تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وزیر اطلاعات: "رهبران دانشجویان کمونیست را دستگیر کردیم"

وزیر اطلاعات ایران اعلام کرد رهبران دانشجویان کمونیست از سوی ماموران این اداره اطلاعات استان تهران شناسایی و بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، محسنی اژه‌ای درباره برخورد وزارت اطلاعات با طيف‌های کمونیستی که اخيرا در برخی دانشگاه‌های ایران فعال شده‌اند گفته است افرادی شناسايی شده‌اند و عوامل اصلی آن‌ها دستگير شده‌اند و پرونده‌ آن‌ها در دست بررسی است.

برخی از گزارشها حاکی از آن است که در چند ماه گذشته بیش از پنجاه دانشجوی چپ در ایران دستگیر شده اند. به دنبال برگزاری مراسم روز دانشجو از سوی دانشجویان چپ گرا در دانشگاه تهران و برخی از دانشگاه های کشور ماموران امنیتی به این مراسم حمله کرده و شمار بسیاری از دانشجویان را دستگیر کردند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی قبلا در اطلاعیه دیگری خبر از بازداشت"تعدادی اخلالگر" داده بود. هدف از بازداشت این دانشجویان جلوگیری از برگزاری مراسم روز دانشجو بود، اما این مراسم در دانشکده فنی دانشگاه تهران و برخی دیگر از دانشگاه های کشور برگزار شد که با حمله ماموران امنیتی تعداد دیگری از دانشجویان بازداشت شدند.

بازداشت گسترده دانشجویان چپ با اعتراضات فراوانی در داخل و خارج از کشور از جمله در میان فعالان جنبش دانشجویی و نیز تشکل های چپ گرای دانشجویی اروپا روبرو شده است.

نظرهای خوانندگان

خدا واقعن رحمت کند رحمت از آن رحمتهای ايرانی آن رهبر بزگتر از کبيرتان را آن مرد پاک و طيب و طاهر را آن مسلمان از نژاد محمد را آن خمينی بت شکن را که هم در نجف واقعن اشرف و هم در پاريس مکز فحشاء جهان آری آن مرحوم گفت که همه ی مذاهب و همه مسالک و همه مکاتب در بلاد اسلام هميشه آزاد بود و حتا کومنيستها هم برای فعاليت آزادند... خدا واقعن رحمتش کند چون اين مرد پاک و مقدس در تمامی حياتش حتا يک نفر را هم نکشت، تاريخ از اين مرد زبرگ به بزرگی ياد خواهد کرد. من می ترسم که اگر ذره ای کوتاه بيايم و از بزرگی آن رهبر کبير مثالی کم کنم اين سايت راديو زمانه آنرا چاپ نکند برای همين هم هر چه زور دارم بر ی فرستادن رحمت به روح پر فتوح رهبر کبير انقلاب و جانشين برحقش حاج علی آقا خامنه ای مده ذل العالی بکار گيرم و به مردم هم بگويم تسبيح بدست گيرند و شب و روز برای آن حضرت و همه حضرات رهبران تشيع در همه ی زمانها و مکانها رحمت بفرستند. که ما در محرميم و کل يوم عاشورا و کل ارض کربلا. و اين بنده قربان شما. و من به خودم لقب امير فخرکم ونيست دادم. اگر خوب توجه کنيد من امیر فخر کمونيست هستم. بنب بر اين من به عنوان رهبر رهبران کمونيست ها در ميدان فوزيه تهران بالا تر از ميدان سمرقند در آزادی کامل بسر می برم و هر صبح و شام در خواب و بيداری به روان پرفتوح بنيان گذار حکومت عدل علی رحمت میفرستم.

-- امير فخرکم ونيست ، Jan 12, 2008 در ساعت 04:16 PM

تكرار تاريخ در جهان سوم براي نداشتن حافظه تاريخي عادي است، همان 53 نفر معروف و آينده اين نظام نيز همان است كه بود و بود و بود و....

-- بدون نام ، Jan 13, 2008 در ساعت 04:16 PM

اري كمونيستها ازاد بودند ولي در پاريس. در ايران4484 نفر انسان به دستور ايت الله خميني قتل عام شدند در تابستان 67.ما دانشجويان ليبرال دانشگاههاي مشهد دستگيري يارانمان را چه ماركسيست و چه غير از ان محكوم ميكنيم.

-- ر.ل ، Jan 13, 2008 در ساعت 04:16 PM

اري كمونيستها ازاد بودند ولي در پاريس. در ايران4484 نفر انسان به دستور ايت الله خميني قتل عام شدند در تابستان 67.ما دانشجويان ليبرال دانشگاههاي مشهد دستگيري يارانمان را چه ماركسيست و چه غير از ان محكوم ميكنيم.

-- ر.ل ، Jan 13, 2008 در ساعت 04:16 PM

به كجا چنين شتابان؟!

-- بدون نام ، Jan 13, 2008 در ساعت 04:16 PM

واقعان شرم آور که حتی یک کلام از این فعالین حقوق بشر و آزادیخواهان و اپوزیسیون و روزنامه ها و .... راجع به این بچه ها نمی شنویم , این نشون میده که دموکراسی خواهی تو این مملکت چرنده

-- طبا ، Jan 13, 2008 در ساعت 04:16 PM

من به عنوان يک جمهوريخواه لاييک از آزادی خواهان کمونيست پشتيبانی می کنم. من دستگيری و زندان شکنجه ی اين خانمها و اقايان را توسط فرزندان گمنام امام زمان محکوم می کنم. ما اگر خواهان دموکراسی در ايران هستيم بايد به همه ی رنگارنگی سيا سی کشورمان احترام بگذاريم و خواهان همان آزادی برای آنها باشيم که برای خودمان هستيم.

-- بدون نام ، Jan 13, 2008 در ساعت 04:16 PM

ما روز دانشجو را در ساری برگزار وجشن گرفتیم کسی حرفی زد پس آنها یک کاری داشتند می کردند که مامورین دخالت کردند لطفا بی طرفانه حرف بزنید

-- یک جوان از مازندران ، Apr 14, 2008 در ساعت 04:16 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)