغداد شاید نشانه ای از سوی خداوند باشد.

روز گذشته بسیاری از خبرنگاران و عکاسان از این فرصت برای مخابره گزارشها و عکس هایی از شادمانی مردم در بغداد که کمتر در خبرها رخ می نماید، استفاده کردند.


در همین ارتباط:
151 هزار عراقی قربانی درگیریهای پس از اشغال آمریکا

نظرهای خوانندگان

اردشير برف نژاد هستم من که از نژاد برفم يک دستمريزاد به تيتر شما می دهم و آن اينکه شما از کجا فهميديد که در بغداد برای اولين بار برف آمده لطف کنيد و بنويسيد که در بغداد پس از (مثلا) دست کم صد سال برف آمده! آخر اين عدد بی عدد نجومی را شما از کجا بيرون آورده ايد. قربان شما از ميدان پربرف و پر حرف شوش تهران

-- اردشير برف نژاد ميدان شوش تهران ، Jan 12, 2008 در ساعت 03:26 PM

من هم یک برف نژاد هستم و باید بگویم که در بغداد یک بار صد هزار سال پیش برف باریده بود ولی سی ان ان نداشتیم آن را ثبت کند. رادیو زمانه هم نداشتیم. پس برای اولین بار نبوده و برف نژاد اولی درست می گوید.

-- برف نژاد دومی ، Jan 12, 2008 در ساعت 03:26 PM

Snow has fallen in the Iraqi capital, Baghdad, for the first time in living memory - though it mostly melted into puddles on touching the ground.
>
Snow has fallen in Baghdad, Iraq for the first time in approximately 100 years. Although Baghdad sometimes sees hail and sleet, snow has not been seen in memory.
>

First snow for 100 years falls on Baghdad
1 day ago

BAGHDAD (AFP) — Light snow fell in Baghdad early on Friday in what weather officials said was the first time in about a 100 years.
>

need more?----

-- برف نژاد سوم ضد بی سواتی! ، Jan 13, 2008 در ساعت 03:26 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)