تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

شمشیربازان آمریکایی انگشت‌نگاری شدند

از اعضاي تيم شمشيربازي امريكا كه براي حضور در رقابت‌هاي جهاني وارد جزيره كيش شدند، انگشت‌نگاري انجام گرفت.

خبرگزاری فارس با مخابره این خبر اعلام کرد که ورزش‌کاران آمریکایی در قبال اين رفتار مسئولان ايراني، اعتراضي از خود نشان ندادند. این خبرگزاری تاکید کرد، ورزش‌کاران اين عمل را واكنش را در برابر رفتار دولت امريكا، مبني بر انگشت‌نگاري از ايراني‌ها، بشمار آورده و آن را طبيعي قلمداد كردند.

تيم آمریکا بعدازظهر امروز با 12 شمشيرباز وارد جزيره كيش شد.

آمريكا كه سال گذشته با 4 نماينده در اين مسابقات حضور داشت، علت افزایش شمشیربازان اعزام شده را برخورد مناسب مسئولان برگزاري در سال گذشته عنوان كرد.

مسابقات جام جهانی شمشیربازی با حضور 30 کشور جهان از روز شنبه در جزیره کیش آغاز می‌شود. دراین مسابقات 135 شمشیرباز در دو اسلحه سابر و اپه طی روزهای 22 و 23 دی ماه درسالن شمشیربازی مجموعه ورزشی المپیک کیش با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

در سال گذشته که تیم آمریکا در این مسابقات با پنج ورزشکار حاضر شده بود، حسین کلغانی مقدم، عضو هیات رئیسه فدراسیون شمشیربازی به حضور ورزشکاران آمریکایی اعتراض کرده بود و گفته بود: « حضور تیم کشوری که از لحاظ سیاسی با ما در حال تخاصم است، در مسابقات کشورمان به صلاح نیست.» اما باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی اعلام کرده بود: « اين جا صحنه ورزش است و مسابقات نيز در سطح بالايی برگزار می شود، اگر می خواستيم مشکلات با هر کدام از اين کشورها را مورد نظر قرار دهيم، نمی بايست جام جهانی را برگزار کنیم».

نظرهای خوانندگان

آقا از آخر کدوم؟ سال پیش 4 نفر بودن یا 5 نفر؟

-- طاها بذري ، Jan 11, 2008 در ساعت 04:06 PM

اگر مسايل سياسي در ورزش جايي ندارد پس چرا اينها در مقابل ورزشكاران اسراييل جا ميزنند حكومت اين اخوندها بر پايه دشمني بنا شده و ورزش هم از اين مقوله جدا نيست .

-- shahram ، Jan 12, 2008 در ساعت 04:06 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)