تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اعتصاب نویسندگان، مراسم گلدن گلوب را به تعطیلی کشاند

مراسم سالیانه جوایز گلدن گلوب که قرار بود یکشنبه در لس آنجلس برگزار شود به علت اعتصاب فیلمنامه نویسان و نویسندگان هالیوود برای دریافت حقوق و مزایای مادی و معنوی بیشتر و حمایت سایر صنف های سینمایی و تلویزیونی از این اعتصاب لغو شد و تنها به اعلام اسامی برندگان اکتفا می شود.


در حالی که اعتصاب نویسندگان سینما و تلویزیون وارد دهمین هفته خود شده است سایر صنف ها نیز به حمایت از آنها پرداخته اند

یورگ کامرا، رئیس انجمن رسانه های خبری خارجی هالیوود در بیانیه ای از لغو شدن برنامه سنتی اهدای جوایز گلدن گلوب که "میلیونها بیننده تلویزیون را از دیدن ستارگان محبوب شان محروم کرد" ، ابراز تاسف کرده است.

سال گذشته بیش از 20 میلیون نفر در سراسر جهان این مراسم را از تلویزیونهای خود بصورت زنده تماشا کردند.

جوایز گلدن گلوب هر ساله توسط انجمن رسانه های خبری خارجی هالیوود برگزار می شد که امسال شصت و پنجمین دوره آن لغو شد و به نوشته لس آنجلس تایمز در وحله نخست حداقل صدها هزار دلار به رسانه های سرگرم کننده ضرر خواهد رساند.

نامزدهای بخش های اصلی شصت و پنجمین دوره جوایز گلدن گلاب عبارتند از:

- بهترین فیلم دارم: گانگستر آمریکایی، کفاره، وعده های شرقی، مایکل کلایتون، سرزمینی برای پیرمردها نیست، خون و خون ریزی

- بهترین بازیگر زن درام: کیت بلانشت( الیزابت، سالهای طلایی) ، جولی کریستی(دور از او)، آنجلینا جولی (قلب قوی) ، کیرا نایتلی (کفاره)

- بهترین بازیگر مرد دارم: جورج کلونی (مایکل کلایتون) ، دانیل دی لویس (خون و خون ریزی) ، جیمز مک کوی (کفاره) ، دنزل واشنگتن ( گانگستر آمریکایی)

- بهترین فیلم خارجی زبان : چهار ماه، سه هفته و دو روز (رومانی) ، زنگ و پروانه (فرانسه و آمریکا) ، کایت سوار ( آمریکا)، شهوت، خطر (تایوان) ، پرسپولیس (فرانسه)

- بهترین کارگردان : تیم برتون ( تاد) ، اتان و جوئل کوئن (سرزمینی برای پیرمردها نیست) ، جولین اشنابل (زنگ و پروانه)، ریدلی اسکات (گانگستر آمریکایی) ، جو رایت (کفاره)

مهمانی شام اختتامیه مراسم نیز که 150 هزار دلار هزینه آن شده بود لغو شده است و فقط فهرست برندگان در یک کنفرانس مطبوعاتی برای خبرنگاران قرائت خواهد شد.

این یکی از سهمگین ترین ضرباتی است که اعتصاب ده هفته ای فیلمنامه نویسان و نویسندگان هالیوود به صنعت سرگرمی سازی آمریکا وارد آورده است.

نظرهای خوانندگان

فرصت خوبی است تا از ضعف فیلمنامه نویسی به روش حرفه ای در ایران انتقاد کنم
در کشور ادب و هنر متاسفانه فیلمنامه ها از محتوای پایینی برخوردار میباشد و معمولا این ضعف در فیلمنامه ها با ضعف کارگردانی تکمیل میشود و گاهی در بعضی آثار که باید هدفی دنبال شود نتیجه عکس برای ببیننده فیلم ایجاد میکند
این هفته در صدا و سیما شاهد آخرین قسمت سریال چهل سرباز بودیم که موضوعی خوب با بدترین فیلمنامه و کارگردانی تمام شد شاید بتوان گفت ما هنوز حرفه ای شدن را یاد نگرفته ایم و شاید هیچ وقت یاد نگیریم
ایرانی میتواند هر کاری بکند ولی در مورد فیلم سازی متاسفانه ثابت کرده همیشه ضعف خواهد داشت

-- بدون نام ، Jan 9, 2008 در ساعت 06:36 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)