تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اسرائیل متهم به حمله پیش رس به فلسطینیان شد

یک مذاکره کننده صلح فلسطینی، دولت اسرائیل را به تدارک حملات نظامی تازه علیه فلسطینی ها در آستانه سفر این هفته بوش متهم کرد.

به گزارش رویتر، صائب عریقات گفت که ادمه موفقیت آمیز روند صلح با وجود تحرکات نظامی فعلی اسرائیل و نیز وجود شهرکهای اسرائیلی در محدوده فلسطین امکان پذیر نخواهد بود.

پیش تر احود المرت، نخست وزیر اسرائیل تهدید کرده بود که به حملات علیه نیروهای شبه نظامی فلسطینی در نوار غزه شدت خواهد بخشید.

وی این سخنان را در واکنش به پرتاب یک موشک از سوی این نیروها به درون اسرائیل ابراز کرده بود که هیچ خسارات و یا تلفاتی برجای نگذاشت.

در همین حال، روز یکشنبه ارتش اسرائیل به نوار غزه یورش بود و به گفته منابع فلسطینی چهار نفر از جمله دو شهروند عادی را به قتل رساند.

عریقات همچنین حملات اخیر اسرائیل به محدوده فلسطین را محکوم و تاکید کرد که این عملیات به روند صلح در خاورمیانه لطمه می زند.

سخنان وی بلافاصله پس از آن ایراد شد که نخست وزیر اسرائیل گروه های شبه نظامی در غزه که توسط حماس رهبری می شوند را به تحریک اقدام نظامی اسرائیل متهم کرده بود.

قرار است جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا در سفر خود به منطقه که از چهارشنبه آغاز خواهد شد، با رهبران فلسطین و اسرائیل دیدار و درباره پیشبرد روند صلح مذاکره کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)