تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بوش: ایران از شورشیان عراق حمایت نکند

جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا، در سومین روز از سفر منطقه ای خود وارد کویت شد و با نظامیان آمریکایی مستفر در پایگاه نظامی آمریکا در این کشور موسوم به کمپ عریفجان ملاقات کرد و در سخنرانی خود در این پایگاه از ایران خواست تا دست از حمایت از شورشیان عراقی که به آمریکایی ها و عراقی ها حمله می کنند، بردارد.


جورج بوش در سومین روز از سفر خود به منطقه در کویت بار دیگر به دولت ایران هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جورج بوش که از دولت ایران به عنوان "محرک خشونت" در منطقه نام می برد، تصریح کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده از ماموران امنیتی جمهوری اسلامی که در بازداشت آمریکایی ها به سر می برند، ایران نقش مهمی در فراهم آوردن امکانات لازم برای افزایش خشونت ها در عراق دارد.

وی از سوریه نیز خواست تا مانع از نفوذ "تروریست ها" به عراق از طریق آن کشور شود.

چه کسی ناوهای آمریکایی را تهدید کرده بود؟

در یک تحول دیگر آدمیرال مایکل مولن، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت که به طور قطع نمی توان گفت که صدای تهدید آمیز از سوی قایق های گشتی سپاه پاسداران بوده است.

اما وی گفت با توجه به سابقه نزدیکی این قایق ها به ناوهای جنگی در تنگه هرمز، این ظن می رود که این تهدید از سوی نیروهای ایرانی صورت گرفته باشد.

در همین ارتباط پنتاگون فاش ساخت که در نوزدهم دسامبر گذشته یک ناو جنگی آمریکا ناچار به شلیک گلوله های اخطاری به سوی گشتی های ایرانی در تنگه هرمز شده است.

در همین حال وزارت دفاع آمریکا، روز گذشته یک ویدئوی 36 دقیقه ای از واقعه یکشنبه تنگه هرمز منتشر کرد و تاکید کرد که ویدئویی که سپاه پاسداران منتشر کرده است مربوط به قبل از تهدید ناوها بوده است.

با این حال برخی از روزنامه نگاران و صاحب نظران آمریکایی معتقدند که صدای تهدیدآمیزی که در فیلم پنتاگون شنیده می شود را نمی توان به گشتی های نیروی دریایی سپاه نسبت داد.

روز گذشته وزارت خارجه آمریکا مراتب اعتراض خود را رسما از طریق سفارت سوئیس در تهران به دولت ایران اعلام کرد.

وزارت دفاع آمریکا می گوید در جریان رویارویی قایق های سپاه پاسداران و سه ناوجنگی این کشور در روز یکشنبه در تنگه هرمز با تهدید به انفجار روبرو شده است.

به دنبال این واقعه رئیس جمهور، وزیر دفاع، مشاور شورای امنیت ملی، وزیر خارجه و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، به دولت ایران هشدار دادند که در صورت تکرار چنین تهدیداتی با عواقب خطرناکی روبرو خواهد شد.

وزارت خارجه ایران در پاسخ گفته است که هیچ تهدیدی از سوی گشتی های ایرانی صورت نگرفته است و این سخنان را بخشی از جنگ روانی و تبلیغاتی آمریکا علیه جمهوری اسلامی خوانده است.


در همین ارتباط:
ایران هم ویدئوی واقعه تنگه هرمز را پخش کرد
سیاه‌بازی یا جنگ روانی؟

نظرهای خوانندگان

ایران و اسرائیل هر یک به نوعی برای آمریکا سودآوری زیادی دارد حداقل آمریکا خریدارانی برای سلاحهای خود پیدا میکند
حیات کشورهای خریدار اسلحه نیز به خرید بیشتر از آمریکاست چون روزی که این خریدها انجام نشود همین آمریکا برای پیاده کردن دموکراسی وارد این کشورها شده و نه تنها این کشورها را غارت میکند بلکه تروریسم را در آنها گسترش میدهد
طالبان و صدام زمانی دشمن شدند که آمریکا باید سلاحهای بیشتری میفروخت و نیاز به دشمنی فرضی برای آمریکا احساس میشد
بیشتر از آنکه سیاست بر اقتصاد تاثیر داشته باشد این اقتصاد است که سیاست را میسازد

-- حسین رحیمی  ، Jan 13, 2008 در ساعت 07:12 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)