تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

قطع و افت شدید فشار گاز در ایران

افت فشار و قطعي گاز، مردم بيشتر مناطق شمال و غرب ایران را با مشكل فراوانی مواجه کرده است.
به‌گزارش زمانه، گاز در شهرهاي گنبدكاووس، انبارالوم، سيمين‌شهر، آق‌قلا بندرتركمن و گميشان به صورت كامل قطع شده است.

گرگان

85 درصد ساكنان گرگان و ساكنان بيشترشهرهاي شمالی نيز 15تا30 درصد با قطع گاز مواجه هستند.

مقام‌های مسئول می‌گویند با وجود تامين گاز گلستان از استان خراسان‌شمالي تنها گاز سهشهر كلاله، مينودشت و گاليكش در شرق این استان قطع نيست.

این مقام‌ها تاکید کرده‌اند که توزيع سيلندرهاي گازمايع، نفت سفيد و گازوئيل با همكاري شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي و اجراي طرح ضربتي دوگانه سوز‌كردن نانوايي‌هاي استان ازجمله اقدامات انجام شده براي رفع مشكلات ناشي از قطع گاز در گلستان است.

مشگین شهر و خلخال

قطع گاز درمشگين شهر خلخال، گرمي، بيله سوار و نمين نیز مردم را دچار مشكلاتی كرده است.

براساس گزارش‌های رسیده، 90 درصد گاز در مشگين‌شهر قطع و برودت هوا باعث از كارافتادن‌ دستگاه اكسيژن‌ساز بيمارستان ولي‌عصر اين شهر شده است.

به علت نبود جايگاه توزيع نفت، مردم این شهر‌ها درتهيه نفت‌سفيد دچار مشكل هستند. براثر قطع گاز و مراجعه اهالي براي تهيه بخاري برقي و نفت‌سوز قيمت اين محصولات به چند برابر افزايش يافته است.

در نمين هم گاز90 درصد اهالي قطع شده و فرمانداري گرمي اعلام كرده است در صورت ادامه افت فشار گاز مساجد و ادارات قطع خواهد شد.

هم اكنون 150 خانوار اهالي اين شهرستان با قطعي گاز مواجه هستند. در بيله سوار نيز 50 درصد گاز اهالي قطع شده و هلال‌احمر قول داده است والور‌ نفت سوز بين اهالي توزيع كنند.

مدارس و دانشگاه‌هاي همه شهرهايي كه با قطعي گاز مواجه هستند و مقاطع پيش دبستاني ابتدايي و راهنمايي اردبيل تعطيل است و اهالي در تهيه نان مصرفي و نفت سفيد دچار مشكل هستند.

پارس‌آباد مغان

به ‌دنبال قطع گاز حدود 50 درصد از مشتركان در پارس آباد مغان، نان و گاز مايع روز چهارشنبه در اين شهرستان مرزي كمياب شده است.

مردم اين شهرستان از زمان بروز اين مشكل براي تامين سوخت و نان به مراكز عرضه اين مواد هجوم آورده و وسايل گرم‌كننده از قبيل بخاري برقي و نفتي در فروشگاه‌ها نيز كمياب شده است.

قطع گاز هم‌چنين موجب تعطيلي نانوايي‌ها دربرخي از محلات اين شهر شده است و مردم براي تهيه يك قرص نان ساعت‌ها درصف منتظر مي شوند.

در اين حال قطع گاز خساراتي به محصولات گل‌خانه‌اي منطقه وارد آورده است.فرمانداری پارس‌آباد مغان اعلام کرده است به‌منظورحل مشكل سوخت ونان در مناطقي كه با مشكل قطعي گاز و تعطيلي نانوايي مواجه هستند نان و نفت سفيد توزيع خواهد شد.

شهرستان پارس آباد با 164 هزار نفر جمعيت در 220 كيلومتري شمال اردبيل و در منطقه مرزي با جمهوري آذربايجان واقع است.

شهرستان جويبار

شب گذشته نیز مردم شهرستان جويبار با توجه به سرماي شديد زير صفر، شب بسيار سردي را به صورت ناگهاني تحمل كردند.

رئيس اداره شركت گاز شهرستان جويبار از قطعي گاز 70 درصد از مشتركان اين شهرستان از شب گذشته خبر داده است.

احمد ماندي صنم امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته است به علت پايين آمدن فشار گاز در خط اصلي از 800 پوند به 70 پوند از ساعت 20 شب گذشته گاز بسياري از مناطق اين شهرستان قطع شده است.

وي از تشكيل ستاد بحران در اين شهرستان خبر داده و گفته كليه پمپ بنزين‌ها و جايگاه‌هاي عرضه نفت سفيد و نفت گاز در اين شهرستان بدون حواله 40 ليتر نفت در اختيار مشتركان قرار می‌دهند.

بابل

شهروندان بابلي نیز در اعتراض به افت و قطع گاز صبح امروز چهارشنبه مقابل ساختمان فرمانداري اين شهرستان تجمع كردند.

به گزارش ايرنا، شمار تجمع‌كنندگان به حدود 100 نفر مي‌رسید و اعتراض خود را به آرامي به فرماندار اعلام كرده و خواستار حل مشكلات شدند. مردم خواستارتوزيع نفت‌سفيد، بخاري‌هاي برقي و نفتي شده و خواسته‌اند؛ اكنون كه سوخت گاز مشكل اصلي است در عرضه وسايل برقي و توزيع نفت سفيد نظارت كنيد.


به گزارش خبر‌گزاری‌های ایران، هم اکنون برخی نواحی آمل، بابل، بابلسر، نکا، بهشهر فریدون‌کنار، جویبار و کیاکلا در شمال ایران دچار قطعی گاز شده‌اند.

زنجان

خبرهای رسیده از زنجان نیز حاکی از آن است که شدت یخ‌بندان در این شهر و جاده‌های منتهی به آن به حدی بوده است که خودروی های امدادی قادر به تردد در جاده برای نجات مسافران نبوده‌اند که در نهایت تیپ 2 زرهی زنجان وارد عمل شده و با نفربرهای زرهی اقدام به عملیات نجات مسافران کرده‌اند.

تعداد مسافران در راه مانده زنجان، به حدی زیاد بوده است که علاوه بر اسکان موقت آن‌ها در مساجد و مهمان‌پذیرها، مردم نیز خانه‌های خود را به روی مسافران سرما زده باز کردند و آن‌ها را پناه دادند.


در همین ارتباط:
وزیر کشور: مديريت سرمای کشور از آمريکا و اروپا بهتر بود

نظرهای خوانندگان

http://shahresard.blogfa.com/
بد نیست نگاه و حمایتی هم کنید.

-- صفا رحمتی ، Jan 9, 2008 در ساعت 07:37 PM

شب گذشته حدود ساعت 4 صبح گاز کل شهر قزوین به مدت 1 ساعت به طور کامل قطع شد.
با وجود آنکه دمای هوا به 18 درجه زیر صفر می رسید، اما هیچگونه هشداری قبل و بعد از قطع گاز به شهروندان عزیز داده نشد!

-- یک هموطن ، Jan 10, 2008 در ساعت 07:37 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)