تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"تهدید ناوچه های آمریکایی توسط شناورهای ایران"

در حالی که گزارشها حاکی از آن است که نیروهای سپاه پاسداران و ناوچه های آمریکایی تا آستانه یک درگیری نظامی پیش رفته اند، سخنگوی وزارت خارجه ایران این واقعه را "عادی" خواند.

کاندالیزا رایس وزیر خارجه آمریکا از این اقدام نظامی ایران با عنوان "ماجراجویی بسیار خطرناک"یاد کرد، اما سخنگوی وزارت خارجه ایران این اتفاق را رخدادی معمولی و عادی خوانده است که هر از چند گاهی پیش می آید و "بعداز شناسايي دو طرف قضيه حل و فصل مي‌شود".

بعد از ظهر امروز شبکه خبری سی‌.ان.ان در گزارشی فوری، خبر از تهدید نظامی چند فروند قایق نظامی ایران علیه ناوچه های آمریکایی در تنگه هرمز خلیج فارس داد.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز لحظاتی پس از آن در خبری گزارش داد سپاه پاسداران ایران سه شناور نیروی دریایی آمریکایی را در تنگه هرمز توقیف کرده‌است.


در حالی که سپاه پاسداران مواجهه با ناوچه های آمریکایی را تکذیب کرده است، پنتاگون این واقعه را تایید کرد

به گزارش زمانه، تلویزیون‌های العربیه و سی.ان.ان گزارش کردند در حدود ساعت پنج صبح روز یکشنبه 16 دی ماه، پنج قایق متعلق به سپاه پاسداران، سه ناوچه آمریکایی را در تنگه هرمز مورد تهدید نظامی قرار دادند.

خبرنگار سی.ان.ان به نقل از مقامات غیررسمی آمریکایی گزارش کرد پس از یک مشاجره رادیویی بین طرفین، قایق‌های ایرانی به 200 متری شناورهای آمریکایی نزدیک شدند.

درگیری نظامی و گشودن آتش بین طرفین بسیار نزدیک بوده؛ اما آتشی بین طرفین مبادله نشده است.

سی.ان.ان خبر داد: سرنشینان یکی از قایق‌های ایرانی در پیام‌های رادیویی به ناوچه های آمریکایی اعلام کرده است: "به سمت شما می‌آییم و تا دو دقیقه دیگر منفجر خواهید شد".

از جزئیات این خبر که تا کنون توسط بسیاری از خبرگزاری‌های دیگر نیز به نقل از سی.ان.ان منتشر شده است، اطلاعی در دست نیست؛ اما سی.ان.ان می گوید پنتاگون نیز این تهدید نظامی را تأیید کرده است.

در همین حال به گزارش زمانه شبکه تلویزیونی العالم ساعتی بعد در یک خبر فوری گزارش داد سپاه پاسداران ایران تعرض به کشتی های جنگی امریکا در تنگه هرمز را تکذیب کرده است.

به گزارش این شبکه سپاه پاسداران اعلام کرد نیروی دریایی سپاه پاسداران به هیچ کشتی جنگی امریکا در تنگه هرمز تعرض نکرده ‌است.

با این حال رویتر گزارش داده است که همین خبر بدون جزئیات در حالی که هیچ مبادله آتشی نیز میان طرفین صورت نگرفته است، سبب شده است تا بهای نفت برنت افزایش یابد و آن را به 98 دلار برای هر بشکه نفت خام برساند.

خبر ورود دو کشور به آستانه یک درگیری نظامی در حساس ترین آبراه جهان که بیش از بیست درصد از صادرات نفت از طریق آن صورت می گیرد همچنین به بروز آشفتگی در بازار بورس انجامید و به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک این بازار را دچار نوسانات شدیدی کرد.

این رخداد در آستانه سفر جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا به منطقه رخ می دهد که یکی از اهداف آن مقابله با «نفوذ و بلندپروازی‌های ایران» در منطقه عنوان شده است.

در همین حال سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نسبت به تکرار چنین وقایع تحریک آمیزی به دولت ایران هشدار داد. به گزارش الجزیره، گوردن جاندرو گفت ما به دولت ایران هشدار می دهیم که از تکرار چنین مواردی که ممکن است در آینده به "وقایع خطرناکی" منجر شود خودداری کند.

نظرهای خوانندگان

میان این بکِش و بکُش‌ها، من مرده‌ی ادب و متانت این بهای نفت برنت هستم که با هر کلمه فحش خوار-مادری در دنیا امکان افزایش فشار خونش موجود است!

-- سوشیانت ، Jan 7, 2008 در ساعت 09:41 PM

حضور آمریکاییها در منطقه مسلما چیز جدید و تازه ای نیست که باعث تحریک نیروهای ایرانی شود. با توجه به شرایط جوی حاکم بی شک این خبر را تنها می توان یک جو سازی مضحک از سوی مقامات آمریکایی دانست. گفتن جمله تا چند دقیقه دیگر به سمت شما می آییم و شما را منفجر می کنیم ( بدون هیچ دلیلی) لطیفه ای بیش نیست

-- فربد ، Jan 7, 2008 در ساعت 09:41 PM

اگه امریکا جنگ رو شروع نکنه ما می کنیم.

-- mitra ، Jan 7, 2008 در ساعت 09:41 PM

I think this was a welcome message to G.W. BUSH for his trip to middle east !

-- MEHRDAD ، Jan 8, 2008 در ساعت 09:41 PM

سپاه پاسداران مثل همیشه پر قدرت و با صلابت مقابل فضولی استعمارگران ایستاده و من هم از ایستادگی آنها دفاع می کنم.

-- امیر ، Jan 8, 2008 در ساعت 09:41 PM

Magar navgane amrica javane mahigire torkman ast ke behesh hamle konand? Ina zoureshoun be mazloumha o tohidastan miressad vagar na jeloye ba ghodrat tar az khodeshoun ...

-- Nam ، Jan 8, 2008 در ساعت 09:41 PM

حماقت و یا اشتباه از هر طرف می تولاند منجر به فاجعه گردد. قطعا حضور نظامیان امریکا در منطقه برای تفریح نیست. کار نظامیان جنگ است. کافیست یکی از طرفین اشتباه و یا حماقت کند.

کی خواهیم دانست که راه دفاع از کشور و خودمان افزایش توان نظامی نیست؟
افزایش بنیه اقتصادی - فرهنگی - . . . . است.

-- از وراث مالک دوزخ ، Jan 8, 2008 در ساعت 09:41 PM

در دو حالت دروغ یا واقعیت این موضوع غیر عادی نیست آمریکاییها باید مشکلشون را با خودشون حل کنن

-- ح ر ، Jan 8, 2008 در ساعت 09:41 PM

به نام خدا : آمریکا خود دنبال داستان سازی برای حمله می باشد و باید بداند اینجا ایران است نه هیچ کشور دیگر و یقیناً اگر حمله ای از سوی نیروهای امریکایی به این مرزو بوم صورت گیرد بلایی بر سر آنها خواهیم آورد که تاریخ نظیر آنرا به خود ندیده باشد. لطفاً به اطلاع این متجاوزین به بلاد اسلامی برسانید که ما مردم ایران اهل حمله کردن نیستیم . لیکن دفاع ما مثال زدنی می باشد.

-- یک ایرانی مسلمان و وطن پرست ، Jan 8, 2008 در ساعت 09:41 PM

به نام خدا : آمریکا خود دنبال داستان سازی برای حمله می باشد و باید بداند اینجا ایران است نه هیچ کشور دیگر و یقیناً اگر حمله ای از سوی نیروهای امریکایی به این مرزو بوم صورت گیرد بلایی بر سر آنها خواهیم آورد که تاریخ نظیر آنرا به خود ندیده باشد. لطفاً به اطلاع این متجاوزین به بلاد اسلامی برسانید که ما مردم ایران اهل حمله کردن نیستیم . لیکن دفاع ما مثال زدنی می باشد.

-- یک ایرانی مسلمان و وطن پرست ، Jan 8, 2008 در ساعت 09:41 PM

به نظر من این اقدام امریکا درآستانه سفربوش به اسرائیل صرفا یک اقدام تبلیغاتی می باشد و رزمندگان کشورمان به خوبی وظیفه خود را انجام دادند

-- ع- ذ یک ایرانی باغیرت ، Jan 8, 2008 در ساعت 09:41 PM

به نظر من این اقدام امریکا درآستانه سفربوش به اسرائیل صرفا یک اقدام تبلیغاتی می باشد و رزمندگان کشورمان به خوبی وظیفه خود را انجام دادند

-- ع- ذ یک ایرانی باغیرت ، Jan 8, 2008 در ساعت 09:41 PM

بنظر من چنین مسائلی بطور طبیعی و با توجه به حساسیت ایران برای کنترل خطوط مرزی دریایی بارها اتفاق افتاده اما ظاهرا اینبار آمریکایی ها بدلیل سفر بوش به منطقه و توجیه خطر ایران برای عربها این نمایش را راه انداختند. قایق های ایران حتی از ناوهای هواپیمابر هم هنگام عبور از تنگه هرمز سوال و جواب می کنند چه برسد به چند کشتی و ناوچه کوچک. البته یک مساله دیگر هم که آنان را آزار می دهد این است که در هیچ جای دیگر دنیا کسی جرات نمی کند نام کشتی آنها و مسیر حرکت آن را بپرسد ولی در اینجا چند تا قایق این جرات را به خودشان می دهند! البته خود آنها می دانند که این سوال و جواب توسط قایق ها توسط واحدهای مستقر در زمین و سواحل حمایت می شود و در صورت درگیر شدن ابعاد مساله بزرگتر خواهد بود.

-- شهرام ، Jan 8, 2008 در ساعت 09:41 PM

دیوانه یه سنگ توچاه می اندازدهزارعاقل نمی تواندانرابیرون بیاورد

-- هانا ، Jan 8, 2008 در ساعت 09:41 PM

رزمندگان اسلام هیچ ...نمی کنند

-- بدون نام ، Jan 9, 2008 در ساعت 09:41 PM

با دم شیر بازی کردن شوخی نیست

-- بدون نام ، Jan 9, 2008 در ساعت 09:41 PM

كره خر اگه كاره خوبي كرده من ميشناسم

-- بدون نام ، Jan 9, 2008 در ساعت 09:41 PM

من واقعآ نمی دونم این چهارتا قایق زپرتی که تو الجزیره و بقیه نشون دادن یارای ایستادگی در برابر اون غول آمریکایی رو داره؟ اینا خودشون رو مسخره کردن یا ملت رو؟ اگه قرار بر منفجر کردنه که اون ناو از فاصله 20 کیلومتری هم می تونه بفرستشون رو هوا!!!

-- هادی ، Jan 9, 2008 در ساعت 09:41 PM

من به شخصه از این اقدام ایران خیلی خوشحالم
هیچ احدی حق نداره به خاکها و ابهای ایران تجاوز کنه

زنده باد دلیر مردان ایرانی

من نه حزب اللهی هستم نه بسیجی
فقط ایران و دوست دارم با همه بدی هاش
زنده باد ایرانیان

-- شهاب ، Jan 10, 2008 در ساعت 09:41 PM

أقاي محترم شما حزب اللهي ها عضو حزب خدا نيستيد صاحب ششدانگ خدایید و تمام دنيا ميهن شماست بيخودي دم از ايران دوستي نزنيد

-- ali ، Jan 11, 2008 در ساعت 09:41 PM

ما همچنان دوران دفاع از كشورمان در صحنه خواهيم ماند و از اين بچه ناوچه هايهراسي نداريم. خداوند پشتيبان بندگان مخلص خود مي باشد

-- بدون نام ، Jan 13, 2008 در ساعت 09:41 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)