تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سحابی: منتظر شورای نگهبان می مانیم

عزت الله سحابی، از چهره های شاخص ملی مذهبی ایران در گفتگو با زمانه گفت: به دوستان مان گفته این در انتخابات ثبت نام نکنند.

عزت الله سحابی در گفتگو با رادیو زمانه گفت: « ما معتقد هستیم که مردم باید در انتخابات شرکت بکنند . بالاخره حق قانونی شان است. اما حاکمیت سنگهای بزرگ و سختی جلوی شان انداخته است که عملاً انتخاب با مردم نخواهد بود، انتخاب با شورای نگهبان خواهد بود، اینگونه انتخابات را ما مشروع نمی دانیم. ما فعلاً از ثبت نام در این انتخابات دوستان خود را گفته ایم خودداری کنند.»

سحابی افزود: « باید ببینم نتیجه تشخیص صلاحیت شورای نگهبان در مورد کاندیداهای دیگر چه می شود؛ اگر دیدیم در آنجا هم سختگیری هست، آنوقت در انتخابات شرکت نمی کنیم. ولی اگر دیدیم که عده ای از لیست هایی که مورد تأیید ما باشد پذیرفتند، آنوقت ممکن است از مردم خواهش کنیم که در انتخابات شرکت کنند.»

وی اعلام کرد که نیروهای ملی مذهبی در این انتخابات کاندیدا نمی دهند، اما ممکن است به کاندیداهای حزب اتحاد ملی یا جبهه مشارکت یا نهضت آزادی رای بدهند. وی گفت: « ممکن است "حزب اتحاد ملی" یا "جبهه مشارکت"، یا "نهضت آزادی" کاندیدا بدهند؛ ما می بینیم که شورای نگهبان با ایشان چه رفتاری می کند، آن موقع تصمیم می گیریم که به کاندیداهای آنان رأی بدهیم یا ندهیم.»

عزت الله سحابی در مورد درخواست نهضت آزادی مبنی بر نظارت بین المللی بر انتخابات گفت: « فعلاً تصمیمی در این باره نداریم؛ ولی فکر می کنیم هر گونه نظارت بین المللی در داخل کشوربه واکنش های شدیدی برای حمله و بدنام کردن کسانی که این خواسته را دارند، منجر می شود. بنا براین ما فعلاً صبر می کنیم تا ببینیم چه می شود.»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)