تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

لاریجانی، سرلیست اصولگرایان ثبت نام کرد

علی اردشیر لاریجانی کاندیدای انتخابات مجلس هشتم شد. به گزارش زمانه، لاریجانی مقارن ظهر امروز با حضور در وزارت کشور نام خود را برای رسیدن به یکی از کرسی‌های مجلس ثبت کرد.

در حالی که برخی تحلیل‌گران سیاسی بر این باورند که محافظه‌کاران برای حفظ همه ارکان قدرت با انتخاب علی لاریجانی به عنوان رییس مجلس هشتم، مقدمات خروج حداد‌عادل از مجلس و دست‌یابی به کرسی ریاست جمهوری دهم را تدارک می‌بینند، علی لاریجانی در جمع خبرنگاران گفت: مبناي حضورم در انتخابات مجلس هشتم تكليفي است كه بزرگان دين و مراجع بردوش من گذاشته‌اند.

لاریجانی با تاکید براین نکته که دوستان سياسي درباره حضورم در انتخابات اصرار داشتند اما تمايلي براي اين كار نداشتم، افزود: حقيقت موضوع نام نويسي من اين است كه در دو هفته اخير برخي مراجع عاليقدر تقليد و جامعه مدرسين حوزه علميه قم و برخي از بزرگان تهران مانند آيت‌الله مهدوي‌كني و ايت‌الله يزدي در اين‌باره صبحت كردند و از من خواستند خود را براي نمايندگي آماده كنم.

او با اعتقاد به این‌که شان روحانیون با صاحب نظران سياسي متفاوت است گفت: از پيشنهاد اين بزرگان دين امتثال امر كردم و با توجه به اين‌كه نظر مثبتي نداشتم، اما وظيفه ديني و ملي ايجاب كرد تا در انتخابات مجلس هشتم نام نويسي كنم ضمن اينكه از نظر روحي مجاب شده‌ام كه نظر بزرگان ديني را اطاعت كنم.

لاریجانی درباره اين‌كه از كدام حوزه انتخابيه در انتخابات شرکت خواهد کرد گفت: برخي از آقايان و مراجع تقليد و جامعه مدرسين براي حوزه قم و برخي از بزرگان نيز براي تهران از من دعوت كرده‌اند، اما تاكنون فرصتي براي وحدت نظر و رايزني پيدا نكرده‌ام. فعلا چاره‌اي جز نام‌نويسي در تهران نداشتم و در روزهاي آينده در اين‌باره تصميم گيري مي‌كنيم. لاريجاني درباره اين‌كه در كدام فهرست حضور خواهد يافت اعلام کرد مبناي تصميم من نظر بزرگان ديني هستند.

این درحالی است که دبير‌كل حزب عدالت و توسعه امروز اعلام کرده است لاریجانی به عنوان سرلیست جبهه اتحاد ملي در انتخابات آتي مجلس شرکت خواهد کرد.

با جضور رسمی لاریجانی در صحنه انتخابات، به‌نظر می رسد بخش از برنامه بلندمدت محافظه‌کاران براساس آن‌چه‌که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند برای انتخابات ریاست جمهوری نهم معلوم شده است.

نظرهای خوانندگان

اگه این بابا با نظر بزرگان همه چیزش را تنظیم می کند چه لزومی دارد به مجلسی برود که مردم قرار است آن را انتخاب کنند. جایی برود که بزرگان به او رای بدهند

-- مَتَتي ، Jan 12, 2008 در ساعت 01:14 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)