تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ایران: فیلم پنتاگون جعلی است

ایران فیلم پنتاگون در باره رویارویی شناورهای دو کشور را جعلی خواند

یک روز پس از آن که وزارت دفاع آمریکا، فیلمی از رویارویی ناوهای خود و پنچ قایق تندرو در اختیار رسانه ها قرار داد، ایران این فیلم را جعلی خواند.


در فیلمی که از شبکه های تلویزیونی به نمایش در آمده است قایق های تندرویی در حال نزدیک شدن به ناوهای آمریکایی دیده می شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک فرمانده ارشد نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نامش را ذکر نکرده است، گفته است این فیلم از روی فیلم های آرشیوی ساخته شده و صدای آن نیز ساختگی است.

ببینید: فیلمی که سی ان ان پخش کرده است

در فیلمی که از روز گذشته به طور مرتب در شبکه های تلویزیونی جهان به نمایش در می آید و پنتاگون ادعا می کند حاوی صحنه رویارویی شناورهای دو کشور در اوایل صبح روز یکشنبه است در ابتدا مکالمات نامفهوم اپراتورهای رادیویی به گوش می رسد و سپس تصاویری از چند قایق تندرو دیده می شود که به سرعت و به صورت گردشی به ناوهای آمریکایی نزدیک می شوند.

در همین حال اپراتور بی سیم ظاهرا خطاب به قایق های تندرو می گوید که "ما در آبهای بین المللی هستیم" و خواستار احراز هویت قایق های تندرو می شود.

سپس صدایی از رادیوی ناو بصورت واضح شنیده می شود که می گوید: "ما داریم می آییم سر وقت تان" و بعد اضافه می کند: "تا چند دقیقه دیگر منفجر می شوید".

فردی که احتمالا افسر ارشد است از اپراتور می پرسد: "او چه گفت؟" و اپراتور پاسخ می دهد: "گفت منفجرتان می کنیم".

سپس دوربین باردیگر قایق ها را که به دور ناوها در حال مانور هستند نشان می دهد و یکی از ناوها به عنوان هشدار بطور مرتب سوت خود را به صدا در می آورد.

خبرگزاری فارس از این منبع نقل کرده است که بین صدا و تصویر هیچ تطابقی وجود ندارد و "ساختگي بودن آن كاملا مشخص است".

نیروی دریایی سپاه پاسداران می گوید در روز واقعه نیز مطابق معمول از شناورهایی که از تنگه هرمز وارد آبهای خلیج فارس شده اند خواستار ارائه هویت خود شده اند و هیچ گونه اتفاق غیر معمول و یا تهدیدآمیزی در این میان رخ نداده است.

در همین حال کاخ سفید آمریکا به ایران هشدار داده است در صورت تکرار چنین وقایعی، ایران باید منتظر پیامدهای سختی باشد.


در همین ارتباط:
"تهدید ناوچه های آمریکایی توسط شناورهای ایران"

نظرهای خوانندگان

حتی در صورت صحت این تصاویر، این عمل گارد مرزی ایران مورد تایید قطعی ملت خواهد بود.

-- امین کیا ، Jan 9, 2008 در ساعت 08:15 PM

خود سپاه پاسداران وجمهوری اسلامی مورد تائید مردم ایران نیست چه رسد به رفتارهای جنگ افروزانه وویرانگر آن،ملت ایران از جنگ واختناق که هردو ابزار ادامه حکومت فراماسونهای قم است نفرت دارند

-- etrotu@gmail.com ، Jan 9, 2008 در ساعت 08:15 PM

فیلم "موج مرده " ابراهیم حاتمی کیا را یادتان هست ؟ این قضیه تقریبا همان داستانی است که در ان فیلم رخ میدهد .اینکه جریان راست یا دروغ است را کار ندارم ولی با توجه به عکس العمل امریکایها به خصوص شخص بوش و اغاز سفر منطقه ای او که از اسراییل شروع شده است و مسایل هسته ای ایران چیزی که مرا بسیار نگران میکند اغاز یک سناریو بسیار خطرناک از طرف امریکاییها میباشد که پلان اولش گزارش منابع جاسوسی انها در مورد بحران هسته ای ایران و بعد از ان مناقشه امریکا و ایران در ابراه هرمز می باشد . فراموش نکنید که فشار امریکا از تنگه هرمز بود که ایران را مجبور به به قبول قطعنامه 598 نمود.
همه مسئولین میگویند خطر جنگ ایران را تهدید نمی کند ولی این بار فقط یک جرقه کافی است که چنان جنگی اغاز شود که دودش به چشمان ایرانیان برود . متاسفانه امریکا فاز اول درگیری خلیج فارس را شروع و افکار عمومی را جهت شروع مرحله بعد اماده ساخته است . کجایند عقلای این حکومت ؟

-- سامان ، Jan 9, 2008 در ساعت 08:15 PM

ظاهراً منافع هر دو حکومت جنگ طلب ایران و آمریکا آش جدیدی برای مردم دنیا تدارک دیده است. خدایا خودت شرشان را به خودشان برگردان!...

-- عباس ، Jan 9, 2008 در ساعت 08:15 PM

این آقا یا خانومی که اظهار نظر کردن این اقدام ایران مورد قبول ملت است بهتره نظریاتشون رو به دیگران بسط ندن.این که آمریکاییها دنبال بهانه هستن برای جنگ توش هیچ شکی نیست ولی اگر جنگی صورت بگیره این زمینه از طرف رژیم دیکتاتوری ایران بوده.من که اگر جنگی صورت بگیره حتی اگر آمریکا تمام خاک ایران رو اشغال کنه و حتی اگه بخواد قسمتی از منابع نفت ایران رو هم این وسط بالا بکشه نمیرم جبهه.خونخوارترین رژیم دنیا در حال حاضر جمهوری اسلامی است و اگر کسی بخواد احساسی تصمیم بگیره و بگه من اینا رو قبول ندارم ولی نمی ذارم اجنبی پاش تو مملکت باز شه اشتباه محض کرده چون بازم خونت چه برنده باشی چه بازنده پایمال شده و دوباره اوضاع همون آشه و همون کاسه در ضمن اگر جنگی بشه (امیدوارم که نشه) من ترجیح میدم کشور دست آمریکا بیافته تا اینکه جمهوری اسلامی دوباره قدرت رو بدست بگیره.

-- بدون نام ، Jan 10, 2008 در ساعت 08:15 PM

امريكا دنبال طرح هاي خود است در خاورميانه بايد بهانه به دستشان ندهيم.اما اگر امريكا بخواد ماجراجويي كنه خودش ميدونه كه ايران با كشوراي ديگه فرق داره.حاكمان وقت كنوني ازادي و رفاه را به ملت ايران برگردانند تا همه پشتيبان كشور باشند همچون گذشته

-- عارف ، Jan 10, 2008 در ساعت 08:15 PM

هیچ سروصدایی تو رسانه های جمهوری اسامی ازین موضوع درنیامده!این خود جواب قاطعیست به تیتر مقاله.

-- مهرداد ، Jan 11, 2008 در ساعت 08:15 PM

آزادی و رفاه رو برگردوندند؟ نکنه شما وزیر تبلیغات جمهوری اسلامی هستید!این حرفها آدم رو یاد حرفهای وزیر اطلاع رسانی و تبلیغات دستگاه صدام یا هیتلر میندازه!

-- بدون نام ، Jan 12, 2008 در ساعت 08:15 PM

age in ettefaghat bahane hayi hast ke amrika donbaleshe baraye jang ba irann.. pas omidvaram zod tar in jang sar begire ...

-- ali ، Jan 12, 2008 در ساعت 08:15 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)